SPENNINGSKVALITET

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Y

ymir

Gjest
    HEI
    Målingene som vises er både bra og mildt sagt elendige med overharmoniske laaangt over grensene til NVE.

det er nylig foretatt ny spenningsanalyse,og det skal komme en ny til vinteren.

Har problem med mye utstyr som ryker, og jeg er visst ikke den eneste i landet som har slike problemer.

Spørsmålet er,hvilken innvirkning har spenningskvaliteten på lyden?

Jeg har mine lytte erfaringer,fra elendig til svært bra.

Hva er erfaringene ellers rundt om kring?

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    10
    Kan du utdype hvorfor denne målingen ble foretatt og hva som ble resultatet?

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    10
    Uff jeg var visst litt for rask her ;D
    Jeg sliter også med strømmen her jeg bor. Har spenning som er helt i grenseland på 242-243V. Kan ikke bruke Kinahifi her, det tar fyr med en gang ;D
    Lyspærer er forbruksvare, bruker minst 10 i uka! Har vel ikke noe utstyr som ver som har røket p.g.a strømmen, vel bortsett fra 3 stk PS-Audio PPP (Kinadritt!) som har tatt fyr ;D Ble ikke bedre før jeg fikk nytt regenererings kort (nyutviklet) fra USA.
    Har fått ryddet litt opp da et skap for utelys koblet til min kurs ble fjernet. Men har fortsatt mye støy som PPP ikke fjerner.
    Hvordan fikk du tatt målingene?

Y

ymir

Gjest
    JK skrev:
    Kan du utdype hvorfor denne målingen ble foretatt og hva som ble resultatet?
    Målingen ble foretatt fordi jeg fikk mye utstyr ødelagt,elektronikk som hang seg opp og måtte resettes svært ofte og fryktelig dårlig lyd ;D,da spesielt vinters tid.

Resultatet ble trusler om tvangsmulgt på 1000Kr døgnet til netteiger gitt av NVE,dersom resultatet av målingene fra bilde nr.1 ikke ble rettet på.

Y

ymir

Gjest
    JK skrev:
    Uff jeg var visst litt for rask her ;D
    Jeg sliter også med strømmen her jeg bor. Har spenning som er helt i grenseland på 242-243V. Kan ikke bruke Kinahifi her, det tar fyr med en gang ;D
    Lyspærer er forbruksvare, bruker minst 10 i uka! Har vel ikke noe utstyr som ver som har røket p.g.a strømmen, vel bortsett fra 3 stk PS-Audio PPP (Kinadritt!) som har tatt fyr ;D Ble ikke bedre før jeg fikk nytt regenererings kort (nyutviklet) fra USA.
    Har fått ryddet litt opp da et skap for utelys koblet til min kurs ble fjernet. Men har fortsatt mye støy som PPP ikke fjerner.
    Hvordan fikk du tatt målingene?
    Prosedyren gitt etter samtale med NVE er.

Send skriftlig klage til netteiger.

De har da en tidsfrist til å foreta en spennings analyse.

Dersom den ikke overholdes og eventuelt problemene forsetter,send en formell klage til NVE.

Forlang eventuelt en UAVHENGIG måling.(Bukken og havresekken ;))

Har opplevd mye rart både fra netteiger og KRAFTPRODUSENT.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    10
    Sitter på jobb langt til havs nå men skal sende en klage til netteier når jeg kommer hjem! Post og teletilsynet var også interesert i å ta ny måling hos meg etter skapet for gatelysene var fjernet, så får kontakte dei på ny!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn