Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.499
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tror de hører til de sorte boksene du ser stående på siste bildet der ;). Power :D.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.029
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Det er lyd, og jeg har bilder! ;) Det ser mye fetere ut i real life..! Skal lade kameraet og få noen stemningsbilder! :)

    Forsatt gjenstår plassering og justering av horn..!

    Kan si at lydbildet er stort! :cool:

    20161109_164010.jpg


    20161109_164023.jpg


    20161109_164106.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.029
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Tusen takk for fine ord og velkomst i tutklubben! :cool:

    Lekkert - bærre lekkert - spent på lytteinntrykk
    Lytteinntrykk foreløpig er at de er overraskende detaljert, stort og dynamisk! Men må vinkle horna mer ned mot lytteposisjon da alt er "larger than life" atm. ;)

    Fikk du ikke med spikes av noen slag?
    Nei fulgte ikke med noe spikes eller noe, annet en den skum matten de står på, gjør det litt enklere å flytte på.
    Planen er å få laget til noe underlag av ett eller annet når plassering er fastsatt. Men det blir ikke med det første frykter jeg ;)
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Dette var litt av eit oppsett Spissøy! Må kanskje invitere oss sjølv på eit lyttebesøk på sikt? :cool:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.029
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Dette var litt av eit oppsett Spissøy! Må kanskje invitere oss sjølv på eit lyttebesøk på sikt? :cool:
    Alle er velkomne så snart alt er innstilt og jeg er 100% fornøyd selv (om det går an?) ;) De er enorme så tar tid å justere og plassere!
    Kom opp andre ting idag så har ikke fått justert horna som var planen.

    Dere Sør på har flotte anlegg også som er interessante! :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.121
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Grattis me nytt stæsj, dette må da vel spille på
    høyde med Infinity'ene dine :)
    Tør jeg spørre hva prisen er på de nye høyttalerne ?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.029
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Grattis me nytt stæsj, dette må da vel spille på
    høyde med Infinity'ene dine :)
    Tør jeg spørre hva prisen er på de nye høyttalerne ?
    Takk for det! Jo de er ikke så langt unna Infinity'ene :rolleyes:;)
    Skal sies at jeg var ekstremt fornøyd med dem, men fikk muligheten til å kjøpe LM-3 så måtte jeg slå til :)

    Angåene pris så er veil pris 199'999.- ifølge hjemmesiden til Mala. Mine er såvidt jeg vet det eneste paret som er solgt i Norge :) (jeg er 2ndre eier)

    LM Audio LM-3 - Mala Audio
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.904
    Antall liker
    10.791
    Torget vurderinger
    10
    Utrolig flotte. Vet du frekvensområde og delefrekvenser?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.029
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Utrolig flotte. Vet du frekvensområde og delefrekvenser?
    Vet dessverre lite teknisk om høyttalerne, fant dette sakset fra den gang Mala "lanserte" høyttalerne her på forumet:

    Delefrekvenser: 400hz og 4000hz
    Sensitivitet: 105db

    Tenkte å sende avgårde en mail til LM og spørre direkte om div ting
    :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Gratulerer med det som må være noe av det aller tøffeste som er å oppdrive av kjøpehøyttalere! Ser fram til litt utfyllende rapport om hvordan dette spiller. ;D

    Bøllete. Er det to 15" i bassen pr. kanal?
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med virkelig heftige høytalere! Et modig valg. Står bra i stil til rørblokkene dine. :) En ting er å kikke på mål i tekniske data, en annen ting er å faktisk se størrelsen. De ser jo enorme ut! Noen ord om hvordan det spiller?
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flotte og ikke minst SVÆRE høyttalere. :) ser du har gått over til rør forsterkeri, så da kan vi diskutere om du trenger krellen igjen da?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.719
    Antall liker
    65.310
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke bry deg om legge ut bilder av plater du har kjøpt. Kom deg i arbeid og optimaliser plasseringen slik at vi får lytteinntrykk og flere bilder :D Hvis jeg glemte å si det, gratulerer!!! Tøft når noen tar den helt ut! :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.029
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med det som må være noe av det aller tøffeste som er å oppdrive av kjøpehøyttalere! Ser fram til litt utfyllende rapport om hvordan dette spiller. ;D

    Bøllete. Er det to 15" i bassen pr. kanal?
    Takk for det! Er enig i at det er noe av det tøffere, har dog forståelse for at dette ikke er for alle :cool:

    Det er en stk 18" pr kanal. :)

    Grattis med virkelig heftige høytalere! Et modig valg. Står bra i stil til rørblokkene dine. :) En ting er å kikke på mål i tekniske data, en annen ting er å faktisk se størrelsen. De ser jo enorme ut! Noen ord om hvordan det spiller?
    Det var jo en risiko med tanke på størrelsen, og må vell være så ydmyk å si at de er for store for rommet, men skal jo ikke bo her evig!
    Lyden er svært god med tanke på hvor liten innsats som er lagt inn i justeringer og plassering! Så jeg aner stort potensiale, hvordan de spiller vil jeg derfor vente med til jeg blir litt mer van med dem, og har justert riktig iforhold til rom og preferanser. :)

    Gratulerer med flotte og ikke minst SVÆRE høyttalere. :) ser du har gått over til rør forsterkeri, så da kan vi diskutere om du trenger krellen igjen da?
    Takktakk! Jeg har hatt rørforsterkerne nedpakket i ca 1 år så var godt å få de frem igjen, spiller dog forsatt på Krell om dagen pga enkelheten og at den kan stå på hele dagen, da jeg er litt travel om dagene. :)

    Ikke bry deg om legge ut bilder av plater du har kjøpt. Kom deg i arbeid og optimaliser plasseringen slik at vi får lytteinntrykk og flere bilder :D Hvis jeg glemte å si det, gratulerer!!! Tøft når noen tar den helt ut! :)

    haha, har ikke råd til flere plater nå så blir lite oppdateringer om slikt fremover :rolleyes:;) Skulle hatt flere timer i døgnet, og mindre å gjøre så hadde det gått fortere!
    Vil nå si det er folk i Noregs land som har tatt den mye lengre enn jeg har :):p

    PS: jeg skriver lite om lyden også nå pga jeg er elendig på å ordsette lydopplevelser, men må jo gjør ett ærlig forsøk etterhvert og kanskje jeg er så heldig å få besøk som kan skrive noen ord etterhvert! :confused:;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.719
    Antall liker
    65.310
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er vel få av oss, som kun har dette som hobby, som er god til å beskrive lyd. Det er bare noen av oss, som har litt mindre kritisk sans til oss selv, som hiver oss på og tror det gir mening ;) Gi litt faen, og skriv hvordan det oppleves av deg, uten å tenke så mye på haifai-lyrikken :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mye enklere her i Øssfoll. Her er det enten "Spellær som faen!" eller "Låter drit!". ;) Tipper at dette spellær som faen.
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Dette var virkelig imponerende. Gratulerer med flott oppsett ;)

    Mye enklere her i Øssfoll. Her er det enten "Spellær som faen!" eller "Låter drit!".
    Tipper at dette spellær som faen.
    Rart hvordan man kjenner seg igjen i den beskrivelsen :p
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.029
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Det er vel få av oss, som kun har dette som hobby, som er god til å beskrive lyd. Det er bare noen av oss, som har litt mindre kritisk sans til oss selv, som hiver oss på og tror det gir mening ;) Gi litt faen, og skriv hvordan det oppleves av deg, uten å tenke så mye på haifai-lyrikken :)
    Jo det er sant nok! Føler på presentasjonspresset! ;):rolleyes:

    Kan si sånn helt enkelt at jeg har mulighet for å spille høyere en noensinne! ;)

    For å begynne med bassen, en stk 18" pr side, så er bassen svært presis, fast og overraskende detaljert, diskant og mellomtone er veldig detaljert, hører stemmer og ting, spesielt på live opptak som jeg ikke har hørt eller lagt merke til før (publikum og stemmer langt bak i lydbildet)
    Kanskje for detaljert på enkelte type musikk da det går over til å bli for lyst/skarpt, da tenker jeg spesielt på metall.

    Har mulighet bak og stille på -2db, 0db og +2db. Har nå satt de på -2db og det ble mye bedre! Men her skal det testes mer at det ikke går på bekostning av noe.
    Så er det så klart det å få stilt horna til å peke mer nedover mot lytteposisjon.

    Det "spellær som faen" og jeg digger høyttalerne! :cool: Men har også høye forventninger!

    Her er bilde av filter, terminal (i gull:rolleyes::cool:) og selve skinnesystemet hornet står på. Litt å justere, Vet ikke hvordan hornet skal stå iforhold til diskanten? :confused:
    Så det er litt å prøve seg fra med. (hmmm.. Ser nå at det står 16ohm på terminalen. Har satt de på 8ohm på rørforsterkerne, må testes ut!)

    20161108_144157.jpg


    20161112_133154.jpg


    20161112_133258.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn