Takk takk gutter.
Ja, hvordan låter det ? Nå har jeg en i mine ører en god cd-spiller, Audio Aero Capitole Reference.
Jeg satte på Dire Straits " Brother in arms" både på cd og platespilleren. Sangen "your latest trick" er en liten perle som jeg kjenner godt. Først ut var cd og etter halvveis inn i låta svitsjet jeg over til vinyl. Oj oj,,, en storslagen og fyldig og varm lyd fyllte rommet som jeg ALDRI har hørt her hjemme. Det manglet heller ikke på detaljene,men det jeg oppfatter som den digitale "glasur" eller klang, var fullstendig fraverende. Bassen er fast og fyldig, uten å bli feit. Mellomtonen høres veldig bra ut. Diskanten bare er der uten å stikke seg ut.
Etter en stund testet jeg Jack Johnson`s "on and on" opp mot hverandre. Her var det ganske dødt løp. Men igjen er det forskjell i klang. En forskjell som i mine ører går i vinylens favør. Litt tøft å måtte innrømme dette da cd-spilleren min koster det fem dobbelte. Nå trøster jeg meg med at den har en habil pre-amp innebygget, og brukes som "kommandosentral" i anlegget.
Nei dette er for tiden veldig moro for en voksen mann som er oppvokst med Thorens, Nikko og Tandberg på gutterommet. Ikea hyllen "Expedit" er innkjøpt og er på god vei til og fylles med sort gull.
mvh