Spennende PLATESLIPP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Nitram

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Antall liker
    176
    Torget vurderinger
    5
    Synes kanskje som en merkelig kombinasjon, men Brian Wilson slipper snart (5. oktober tror jeg) et album der han lager sine versjoner av Disney perler/svisker (stryk det som ikke passer).
    Ble oppmerksom på dette da P2 spilte en fantastisk versjon av Hi-Ho Hi-Ho off to work we go (eller hva den nå egentlig heter, fra Snøhvit og de 7 dvergene i alle fall ). Står resten av albumet i stil så kan det bli riktig så artig. Fint cover også;

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.776
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    PETER GABRIEL - New Blood (slippes 10.oktober)

http://petergabriel.com/newblood_studioalbum.php

'NEW BLOOD' features re-imagined arrangements of many of Peter's songs which dispense with the traditional weapons of the rock armoury - no guitar, or drum kits - the lyrics are exposed and laid bare, often taking new meaning with the passing of the years.

This treatment is applied with painstaking attention to detail and stunning effect to songs including 'Digging In The Dirt', 'Don't Give Up', 'Downside Up', 'Intruder', 'Mercy Street' ' The Rhythm of the Heat' and the spine tingling, atmospheric 'San Jacinto'. Working together, acclaimed composer and arranger John Metcalfe, Peter and the New Blood Orchestra have given each track a new depth and a powerful significance. These tracks were recorded with a 46-piece orchestra, conducted by Ben Foster.

In addition to the album's 12 songs, there's a special bonus track of 'Solsbury Hill' (introduced by 'A Quiet Moment'; 5-minutes of ambient sound recorded by Peter's long-term engineer, Dickie Chappell, actually on Solsbury Hill).

01. The Rhythm of the Heat
    02. Downside Up (ft. Melanie Gabriel)
    03. San Jacinto
    04. Intruder
    05. Wallflower
    06. In Your Eyes
    07. Mercy Street
    08. Red Rain
    09. Darkness
    10. Don't Give Up (ft. Ane Brun)
    11. Digging in the Dirt
    12. The Nest that Sailed the Sky
    13. A Quiet Moment
    14. Solsbury Hill (bonus track)

Denne utgivelsen kan gå alle veier tror jeg, så litt spennende er det jo.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    Trane skrev:
    Og vi sitrer av spenning. 8) Vet jaffal en nettside eg skal innom 23.8.
    Glede seg.........................

Har frekventert sida ganske hyppig i dag:

"Sorry, there aren't any news items at the moment"

Ka faèn er dette for noe? Driver han ap med oss?

Sliter av og til med å komme inn på sida. Andre som har fått opp noe mer informativt?

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.892
    Torget vurderinger
    4
    Townes skrev:
    Townes skrev:
    Trane skrev:

Sliter av og til med å komme inn på sida. Andre som har fått opp noe mer informativt?
    Samme her, - sjekket et par ganger i dag uten at det var noe nytt....og på ettermiddagen kom jeg ikke inn på siden...vi er nok ikke de eneste som er nysgjerrige...

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Trane skrev:
    Townes skrev:
    Townes skrev:
    Trane skrev:

Samme her, - sjekket et par ganger i dag uten at det var noe nytt....og på ettermiddagen kom jeg ikke inn på siden...vi er nok ikke de eneste som er nysgjerrige...
    Jeg fikk nå opp dette på sida hans:

Bad As Me is Tom Waits’ first studio album of all new music in seven years. This pivotal work refines the music that has come before and signals a new direction. Waits, in possibly the finest voice of his career, worked with a veteran team of gifted musicians and longtime co-writer/producer Kathleen Brennan. From the opening horn-fueled chug of “Chicago,” to the closing barroom chorale of “New Year’s Eve,” Bad As Me displays the full career range of Waits’ songwriting, from beautiful ballads like “Last Leaf,” to the avant cinematic soundscape of “Hell Broke Luce,” a battlefront dispatch. On tracks like “Talking at the Same Time,” Waits shows off a supple falsetto, while on blues burners like “Raised Right Men” and the gospel tinged “Satisfied” he spits, stutters and howls. Like a good boxer, these songs are lean and mean, with strong hooks and tight running times. A pervasive sense of players delighting in each other’s musical company brings a feeling of loose joy even to the album’s saddest songs.

Pre-order Bad As Me at the Tom Waits Store.
    Get the "Bad As Me" MP3 at your favorite digital retailer.
    View the "Bad As Me" lyrics here.

Bad As Me Tracklisting

01. Chicago
    02. Raised Right Men
    03. Talking At The Same Time
    04. Get Lost
    05. Face To The Highway
    06. Pay Me
    07. Back In The Crowd
    08. Bad As Me
    09. Kiss Me
    10. Satisfied
    11. Last Leaf
    12. Hell Broke Luce
    13. New Year's Eve

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Norske Airbag kommer med ny skive i starten av oktober. "All Rights Removed" er tittelen. Om noen skal på pre-release-konserten den 23. september, vil du kjøpe med en CD til meg? ;)

http://www.airbagsound.com/

U

utgatt60135

Gjest
    Wilco:

01 “Art of Almost”
    02 “I Might
    03 “Sunloathe”
    04 “Dawned On Me”
    05 “Black Moon”
    06 “Born Alone”
    07 “Open Mind”
    08 “Capitol City
    09 “Standing O”
    10 “Rising Red Lung “
    11 “Whole Love”
    12 “One Sunday Morning (Song For Jane Smiley’s Boyfriend)”

27. sept

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    861
    Etter å ha lest det norske magasinet ENO, kan jeg nevne GIRLS "Father, Son, Holy Ghost" lp som i følge Platekomp. slippes 12.9. Deres andre longplay, evt. tredje hvis en regner "Broken Dreams Club EP".

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Pløyde gjennom de 7 første sporene på den nye RHCP skiva i dag, den høres ganske fet ut.

A

AK27

Gjest
    Retox kommer ut med sin debutalbum ved navn Ugly Animals om et par dager. Verdt å sjekke ut for de som har sansen for powerviolence eller hardcore.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    torem skrev:
    Etter å ha lest det norske magasinet ENO, kan jeg nevne GIRLS "Father, Son, Holy Ghost" lp som i følge Platekomp. slippes 12.9. Deres andre longplay, evt. tredje hvis en regner "Broken Dreams Club EP".
    Takk for tipset, den kjenner jeg at jeg gleder meg til.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    ser fram til joe henry-skiva.

ry cooder har også en ny:
    som jeg går å venter på.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    2011....

Hvor skal dette ende ? ;D ;D ;D

Sharon Jones kommer med ny i oktober

Hadde bare Sadies og Avett brothers sluppet plate i år, så hadde det vært 100% fullkomment

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Hun smir sannelig mens jernet er varmt, og godt er det for oss som er glad i dama.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Hun smir sannelig mens jernet er varmt, og godt er det for oss som er glad i dama.
    Tenkte det nok. Det er nok ikke fritt for at det blir en turné til alle større europeiske byer i etterkant, for det skulle ikke forundre meg om det er her hun har sitt mest hengivne publikum. Nå begynner det å haste med innkjøp for å redde cred-en.  ;)

Det minner meg litt om noen kule studenter fra et småsted som på slutten av åttitallet insisterte på at de hadde vært The Cure-fans siden starten. En av de insisterte på at hans Boys Don't Cry var kjøpt da platen kom ut, selv om det åpenbart var en Nice Price-utgave (rester av limet fra merkelappen), og at platen opprinnelig het Three Imaginary Boys.  ::)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Tror du kan ha rett ang publikumsbasen hennes. Det var gledelig mange på konserten hennes på Rockefeller tidligere i år, og ettersom jeg forstod var det godt oppmøte da hun spilte på fesjået i Middelalderparken i august.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Tror du kan ha rett ang publikumsbasen hennes. Det var gledelig mange på konserten hennes på Rockefeller tidligere i år, og ettersom jeg forstod var det godt oppmøte da hun spilte på fesjået i Middelalderparken i august.
    Hun er neppe ung og vakker nok til det litt mer overfladiske massemarkedet i hjemlandet. Her over ser vi litt større på slike ting.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Hun er neppe ung og vakker nok til det litt mer overfladiske massemarkedet i hjemlandet. Her over ser vi litt større på slike ting.
    Men selv et begrenset nedslagsfelt i hjemlandet bør vel være dramatisk mye større enn markedet i festung Norwegen ? På den annen side er kanskje kjøpekraften, og viljen, betydelig større enn i USA.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Men selv et begrenset nedslagsfelt i hjemlandet bør vel være dramatisk mye større enn markedet i festung Norwegen ? På den annen side er kanskje kjøpekraften, og viljen, betydelig større enn i USA.
    Det er nettopp det. Der borte er tilbudet så ekstremt mye større, så selv med et stort marked kan det finnes myriader av kvalitetsartister som betyr lite der hjemme i forhold til her. Honorarene er ofte de samme, og slike artister trives ofte på veien i Europa. Det er i alle fall min erfaring fra å jobbe med amerikanske artister i hine hårde.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Tenkte det nok. Det er nok ikke fritt for at det blir en turné til alle større europeiske byer i etterkant, for det skulle ikke forundre meg om det er her hun har sitt mest hengivne publikum. Nå begynner det å haste med innkjøp for å redde cred-en. ;)

Det minner meg litt om noen kule studenter fra et småsted som på slutten av åttitallet insisterte på at de hadde vært The Cure-fans siden starten. En av de insisterte på at hans Boys Don't Cry var kjøpt da platen kom ut, selv om det åpenbart var en Nice Price-utgave (rester av limet fra merkelappen), og at platen opprinnelig het Three Imaginary Boys. ::)
    Ha ha ha. Sånt minner meg om mine dager på Platon hvor denslags kunder ramlet innom støtt og stadig. Den ene kulere enn den andre. Mange som hadde hørt på Nirvana leeenge før Bleach kom ut, og mange som hadde hørt på Neil Young siden 50 tallet...Må aldri undervurdere viktigheten av cred

Neil Young fans var forøvrig nokså fornøyelige ofte. Spesielt dersom de var av det maskuline slaget og befant seg i aldersgruppen 45-55: Å prøve å komme med vennligsinnede tips til dem (når en sjøl var rundt 20), og gjerne ymte frampå at Zuma faktisk er en bedre plate enn Landing on water, og få til svar "Hah! Da veit no du faèn so lite om"... Priceless.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    15.910
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    ...pleide å spørre besserwisserne "... men har du hørt den siste plata til Peter Shilton da?" ... og overraskende nok så hadde noen av de det..

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Burnt_Island skrev:
    ...pleide å spørre besserwisserne "... men har du hørt den siste plata til Peter Shilton da?" ... og overraskende nok så hadde noen av de det..
    Og hvordan står det til med cred-en din da, Brnt? ;)

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    15.910
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    det var nok i forrige århundre at jeg hadde cred (om jeg hadde noe..)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Burnt_Island skrev:
    det var nok i forrige århundre at jeg hadde cred (om jeg hadde noe..)
    Vi har jo en felles bekjent, så det kan eventuelt lett verifiseres. Hun har nok cred til å disse oss i allmuen hvis hun vil.  ;)

Uansett så har du vel tatt turen innom butikken/piratbukten/en venn med god smak for lenge siden. Hvis ikke haster det som sagt, for i november må du kunne sukke indignert når fetteren din forteller opprømt om hu dere gamla negresså så e så flinke te å synga. "Fjorårets nyheter" sier du selvfølgelig og kremter. Så legger du platene på tallerkenen/i skuffen så fort fetteren har gått hjem. Du er ikke skikkelig åndssnobb før du skjuler noe av det du hører på.  ::)

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    15.910
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Er det hun derre Sharon Winehouse du tenker på? :p

Edit: Trondheim folkebibliotek har cred, i allefall var det der jeg kom over Dap-Tone records første gangen..

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    decibelius skrev:
    11 oktober
    Watch out!
    Yup!

Tør nesten ikkje håpe alt for mye. Singelen er helt grei, fin låt, men litt "lettvekter" kanskje. Vil påstå han har levert bedre låter i den sjangeren der før.
    Men klart den skal i hus :

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.892
    Torget vurderinger
    4
    18 oktober kommer Sing In My Meadow, volume 3 av Cowboy Junkies' Nomad Series.

Endelig kan vi vente oss den mer upolerte, rå og sexy versjonen av Cowboy Junkies.
    De er nok for mange mest kjent for leirbålversjoner av Sweet Jane, men de har også en annen side som kommer til sin rett på konserter...og de er et killer live-band.

We started work on Sing In My Meadow, Volume 3 last Friday night. The live band, live-off-the–floor of our studio. Nasty and dirty and disturbing the cold winter night’s peace. The idea for volume 3 is to create an album of music based around the psychedelic, blues inspired forays that we are so fond of venturing off on, on stage. We are referencing Miles at the Isle of Wight deep in his Bitches Brew phase; Captain Beefheart and his Mirror Man psychoses; The Birthday Party live at the Electric Ballroom circa 1981; Neil and Crazy Horse in the back room at SIR….overdriven and thick with electricity.

Sjekk live-versjonen av My Little Basquiat

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Hjemmeseier- Jonas Fjeld . Sier meg enig med anmeldelsen under ;D

En annen ting det kan være verdt å vite, er at Fjeld har tatt frem den halvakustiske elektriske gitaren igjen. Det føles litt som om han går i ungdommen, eller i det minste har børstet støv av de gamle J.J. Cale-platene. Fjeld tilegnet seg tidlig beherskelse over Cales kneppende, lune shuffleboogie-stil, og på «Hjemmeseier» er han tilbake på J.J.s «front porch» i Tulsa, Oklahoma, med myggnettingsdøren slamrende bak seg.

Det låter helt drøyt flott, enormt velspilt av alle impliserte. Gitarentusiaster kan bare lene seg tilbake i godstolen.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.892
    Torget vurderinger
    4
    21 november

Snowflakes
    Lake Tahoe
    Misty
    Wild man
    Snowed in at Wheeler Street
    50 Words for Snow
    Among Angels

fattigmann

Medlem
    Ble medlem
    04.11.2003
    Antall liker
    23

Har dere fått med dere den nye platen fra dette superbandet.
    Jeg var på realese konserten på Johnny Dee og har hørt på platen flere ganger nå.
    Denne platen har den samme egenskapen som mange av klassikerene utgitt opp gjennom årene. Den blir bare bedre og bedre til mere du hører på den.
    Identity er definitivt en kanonplate. All rights removed går langt over- Vi prater ståpels og frysninger.
    Et forsøk på sammenligning med Piper og DSOTM.
    Til dere som ikke fikk kjøpt platen på realesekonserten, løp og kjøp 17 okt. som er offisiel dato for slipp.

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    382
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Hører igjennom nye jonas fjeld platen!
    Bra lyd også gjennom mine Audio technica 911 rett i laptopen!

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    fattigmann skrev:

Har dere fått med dere den nye platen fra dette superbandet.
    Jeg var på realese konserten på Johnny Dee og har hørt på platen flere ganger nå.
    Denne platen har den samme egenskapen som mange av klassikerene utgitt opp gjennom årene. Den blir bare bedre og bedre til mere du hører på den.
    Identity er definitivt en kanonplate. All rights removed går langt over- Vi prater ståpels og frysninger.
    Et forsøk på sammenligning med Piper og DSOTM.
    Til dere som ikke fikk kjøpt platen på realesekonserten, løp og kjøp 17 okt. som er offisiel dato for slipp.
    Har lytta en god del til førsteskiva, Identity. Denne blir nok bestilt fra burningshed.com. Førsteskiva var nydelig, tviler på at denne er noe verre.
    Misunner deg konserten! Skulle gjerne vært der, men skal på Opeth/PoS og muligens Katatonia i desember, og tur/retur Trondheim-Oslo, pluss overnatting, går hardt ut over studentbudsjettet. Og man skal jo ha plater også. Går også glipp av Riverside i november.Hrmf.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.892
    Torget vurderinger
    4
    Bent skrev:
    Trane skrev:
    Townes skrev:
    Townes skrev:
    Trane skrev:

Jeg fikk nå opp dette på sida hans:

Bad As Me is Tom Waits’ first studio album of all new music in seven years. This pivotal work refines the music that has come before and signals a new direction. Waits, in possibly the finest voice of his career, worked with a veteran team of gifted musicians and longtime co-writer/producer Kathleen Brennan. From the opening horn-fueled chug of “Chicago,” to the closing barroom chorale of “New Year’s Eve,” Bad As Me displays the full career range of Waits’ songwriting, from beautiful ballads like “Last Leaf,” to the avant cinematic soundscape of “Hell Broke Luce,” a battlefront dispatch. On tracks like “Talking at the Same Time,” Waits shows off a supple falsetto, while on blues burners like “Raised Right Men” and the gospel tinged “Satisfied” he spits, stutters and howls. Like a good boxer, these songs are lean and mean, with strong hooks and tight running times. A pervasive sense of players delighting in each other’s musical company brings a feeling of loose joy even to the album’s saddest songs.

Pre-order Bad As Me at the Tom Waits Store.
    Get the "Bad As Me" MP3 at your favorite digital retailer.
    View the "Bad As Me" lyrics here.

Bad As Me Tracklisting

01. Chicago
    02. Raised Right Men
    03. Talking At The Same Time
    04. Get Lost
    05. Face To The Highway
    06. Pay Me
    07. Back In The Crowd
    08. Bad As Me
    09. Kiss Me
    10. Satisfied
    11. Last Leaf
    12. Hell Broke Luce
    13. New Year's Eve
    WTF ?!!!

Tom ser ut som ei lavkarbo gulrotkake i duggfrisk sommereng

Vedlegg

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Kva med The Complete The Smiths som er komen? Remaster av Johnny Marr. Spørs om det har kome noko fornuftig ut av det, eller om dei berre har komprimert. AllMusic seier "remastering is exceptional" og samanliknar den med Beatles-boksen. Då bør det vere von.. Skulle gjerne sett nokre døme frå denne i Loudness War-tråden.

http://www.allmusic.com/album/complete-r2262613/review

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn