Spendor høyttalere

A

Antonx

Gjest
Ta det for hva det er, men du bør opplyse om at du (slik jeg har forstått det) satte opp S5e i et rom de passet dårlig i, matchet de med utstyr som etter alle solemerker ikke passet, lyttet på de en halvtime, og konkluderte som du gjør.

Bare ment som en liten fotnote til "dommen" din. Man kan ikke forvente av en slik høyttaler at den skal gnistre og alt skal stemme under slike betingelser. Det du fant ut, var vel mer hvilke høyttalere som passet under de betingelser du gav de.

Mvh Vidar P

- siden du kjente premissene har jeg alt skrevet dem.

- jeg visste ikke på forhånd at det ikke ble en bra
match.

- hvordan kan du vite at rommet mitt ikke passer dem?

Skriver jeg så negativt om Spendor? Jeg kunne ha gjort det men i stedet skrev jeg at jeg likte klangen (potensialet) og at jeg trodde at matchingen var ugunstig. Antagelig for lite strømreserever?
Det er grunnen til at jeg legger ut info fra mitt lytteinttrykk. Obs på matching. At ikke Vidar deler den erfaringen har jeg ingen svar på.

Du skriver "dommen min" men for å få den inn med teskje; jeg kom ikke med en dom fordi jeg trodde de ville spille mye bedre med en kraftigere forsterker.

Er det så vanskelig å forstå?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bevares, for meg må du gjerne like eller mislike hva du vil; men for andres del (som ikke kjenner de) er det sikkert det mest balanserte å opplyse om at du, av div grunner som jeg ikke kjenner, ikke fikk ut potensialet i høyttalerne du omtaler... og da blir det liksom så lite å prate om..

Mvh Vidar P
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hehe, synes du er litt vel touchy på spendors vegne nå, vidar.
 
A

Akle

Gjest
Synest også det er en smule synd at Antonx får pepper da han har valgt å moderere seg.

Mvh
Atle "jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det" K
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
hehe, synes du er litt vel touchy på spendors vegne nå, vidar.
Overhodet ikke. Har absolutt intet forhold til Spendor; det er bare en av mange høyttalere jeg har, og av enda flere jeg liker godt.
Jeg vil synes det samme UANSETT produkt; hvilket jeg også beviselig gjorde senest i Lyngdorf-tråden for å ta ett eksempel.

Alt jeg sier er at man må være forsiktig med å trekke for raske slutninger, iallefall dersom man skal snakke offentlig om et produkt; det gjelder meg like mye som alle andre. Og uansett produkt.

Nei dette ble for teit. Takk for meg.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg har stor respekt for vidar p og hans kompetanse når det gjelder britisk hi-fi, og gleder meg som en unge til å sjekke ut den nye serien til spendor.
samtidig synes jeg antonx redegjør godt for sine erfaringer - han har jo ikke vært usaklig negativ mot spendor på noen som helst måte.
god helg, gutter.
 

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
1.334
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
;)

Nei, dette blir for dumt. Enda en tråd her på sentalen nærmest som sklir ut i skitkasting og fornærmelser. Lær av Naim-tråden... :D

Som trådstarter spurte jeg om synspunkter på Spendor og har vel fått vite vite det jeg ville. Og er klar over at neste skritt er å prøve dem hjemme. Har registrert at den nye serien til Spendor stadig går igjen med svært positive omtaler på diverse forum i utlandet (deriblant Naim-forumet).

Jeg er forsåvidt fornøyd med Proac, men det er mulig at jeg rett og slett bare vil ha en litt annen, involverende lyd. Har tross alt eid dem i over 2 år.. ;)

mvh
 
A

Antonx

Gjest
Det er vel ikke så mange som eier Spendor i Norge så responsen er vel ikke så høy.

Blir spennende å høre hva du synes kontra D 15. Hvilken modell kjøper du?

Trist at tråder utløper seg slik :-[
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Trist at tråder utløper seg slik :-[
Fy fillern så arrogant du fremstår. Jeg har altså prøvd å være balansert og informativ om mine erfaringer med Spendor i denne tråden.
Jeg er så møkka lei av dette, og beklager å meddele at jeg ikke orker mer barnslig tøv og "subtil" personattack. HFS utvikler seg i en retning som jeg simpelthen ikke gidder å være med på, når gjettinger og tøv får dominere ellers interessante tråder og kunnskapsbaserte meningsutvekslinger. Skulle ønske vi hadde en oppegående moderator-funksjon, slik at vi fikk diskutere hifi som voksne mennesker.
Det er i grunnen alle sitt ansvar å vurdere hva som er og hva som ikke er grei atferd i en saksorientert tråd, og jeg skulle ønske flere sto opp for interessene til HFS og medlemmene her.
Det er trist, fordi Naim-tråden og mange andre har vært morsom og dannet, men jeg er altså luta lei av å bli gjenstand for personlig hets, personlig trakassert via usaklige PM'er av deg antonx, bare fordi jeg mener mitt og kan argumentere for det på en saklig måte.
Jeg logger av for fremtiden, så du får fritt spillerom til å dele dine uendelige erfaringer antonx.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
såså, cool down, vidar.
du stikker ingen steder, vi trenger deg her på forumet.
btw, du skjønte sikkert at bemerkningen min om at du er "touchy" var en spøk, ikke sant?
 

Dallaz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.04.2006
Innlegg
56
Antall liker
0
Dallaz; gratulerer med nye "klassikere". Kan du fortelle mer om deres lydmessige egenskaper slik du hørte det, og deres nye elektroniske miljø...?  :D
Mvh Vidar P
Fikk først høre på Spendor med Prima Luna rørforsterkeri. Deretter koblet jeg opp Roksan Kandy amp+Cd som jeg hadde med. Både jeg og selger ble positivt overasket over hvor godt det låt med Roksan i forhold til rørutstyr til mangedobbel pris.

Det som imponerte meg var sammenhengen i lydbildet. Jeg ble ikke sittende å analysere diskant, mellomtone, bass osv, jeg lyttet til musikk. Stereoperspektivet var utrolig bra. Hørte på en trommesolo som jeg trodde jeg kjente godt fra før da jeg plutselig trodde det var noen som rotet rundt ute på terassen langt til venstre... ;)

Jeg er opptatt av å kunne høre hva hvert instrument spiller, og her synes jeg Spendor var veldig bra. Spesielt bassgitar er lett å få med seg. Stram og fin, men samtidig overraskende dyp og kraftig bass. Veldig engasjerende på rytmisk musikk! Det er klart, noe skikkelig dypbass får man ikke fra så små kasser, men jeg ble på ingen måte sittende å føle at noe manglet. Dette kommer sikkert av at rommet mitt er nokså lite, i underkant av 15 kvadrat.

Største forksjellen fra JmLab var jo at ingenting ble slitsomt eller skarpt å lytte til. Veldig behagelig lyd. Ikke like detaljert som JmLab eller Triangle, men absolutt mer lyttevennlig på rock og litt røffere musikk.

Tror Spendor og Roksan er en god match. Kanskje det har noe med at det begge er britiske merker? Litt lystklingende elektronikk og høyttalere som heller litt mot det mørke.

Gleder meg som sagt utrolig til å få Spendorene i hus!
 
P

Parelius

Gjest
såså, cool down, vidar.
du stikker ingen steder, vi trenger deg her på forumet.
btw, du skjønte sikkert at bemerkningen min om at du er "touchy" var en spøk, ikke sant?
Du er så dårlig til å spøke. En skal ikke gjøre ting en ikke behersker.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jaja, wahtever.
forsatt god helg, folkens.
 
A

Antonx

Gjest
Fy fillern så arrogant du fremstår. Jeg har altså prøvd å være balansert og informativ om mine erfaringer med Spendor i denne tråden.
Jeg er så møkka lei av dette, og beklager å meddele at jeg ikke orker mer barnslig tøv og "subtil" personattack. HFS utvikler seg i en retning som jeg simpelthen ikke gidder å være med på, når gjettinger og tøv får dominere ellers interessante tråder og kunnskapsbaserte meningsutvekslinger. Skulle ønske vi hadde en oppegående moderator-funksjon, slik at vi fikk diskutere hifi som voksne mennesker.
Det er i grunnen alle sitt ansvar å vurdere hva som er og hva som ikke er grei atferd i en saksorientert tråd, og jeg skulle ønske flere sto opp for interessene til HFS og medlemmene her.
Det er trist, fordi Naim-tråden og mange andre har vært morsom og dannet, men jeg er altså luta lei av å bli gjenstand for personlig hets, personlig trakassert via usaklige PM'er av deg antonx, bare fordi jeg mener mitt og kan argumentere for det på en saklig måte.
Jeg logger av for fremtiden, så du får fritt spillerom til å dele dine uendelige erfaringer antonx.
Men i all verden..  Det var jo du som startet...  begge ganger..

Uff uff...

Jeg skrev en PM til deg nettopp fordi du begynte å skrive negativt om meg som person.

Snakk om å bite seg selv i halen. Jeg har absolutt  ingen lyst i det hele tatt å angripe andre. Men er andre ugreie mot andre sier jeg i fra.  

Må si jeg mister lysten til å dele mine erfaringer her også når noen ikke tåler at andre har hatt en annen erfaring. Utrolig kjipt med slike utspill. At jeg tar tilbake etter personangrep etter et ærlig ærlig innlegg om at Creek ikke spilte så bra med Spendor har jeg ingen dårlig samvittighet for. Hvis det ikke er rom for å komme med egne erfaringer om det ikke passer noen ja da slutter jeg å skrive selv.
Noen tar HiFi altfor seriøst.
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Blir kanskje feil å begynne å ta side her, men trådstarter ville gjerne ha innspill om erfaringer med spendor, og ser vel ikke noe annet enn at antonx ga sitt innspill. Alt må jo ikke være applaus til spendor.
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Kanskje fremtiden blir at PM må gå via moderator :p
 
B

bamsemann

Gjest
Fy fillern så arrogant du fremstår. Jeg har altså prøvd å være balansert og informativ om mine erfaringer med Spendor i denne tråden.
Jeg er så møkka lei av dette, og beklager å meddele at jeg ikke orker mer barnslig tøv og "subtil" personattack. HFS utvikler seg i en retning som jeg simpelthen ikke gidder å være med på, når gjettinger og tøv får dominere ellers interessante tråder og kunnskapsbaserte meningsutvekslinger. Skulle ønske vi hadde en oppegående moderator-funksjon, slik at vi fikk diskutere hifi som voksne mennesker.
Det er i grunnen alle sitt ansvar å vurdere hva som er og hva som ikke er grei atferd i en saksorientert tråd, og jeg skulle ønske flere sto opp for interessene til HFS og medlemmene her.
Det er trist, fordi Naim-tråden og mange andre har vært morsom og dannet, men jeg er altså luta lei av å bli gjenstand for personlig hets, personlig trakassert via usaklige PM'er av deg antonx, bare fordi jeg mener mitt og kan argumentere for det på en saklig måte.
Jeg logger av for fremtiden, så du får fritt spillerom til å dele dine uendelige erfaringer antonx.
Tror du mistolker Antonx helt her Vidar P....

Og husk at hi fi kan være veldig emosjonelt, og kan frembringe både hat og elsk forhold til produkter..

Vi kan vel få være dundrende uenig om ting/produkter uten å bli sure på hverandre..

Du er en saklig og flink debatant Vidar P, og syns at du skal fortsette å være det, men du må få la andre ha sine meninger..

m.v.h.

bamsemann.. :)
 

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
1.334
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Håper Joaquin kommer tilbake med rapport når han har fått lyttet til Spendor.

Håper Vidar P. kommer tilbake med sine foruftige, velmenende råd.

mvh
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Ja, ønsker selv å høre mer om disse Spendorene. Spesielt moro å høre om det fra de som også kjenner en del andre engelske merker som ikke er representert så godt her hjemme, men som absolutt er helt i toppen.

Registrerer at Vidar ikke er på idag. Er enig i at Antonx nå har fått mye mer pepper enn fortjent her. Håper allikevel ikke at uenigheter i denne tråden har skviset ut Vidar, han har enormt å bidra med, og kan nok lære de fleste av oss her inne temmelig mye, selv om vi kanskje ikke tror det selv, alltid. Kom deg tilbake, Vidar ;)


Håper Joaquin kommer tilbake med rapport når han har fått lyttet til Spendor.

Håper Vidar P. kommer tilbake med sine foruftige, velmenende råd.

mvh
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Håper inderlig at Vidar kommer tilbake. Han vil bli savnet.
Men, det skal nevnes at han nok med fordel kunne jobbet med å akseptere andres meninger og erfaringer i litt større grad enn han kanskje har gjort. Men igjen, det er og blir vanskelig å tolke alle innlegg likt som forfatteren hadde tenkt.
Syns både Antonx og Vidar kommer med svært mye matnyttig her inne.
Når det gjelder spendor, så har jeg ikke hørt de, men det jeg ikke hørte virket svært bra ;D Håper å få lyttet litt til de på messa. Spennende merke.
 
S

so

Gjest
Etter å ha lest igjennom innleggene til Antonx skinner det kanskje igjennom at han vil ha det litt "moro"?

Forøvrig må jeg si det er for mye enkle og raske konklusjoner på hvordan ting låter i ulike sammenhenger. Skal denne sentralen være et hjelpemiddel for hifiinteresserte, bør man holde seg edru og nyansert....inklusive undertegnede selvfølgelig :)

På den måten vil et godt produkt i RIKTIG sammenheng fremdeles være et alternativ for noen, ikke bli strøket av lista fordi enkeltpersoner har hatt et lemfeldig møte med det.....uten å ha sagt at Antonx har hatt akkurat det.

Costello. Min erfaring når det gjelder å finne komponenter man liker...er å gå den tunge veien. Låne hjem, deponere hjem, eller kjøpe brukt til en fordelaktig pris slik at tapet ved et eventuellt salg ikke blir for stort.

Research i forkant må til, men det kommer en dag....

Lykke til ;)
 
B

bamsemann

Gjest
Håper inderlig at Vidar kommer tilbake. Han vil bli savnet.
Men, det skal nevnes at han nok med fordel kunne jobbet med å akseptere andres meninger og erfaringer i litt større grad enn han kanskje har gjort. Men igjen, det er og blir vanskelig å tolke alle innlegg likt som forfatteren hadde tenkt.
Syns både Antonx og Vidar kommer med svært mye matnyttig her inne.
Når det gjelder spendor, så har jeg ikke hørt de, men det jeg ikke hørte virket svært bra ;D Håper å få lyttet litt til de på messa. Spennende merke.
Jeg har heller IKKE hørt de siste modellene til Spendor, men de låt veldig bra... :D

bamsemann.. :)
 

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
1.334
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Etter å ha lest igjennom innleggene til Antonx skinner det kanskje igjennom at han vil ha det litt "moro"?

Forøvrig må jeg si det er for mye enkle og raske konklusjoner på hvordan ting låter i ulike sammenhenger. Skal denne sentralen være et hjelpemiddel for hifiinteresserte, bør man holde seg edru og nyansert....inklusive undertegnede selvfølgelig :)

På den måten vil et godt produkt i RIKTIG sammenheng fremdeles være et alternativ for noen, ikke bli strøket av lista fordi enkeltpersoner har hatt et lemfeldig møte med det.....uten å ha sagt at Antonx har hatt akkurat det.

Costello. Min erfaring når det gjelder å finne komponenter man liker...er å gå den tunge veien. Låne hjem, deponere hjem, eller kjøpe brukt til en fordelaktig pris slik at tapet ved et eventuellt salg ikke blir for stort.

Research i forkant må til, men det kommer en dag....

Lykke til ;)
Flott innlegg, So!

Visste ikke at det skulle bli så mye oppstyr bare fordi jeg spurte om folks erfaringer med Spendor.

Tar ikke parti med noen, og vi vet heller ikke hva som har skjedd mellom Vidar P. og Antonx på PM.

Du har så rett So, uansett hva andre folk mener (og synser) må det hjemlån til. Har inntrykk av at mange velger for store, krevende høyttalere, så kanskje S5e er veien å gå. Ikke så enkelt å ta en avgjørelse her og nå. ProAc D15 besitter dessuten så mange kvaliteter at jeg av og til lurer på om en bedre CD-spiller er veien å gå.

Får ta en tlf. til importøren en dag.

Ellers slår det meg mer og mer hvor uinterssant forumet har blitt. Ser ut til at mange bare er innpå her for å slå i hjel tid og ha det "gøy". Egentlig liten vits i å stille sp.mål om produkter når man får så mange intetsigende svar.... :-/

Men So har rett: eneste måten av å finne ut av ting på er å låne med seg hjem.

mvh
 

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
1.334
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Jeg har heller IKKE hørt de siste modellene til Spendor, men de låt veldig bra... :D

bamsemann.. :)
Det herre er et eksempel på et intetsigende, borkastet innlegg!

:p

mvh
 
B

bamsemann

Gjest
Det herre er et eksempel på et intetsigende, borkastet innlegg!



mvh
Ja... men med glimt i øyet..

Ditt har ikke glimt i øyet..

Det jeg mener er at vi må få et mer avslappet forhold til våres hi fi, det er ikke ekstremt viktig, det er en form for hobby og for å nyte god musikk og livet sjenerelt..

Skjønner du costello.... senk skuldrene.... ;)

bamsemann.. :)
 
V

villov

Gjest
Senk skuldre og sett haken fram så bamsemann kan få inn nok en fulltreffer: "hi fi, det er ikke ekstremt viktig". ???

Hvor mye rart skal man høre før ørene faller av?
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Er hifi så ekstremt viktig da?
Er det så viktig at kun de med tilnærmet perfekt kunnskap skal få dele sine erfaringer?
Bare spør jeg. For i så fall er det ikke mange tråder jeg kan svare i ihvertfall.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Nei, det er ikke lett det her. Men, hvis det ikke er så viktig, hva skal vi med sentralen? Det trenger naturligvis ikke bli så viktig at man tar helt av.

Sentralen bør og være et sted alle kan få lov til å svare. Som Costello også er litt inne på ved å svare bamsemann litt tidligere i tråden; hvis noen spør om noe konkret, så bør jo helst svaret være noe i nærheten av det man spør om, og helst på bakgrunn av noe man hørt eller i det minste har lest at skal være gode kombinasjoner el. Ikke synsing med flåsete smil bak, det finnes det jo en del av her  :)



Er hifi så ekstremt viktig da?
Er det så viktig at kun de med tilnærmet perfekt kunnskap skal få dele sine erfaringer?
Bare spør jeg. For i så fall er det ikke mange tråder jeg kan svare i ihvertfall.
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.256
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
Hei,
jeg har hørt Spendor S5e på et Naim-anlegg med CD5i og NAIT 5i. Dette låt meget musikalsk og innbydende, stram og fin bassrespons, behagelig og detaljert på mellomtone og diskant. Det ble spilt musikk av ganske ulike genre. Rekker dessverre ikke å utdype mer nå, men jeg ville absolutt ha vurdert et slikt oppsett hvis jeg hadde råd.
Mvh.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Nei, det er ikke lett det her. Men, hvis det ikke er så viktig, hva skal vi med sentralen? Det trenger naturligvis ikke bli så viktig at man tar helt av.

Sentralen bør og være et sted alle kan få lov til å svare. Som Costello også er litt inne på ved å svare bamsemann litt tidligere i tråden; hvis noen spør om noe konkret, så bør jo helst svaret være noe i nærheten av det man spør om, og helst på bakgrunn av noe man hørt eller i det minste har lest at skal være gode kombinasjoner el. Ikke synsing med flåsete smil bak, det finnes det jo en del av her :)
Det som er litt dumt er at det begynner å bli en tendens til at andres erfaringer kun er velkommne hvis de er gjort med bagrunn på en svært grundig måte og helst over lengre tid. Kritikken mot Antonx er jo et glimrende eksempel på dette. Sånn som jeg ser det så er også synsingen og de typiske "butikkdemo" erfaringene nyttige i den grad at de i det miste kan gi inspirasjon. Faktum er jo fortsatt at det er hvordan utstyret oppleves etter egen smak i eget rom som er det viktigste. Om en person har prøvd ett oppsett hjemme grundig og over tid, så er det absolutt ikke det samme som at dette vil fungere/falle i smak hjemme hos andre, selv om muligheten selvfølgelig blir større.
Det man oppnår med en sånn "sensur" er jo at man egentlig utelukker ferskingene fra debattene, og er det egentlig ønskelig?
I mine tråder er ihvertfall alle innspill velkommne, bare de er sånn tålig innforbi topic.
(Og det sa off topic mesteren ;D )
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Jo da, jeg er ganske enig med deg. Men, og det er et ganske stort men; når noen i en tråd lurer på hva slags spiller/høyttalere eller what ever de bør kjøpe til sitt anlegg, og får råd etter at noen har lest noe bra et sted om noe, eller at de har sett et "mye til pengene" produkt i en butikk og lest mye bra om det, uten å i det hele tatt sette seg inn i signatur, preferanser osv hos trådstarter, da kommer med en helt vill gjetting om hvordan dette skal spille sammen, ja da blir rådet temmelig verdiløst, det er utallige eksempler på at man handler ulike best buys i helt ulike ender av  "signaturskalaen" og ender opp med alt annet enn synergier, jfr. de mest sette produkter på bruktbørsen.
Sånn sett må jeg si jeg foretrekker debattantene med noen år på baken som er ferdig med ulike imponatoranlegg. Det betyr allikevel IKKE at ferskinger ikke skal få lov til å ytre seg, men man bør være noe ydmyk og ta noen forbehold når man bastant påstår noe man har dannet seg et lite inntrykk av.

Når alt dette er sagt, det kommer mye tull og o-t ut av meg og  ;)



Det som er litt dumt er at det begynner å bli en tendens til at andres erfaringer kun er velkommne hvis de er gjort med bagrunn på en svært grundig måte og helst over lengre tid. Kritikken mot Antonx er jo et glimrende eksempel på dette. Sånn som jeg ser det så er også synsingen og de typiske "butikkdemo" erfaringene nyttige i den grad at de i det miste kan gi inspirasjon. Faktum er jo fortsatt at det er hvordan utstyret oppleves etter egen smak i eget rom som er det viktigste. Om en person har prøvd ett oppsett hjemme grundig og over tid, så er det absolutt ikke det samme som at dette vil fungere/falle i smak hjemme hos andre, selv om muligheten selvfølgelig blir større.
Det man oppnår med en sånn "sensur" er jo at man egentlig utelukker ferskingene fra debattene, og er det egentlig ønskelig?
I mine tråder er ihvertfall alle innspill velkommne, bare de er sånn tålig innforbi topic.
(Og det sa off topic mesteren ;D )
 
B

bamsemann

Gjest
Jeg har heller IKKE hørt de siste modellene til Spendor, men de låt veldig bra... :D

bamsemann.. :)
Dette var ment som et litt humoristisk svar på thomand sitt innlegg..

Men jeg skal herved slutte med all form for humor og løs snipp her på hi fi generelt..

For her er hi fi gravalvorlig, og slik skal det behandles.

Jeg ber dypt og ærbødig om unnskyldning....

bamsemann.. :)
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Sitter vel med en følelse av at jeg nå ble litt mer gravalvorlig enn jeg hadde tenkt, skal ikke legge skjul på det ;D

Dette var ment som et litt humoristisk svar på thomand sitt innlegg..

Men jeg skal herved slutte med all form for humor og løs snipp her på hi fi generelt..

For her er hi fi gravalvorlig, og slik skal det behandles.

Jeg ber dypt og ærbødig om unnskyldning....

bamsemann.. :)
 
Topp Bunn