- Ble medlem
- 28.06.2009
- Antall liker
- 47
The Soft Pack skal sjekkes ut, Lyngen 
|
Tror nok du kan ha rett i det.Todd skrev:Spent (og litt skeptisk) til den Joanna Newsom plata. Kan 3 cd'er(eller vinyl) bli litt mye???
Det er blitt for billig å oppholde seg i studio de siste ti årene!Lyngen skrev:Tror nok du kan ha rett i det.Todd skrev:Spent (og litt skeptisk) til den Joanna Newsom plata. Kan 3 cd'er(eller vinyl) bli litt mye???
Etter mer lytting holdt ikke helt de andre to, men McRae ventes hjem i postkassa.
Tja, eg tykkjer kvaliteten virkar ganske jamnt høg, men det tek litt tid å få 3 plater til å sitte. Opningslinjene på cd 2 er noko av det beste eg har høyrd: "hey, hey, hey, the end is near. On a good day you can see the end from here ;DLyngen skrev:Tror nok du kan ha rett i det.Todd skrev:Spent (og litt skeptisk) til den Joanna Newsom plata. Kan 3 cd'er(eller vinyl) bli litt mye???
Etter mer lytting holdt ikke helt de andre to, men McRae ventes hjem i postkassa.
Ser ut som at Domino har tenkt å gi ut alle de 3 opprinnelige studio-albumene på nytt, både på cd (deluxe-utgaver med ekstra cd) og lp. Kan ikke huske Galaxie 500 har vært på Domino tidligere(?), så mulig de har kjøpt opp rettighetene eller noe. Alle disse tre platene kan anbefales. Tidløs litt sørgmodig slepende indie gitarpop, alder på platene betyr lite i dette tilfellet.mikefish skrev:registrerer at et par av Galaxie 500's plater blir gitt et på nytt 22/3-10.albumet 'today' og denne :
Veldig veldig bra band. Lurer på hvor mye ekstra materiale det er på de deluxe-utgavene. Har allerede b-side og outtakes samlinga.torem skrev:Ser ut som at Domino har tenkt å gi ut alle de 3 opprinnelige studio-albumene på nytt, både på cd (deluxe-utgaver med ekstra cd) og lp. Kan ikke huske Galaxie 500 har vært på Domino tidligere(?), så mulig de har kjøpt opp rettighetene eller noe. Alle disse tre platene kan anbefales. Tidløs litt sørgmodig slepende indie gitarpop, alder på platene betyr lite i dette tilfellet.mikefish skrev:registrerer at et par av Galaxie 500's plater blir gitt et på nytt 22/3-10.albumet 'today' og denne :
Vet ikke. Men i alle fall gøy at den kommer på 4AD. Tror dette må være første gang 4AD prøver seg på noe norsk, så sånn sett håper jeg det blir suksess. I riktig gamledager kjøpte jeg nesten alt på 4AD (4AD-merket på coveret var nok til at det ble kjøptTodd skrev:Klarer de det igjen? Slippes 22.mars...
Ja, enig, Serena Maneesh passer på 4AD. De høres strengt talt ikke så veldig norske ut. Hører på streaminga av albumet som ligger ute på 4AD's webside nå (http://www.4ad.com/news/stream-entire-re/). Hører at verden ikke har beveget seg mye siden "Loveless"mikefish skrev:enig med forrige taler ! før var 4AD bankers.det borget for kvalitet.nå er det så ymse som kommer ut på den labelen som f.eks. TV On The Radio.men Serena Maneesh er et band som passer inn der.ihvertfall med deres forrige (og første) plate.avventer litt med kjøp av den kommende.
mvh. s,
Samarbeid mellom selve frontmann og vokalist i The Shins, James Mercer og Brian Burton aka Danger Mouse.mikefish skrev:de skrøt av den plata (broken bells) i lydverket på p3 i kveld.samarbeid med folk fra bl.a. The Shins.en annen som ble anbefalt var plata til The Field Music.vurderer innkjøp.
mvh. s,
mikefish skrev:cd'en til Broken Bells er underveisførstkommende mandag (22/3/10) slippes denne :
![]()
Goldfrapp - hesd first
mon tro om hun kan følge opp hennes forrige,utsøkte 'seventh tree' ?
Goldfrapp har opp igjenom åra gitt ut høyst forskjellige plater.
mvh. s,
har aldri hoppet på dette bandet platemessig, men live er de jo sinnsyke for å komme med dagens understatement.Townes skrev:
De er absolutt bedre live ja, men syns Swampblood holder mål så det holder. Den bør du sjekke ut hvis du ikkje har gjort det. Jævla variert og "autentisk" greie.ErosLoveking skrev:har aldri hoppet på dette bandet platemessig, men live er de jo sinnsyke for å komme med dagens understatement.Townes skrev:
Har hørt litt på denne på nettet og ble skuffet. Som du sier går Goldfrapp vekk fra Seventh retningen og mer tilbake fra det vi kjenner fra tidligere. Litt synd da jeg likte forrige svært godt. Kjøper jeg Headfirst blir det på CD ihvertfall. Så vinylutgaven var kommet nå, kostet 370,-mikefish skrev:er underveis denne plata.belønnet med noen fir'ere sålangt.de har visstnok gått i discoretning igjen,slik at forventningene er noe senket.coveret er ihvertfall så stilig at jeg burde kjøpt vinylen ja.men platespillerene mine er ikke helt i godlune lengre.
mvh. s,
Heftig! 2010 begynner å se virkelig bra ut nå. 8) 8) 8)Townes skrev:Et av verdens to-tre beste band (The Sadies) kommer med ny plate 31.5.
http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/CD/The_Sadies/Darker_Circles/?id=YEP2197
Glede seg !!! ;D ;D ;D
herved bestilt, sammen med "et par" andre ting. Blir overlevert personlig neste helg.Townes skrev:De er absolutt bedre live ja, men syns Swampblood holder mål så det holder. Den bør du sjekke ut hvis du ikkje har gjort det. Jævla variert og "autentisk" greie.ErosLoveking skrev:har aldri hoppet på dette bandet platemessig, men live er de jo sinnsyke for å komme med dagens understatement.Townes skrev:
Første gang jeg så de live gikk jeg fra konsertlokale lettere rystet. En euforisk opplevelse!
Spotify url: http://open.spotify.com/album/0TaBvZBCwfOxUKOBvCdrnn
KNALL!!!!!Townes skrev:Et av verdens to-tre beste band (The Sadies) kommer med ny plate 31.5.
http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/CD/The_Sadies/Darker_Circles/?id=YEP2197
Glede seg !!! ;D ;D ;D
Hm, jeg prøvde meg så vidt på XIU XIU for noen år siden (har en cd liggende en plass - tror det er "The Air Force" jeg har), men fikk den gangen ikke helt taket. Ble rett og slett litt for sært. Men kan nok prøve å gi dem en ny sjanseRoberten skrev:Årets beste album så langt ? Det kan veldig gjerne være den nyeste langspilleren fra XIU XIU; Dear God, I Hate Myself.
Jeg har endel plater fra Xiu Xiu, men har stuet de vekk i skapet fordi de ble for sære for meg også. Liker plater som sliller seg litt ut, men et sted går grensen.torem skrev:Hm, jeg prøvde meg så vidt på XIU XIU for noen år siden (har en cd liggende en plass - tror det er "The Air Force" jeg har), men fikk den gangen ikke helt taket. Ble rett og slett litt for sært. Men kan nok prøve å gi dem en ny sjanseRoberten skrev:Årets beste album så langt ? Det kan veldig gjerne være den nyeste langspilleren fra XIU XIU; Dear God, I Hate Myself.![]()