Spille inn cd-spiller?

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Hei og hå!

Har akkurat solgt min vincent 6 og fått inn Hegels 2er. Synes at Vincenten var litt for farget og en smule varm, men problemet nå er at jeg synes at alt ble en smule kaldt. Har Hegel H200 og audiovctor mi3 signatur med red dawn xlr kabler. Blir det varmere etterhvert? Angrer litt kjenner jeg nå!!!!!!!!

Mvh B
 
B

bamsemann

Gjest
Hei og hå!

Har akkurat solgt min vincent 6 og fått inn Hegels 2er. Synes at Vincenten var litt for farget og en smule varm, men problemet nå er at jeg synes at alt ble en smule kaldt. Har Hegel H200 og audiovctor mi3 signatur med red dawn xlr kabler. Blir det varmere etterhvert? Angrer litt kjenner jeg nå!!!!!!!!

Mvh B
Den blir garantert glattere mer oppløst delikat og forfina i lyden, og vil etterhvert også virke litt mer homogen og sømløs..

Men jeg tror ikke du vil få til den kroppen og varmen du hadde i vincenten..

bamsemann.. :)
 
R

Rojoh

Gjest
Minimal forandring, desverre. Liker du det ikke nå, så hjelper det nok lite å vente noen dager til. (Med mindre du faktisk blir vant til den nye lyden, og setter pris på den).

Mvh. Johan
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Jeg har hatt hjemme flere av Hegels produkter uten og kjøpe noe.Det blir for kaldt!Jeg var på messa i Stavanger nå i helgen og satt og hørte en stund på Hegel.Det blir ikke kjøpt av meg.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Hegel og Nordost tror jeg er en dårlig match.

Prøv noen kabler som er litt "varmere" i lyden.
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Hegel og Nordost tror jeg er en dårlig match.

Prøv noen kabler som er litt "varmere" i lyden.

Noen tips?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bare ta deg tid; CDP2A er IKKE kald og mekanisk i lyden når den blir skikkelig varm og innspilt. La være med å slå den av om natten; den tåler fint å stå påslått i titalls av år..

Mvh Vidar P
 
T

timc

Gjest
Red Dawn kabelen er ganske så kjølig i lyden......Prøv Audioquest, Kimber, Tara Labs for en varmere klang.

Mvh
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Har også hørt kombinasjonen Hegel og Audiovector. Var litt kjølig i tonen ja. Men detaljene briljerte. Er kanskje litt sånn vanesak og kabelsak dette?
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Etter en god og lang innspillingstid og nye høytalerkabler har ting endret seg drastisk. Som bamsemann sa mindre kropp og varme, men mer oppløst og dynamikken kan ikke sammenlignes. Måtte også flytte litt på høytalerene for å få tilbake en noe slank bunn. Takk for tipsa!

Mvh B
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dette er imo tull, antonx. CDP2A er ikke en kjølig spiller, og det er direkte betenkelig å omtale den, basert på gjettinger (?), på den måten på et åpent forum; slik rykteskaping er imo både urimelig og skadelig for både produsent og forhandlere, og for CDP2A-eiere som skal selge sine pga oppgradering.

Den låter ikke "fett" og fyldig i mellombassen, men har potensiale til å produsere en crisp og organisk søt tone, veldig bra oppløsning, og en fin definisjon av rytmiske nyanser selv langt bak i lydbildet.
Vil man ha Vincent-type fylde i mellombassen (for de som verdsetter fylde foran speed og presisjon), så får man justere det til andre steder, f.eks ved å flytte høyttalere nærmere bakvegg etc.

Mvh Vidar P
 

oeyvinoh

Medlem
Ble medlem
16.05.2006
Innlegg
38
Antall liker
1
Du har nok kjøpt en god CD spiller, men kanskje nevnte kombinasjon ikke passer ditt lydideal.
Hadde selv CDP2A + HI + Audiocector Mi3 Super + Red Dawn og ble aldri fornøyd pga nevnte "kjølighet".
Det ble LITT bedre etterhvert, men jeg måtte bytte ut både CD spiller (med Marantz) og forsterker (med Krell) før JEG ble fornøyd.
Forsøkte også diverse kabler uten å komme helt til målet (selv om jeg også oppfatter Nordost som en tanke kalde).
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Noen liker mora, andre liker faren..
Kaldt for noen er kanskje nøytralt for andre?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Red Dawn kabelen er ganske så kjølig i lyden......Prøv Audioquest, Kimber, Tara Labs for en varmere klang.

Mvh
Kjølig synes ikke jeg er riktig ord på Red Dawn, oppløst, detaljert og luftig, men kjølig, nei!
 
K

kbwh

Gjest
Jeg har vært i det snille varme utsmurte hifihjørnet selv. Micromega Stage 6, Snell EIII, og Tandberg 3038/36-komboen er emm eksempler på utstyr i den kategorien.

Slik jeg forstår det forsøker Hegelen å gjøre minst mulig med musikken, men presentere den slik den ble lagt på platen. Applaus.
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Tror egentlig at rommet har slukt endel bass, defor ble lyttingen nesten slitsom i starten etter at Hegelen kom i hus, kablene har hjulpet meg mer enn jeg kunne forestille. Plasseringen på høytalerne har i likhet med andre endringer vært med på å få bunnen tilbake. Detaljene i musikken mener jeg nå er ganske mye bedre. Og musikken er nok presentert på riktigere måte om det går an uttrykke seg slik. Desverre tror jeg nok også at søken etter noe perfekt aldri tar slutt etter dette. ;-)
 
Topp Bunn