Takker.
Bare å ta kontakt når du er i Ålesundsområdet. Kjekt med besøk av likesinnede.
Pickupen er veldig spesiell og genialt enkellt bygd opp etter hva jeg kan skjønne. Den er en slags form for MM type. Skal se om jeg får tatt noen tydelige nok bilder av den etterhvert. Sperrling forklarte og viste meg når jeg besøkte han. Var der i 4 timer ;D En trivelig, men eksentrisk kar som er veldig kunnskapsrik om det meste.
Armen er 38 cm lang uten antiskating, VTF justeres ved å skru loddet bakerst på denne.
Fungerer fint etter hva jeg hører, ingen ubalanse i lydbildet.
Hvis jeg med tid og stunder vil prøve en annen pickup en Sperrling sin må loddebolt frem da kablene er loddet i huset. Nå ser ( hører ) jeg ingen grunn til at det skal skje med det første.
Anlegget til Sperrling er noe av det råeste jeg har hørt, hvis ikke DET råeste. Dynamikken er i særklasse. Han blei "søsen" etterhvert som vi spillte og pratet, og dro på såpass at signalkablene løsnet fra høyttalerene.

. Når volumet var mer normalt låt det også godt, men det våkner virkelig til liv når det skrues opp. Han demonstrerte flere format DTS, SACD, MULTIKANAL bla,
Sperrling spiller ikke så ofte vinyl ( i følge han selv) og det skjønner jeg godt, hvis han drar på så står nok ikke stiften lenge i sporet da sofaen vibrerte inn i ryggmargen ;D
Ett besøk som jeg kommer til å huske lenge, det er ihvertfall sikkert. Dessuten fikk jeg jo med meg spilleren hans.
mvh