Spennende PLATESLIPP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    The Soft Pack skal sjekkes ut, Lyngen :D

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Spent (og litt skeptisk) til den Joanna Newsom plata. Kan 3 cd'er(eller vinyl) bli litt mye???

Skal ellers ta en oppdatering på om det har kommet/eller kommer noe snadder senere ikveld.

U

utgatt60135

Gjest
    Todd skrev:
    Spent (og litt skeptisk) til den Joanna Newsom plata. Kan 3 cd'er(eller vinyl) bli litt mye???
    Tror nok du kan ha rett i det.

Etter mer lytting holdt ikke helt de andre to, men McRae ventes hjem i postkassa :).

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    gleder meg til desse skandinaviske utgivelsene til uka (slippes 1/3-10) :

Sophie Zelmani - i'm the rain

Seabear - we built a fire

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
    Satser på at denne holder etter det positive inntrykket fra smakebitene.

Litt egenartet electronica.

Og etter mye nøling ble Beach House innkjøpt alikevel.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Todd skrev:

Etter mer lytting holdt ikke helt de andre to, men McRae ventes hjem i postkassa :).
    Det er blitt for billig å oppholde seg i studio de siste ti årene! :(

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    registrerer at et par av Galaxie 500's plater blir gitt et på nytt 22/3-10.albumet 'today' og denne :

'on fire'

kjøpte den på vinyl i '91 da den kom og anbefales på det varmeste for de som liker skranglete pop.

mvh. s,

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Lyngen skrev:
    Todd skrev:

Tja, eg tykkjer kvaliteten virkar ganske jamnt høg, men det tek litt tid å få 3 plater til å sitte. Opningslinjene på cd 2 er noko av det beste eg har høyrd: "hey, hey, hey, the end is near. On a good day you can see the end from here ;D

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    861
    mikefish skrev:
    registrerer at et par av Galaxie 500's plater blir gitt et på nytt 22/3-10.albumet 'today' og denne :
    Ser ut som at Domino har tenkt å gi ut alle de 3 opprinnelige studio-albumene på nytt, både på cd (deluxe-utgaver med ekstra cd) og lp. Kan ikke huske Galaxie 500 har vært på Domino tidligere(?), så mulig de har kjøpt opp rettighetene eller noe. Alle disse tre platene kan anbefales. Tidløs litt sørgmodig slepende indie gitarpop, alder på platene betyr lite i dette tilfellet.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Klarer de det igjen? Slippes 22.mars...

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    torem skrev:
    mikefish skrev:
    Ser ut som at Domino har tenkt å gi ut alle de 3 opprinnelige studio-albumene på nytt, både på cd (deluxe-utgaver med ekstra cd) og lp. Kan ikke huske Galaxie 500 har vært på Domino tidligere(?), så mulig de har kjøpt opp rettighetene eller noe. Alle disse tre platene kan anbefales. Tidløs litt sørgmodig slepende indie gitarpop, alder på platene betyr lite i dette tilfellet.
    Veldig veldig bra band. Lurer på hvor mye ekstra materiale det er på de deluxe-utgavene. Har allerede b-side og outtakes samlinga.

Etter at Galaxie 500 ble oppløst startet Krukowski Luna, mens resten av Galaxie ble til Damon and Naomi.
    En Luna og en Damon and Naomi-plate som anbefales:

Luna - Bewitched

Damon and Naomi With Ghost

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    861
    Todd skrev:
    Klarer de det igjen? Slippes 22.mars...
    Vet ikke. Men i alle fall gøy at den kommer på 4AD. Tror dette må være første gang 4AD prøver seg på noe norsk, så sånn sett håper jeg det blir suksess. I riktig gamledager kjøpte jeg nesten alt på 4AD (4AD-merket på coveret var nok til at det ble kjøpt :), men fullt så enkelt er det ikke lenger.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    enig med forrige taler ! før var 4AD bankers.det borget for kvalitet.nå er det så ymse som kommer ut på den labelen som f.eks. TV On The Radio.men Serena Maneesh er et band som passer inn der.ihvertfall med deres forrige (og første) plate.avventer litt med kjøp av den kommende.

mvh. s,

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    861
    mikefish skrev:
    enig med forrige taler ! før var 4AD bankers.det borget for kvalitet.nå er det så ymse som kommer ut på den labelen som f.eks. TV On The Radio.men Serena Maneesh er et band som passer inn der.ihvertfall med deres forrige (og første) plate.avventer litt med kjøp av den kommende.

mvh. s,
    Ja, enig, Serena Maneesh passer på 4AD. De høres strengt talt ikke så veldig norske ut. Hører på streaminga av albumet som ligger ute på 4AD's webside nå (http://www.4ad.com/news/stream-entire-re/). Hører at verden ikke har beveget seg mye siden "Loveless" ;). Ta Loveless + litt eksperimentering alla Broadcast + litt støy. Men høres kult ut synes jeg. Og for de av oss som fortsatt er opptatt av hele album er det bra at de har klart å begrense seg i spilletid imo - heldigvis ingen dobbel eller trippel dette.

U

utgatt60135

Gjest

Slett ikke dårlig denne skiva :). Anbefales å sjekke ut. Hører på den for første gang nå, og den gir mersmak.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    de skrøt av den plata (broken bells) i lydverket på p3 i kveld.samarbeid med folk fra bl.a. The Shins.en annen som ble anbefalt var plata til The Field Music.vurderer innkjøp.

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
    mikefish skrev:
    de skrøt av den plata (broken bells) i lydverket på p3 i kveld.samarbeid med folk fra bl.a. The Shins.en annen som ble anbefalt var plata til The Field Music.vurderer innkjøp.

mvh. s,
    Samarbeid mellom selve frontmann og vokalist i The Shins, James Mercer og Brian Burton aka Danger Mouse.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    cd'en til Broken Bells er underveis :) førstkommende mandag (22/3/10) slippes denne :

Goldfrapp - hesd first

mon tro om hun kan følge opp hennes forrige,utsøkte 'seventh tree' ?

Goldfrapp har opp igjenom åra gitt ut høyst forskjellige plater.

mvh. s,

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Anathema er på trappene med ny skive! :) Den 31. mai 2010 kommer skiva "We're Here Because We're Here" ut. Har så langt bare hørt Everything fra den nye skiva, og denne blir visstnok annerledes på skiva enn den downloaden som tidligere var tilgjengelig. Hvis resten av skiva holder samme kvaliteten, blir dette bra!

Mer informasjon på http://anathema.ws/ .

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    kult. Likte veldig godt Oracular Spectacular, så vi får vel satse noen oljepenger på denne også.

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    984
    Torget vurderinger
    18
    mikefish skrev:
    cd'en til Broken Bells er underveis :) førstkommende mandag (22/3/10) slippes denne :

Goldfrapp - hesd first

mon tro om hun kan følge opp hennes forrige,utsøkte 'seventh tree' ?

Goldfrapp har opp igjenom åra gitt ut høyst forskjellige plater.

mvh. s,

Blir denne i nærheten av Seventh Tree er den absolutt nødvendig å ha. Får håpe vi slipper å vente en evighet på vinylutgaven.

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    er underveis denne plata.belønnet med noen fir'ere sålangt.de har visstnok gått i discoretning igjen,slik at forventningene er noe senket.coveret er ihvertfall så stilig at jeg burde kjøpt vinylen ja.men platespillerene mine er ikke helt i godlune lengre.

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    Shack shakers med ny plate.

Kan jo bli bra, swampblood var jo riktig så festlig.
    har aldri hoppet på dette bandet platemessig, men live er de jo sinnsyke for å komme med dagens understatement.
    De er absolutt bedre live ja, men syns Swampblood holder mål så det holder. Den bør du sjekke ut hvis du ikkje har gjort det. Jævla variert og "autentisk" greie.
    Første gang jeg så de live gikk jeg fra konsertlokale lettere rystet. En euforisk opplevelse!

Spotify url: http://open.spotify.com/album/0TaBvZBCwfOxUKOBvCdrnn

U

utgatt60135

Gjest
    Alltid moro å se coverne og tittel for første gang. Her er noen:

11. mai The National - High Violet

4. mai Broken Social Scene - Forgiveness Rock Record

4. mai

18. mai

18. mai Mary Gauthier

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    984
    Torget vurderinger
    18
    mikefish skrev:
    er underveis denne plata.belønnet med noen fir'ere sålangt.de har visstnok gått i discoretning igjen,slik at forventningene er noe senket.coveret er ihvertfall så stilig at jeg burde kjøpt vinylen ja.men platespillerene mine er ikke helt i godlune lengre.

mvh. s,
    Har hørt litt på denne på nettet og ble skuffet. Som du sier går Goldfrapp vekk fra Seventh retningen og mer tilbake fra det vi kjenner fra tidligere. Litt synd da jeg likte forrige svært godt. Kjøper jeg Headfirst blir det på CD ihvertfall. Så vinylutgaven var kommet nå, kostet 370,- :p

mvh

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    Shack shakers med ny plate.

Kan jo bli bra, swampblood var jo riktig så festlig.
    har aldri hoppet på dette bandet platemessig, men live er de jo sinnsyke for å komme med dagens understatement.
    De er absolutt bedre live ja, men syns Swampblood holder mål så det holder. Den bør du sjekke ut hvis du ikkje har gjort det. Jævla variert og "autentisk" greie.
    Første gang jeg så de live gikk jeg fra konsertlokale lettere rystet. En euforisk opplevelse!

Spotify url: http://open.spotify.com/album/0TaBvZBCwfOxUKOBvCdrnn
    herved bestilt, sammen med "et par" andre ting. Blir overlevert personlig neste helg. :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Akk ja

Så de på Bergenfest i 2008. Står fortsatt som en av de ultimate konsertopplevelsene mine. Fy fàen for et liveband. Skal innrømme at eg svettet litt i øyekroken i noen svake øyeblikk der.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    861
    Roberten skrev:
    Årets beste album så langt ? Det kan veldig gjerne være den nyeste langspilleren fra XIU XIU; Dear God, I Hate Myself.
    Hm, jeg prøvde meg så vidt på XIU XIU for noen år siden (har en cd liggende en plass - tror det er "The Air Force" jeg har), men fikk den gangen ikke helt taket. Ble rett og slett litt for sært. Men kan nok prøve å gi dem en ny sjanse :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    XIU XIU kan bli for sært og vrangt, The Air Force er et bra eksempel på dette. Men Fabulous Muscles, A Promise, Women As Lovers og Dear God, I Hate Myself balanserer mye bedre på knivseggen. Dear God.. er egentlig perfekt dersom du ønsker å gi de et nytt forsøk, det er rimelig strengt, men samtidig det lettest tilgjengelige albumet til dags dato.

U

utgatt60135

Gjest
    torem skrev:
    Roberten skrev:
    Årets beste album så langt ? Det kan veldig gjerne være den nyeste langspilleren fra XIU XIU; Dear God, I Hate Myself.
    Hm, jeg prøvde meg så vidt på XIU XIU for noen år siden (har en cd liggende en plass - tror det er "The Air Force" jeg har), men fikk den gangen ikke helt taket. Ble rett og slett litt for sært. Men kan nok prøve å gi dem en ny sjanse :)
    Jeg har endel plater fra Xiu Xiu, men har stuet de vekk i skapet fordi de ble for sære for meg også. Liker plater som sliller seg litt ut, men et sted går grensen.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Da er preorder oppe på Anathemas nyeste, "We're Here Because We're Here":

http://www.burningshed.com/store/kscope/product/272/2124/remove/2124/

En god stund siden de kom med noe nytt, 2003 var vel sist, så dette blir spennende! :) Har hørt Everything, dog i en annen versjon enn den som ligger på skiva. Og det tyder bra! :D

I tillegg er det preorder på nye DVD'n til Porcupine Tree(regular DVD), til en kurant pris:

http://www.burningshed.com/store/porcupinetree/product/169/2135/

Har selv bestilt den røde spesialutgaven, og venter med å bestille regular edt. til DVD/BD-komboen kommer.:)

U

utgatt60135

Gjest
    Kom over et meget lovende debutalbum fra Perth, Australia. Psykedelisk 60-tallls sound kan man vel si.

Tame Impala - Innerspeaker

Førsteinntrykket er iallefall veldig, veldig bra. Lytt selv, spesielt på Solitude is Bliss : http://www.myspace.com/tameimpala

Denne må jeg bare ha!

Edit; Pokker så dyr da. Produseres visst få eksemplarer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn