Spellemannsprisen 2015

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.414
Antall liker
83.955
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
I kveld går Spellemannsprisen av stabelen og den vises direkte i NRK1

Hvem blir årets Spellemann?


Her er de nominerte
Spellemann
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.414
Antall liker
83.955
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Begynner straks! God fornøyelse
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.414
Antall liker
83.955
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Iallefall trøtte greier så langt
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.512
Antall liker
102.800
Torget vurderinger
23
For noe dølle greier!! Ingen flyt, kjedelige artister og programledere... som de fleste selvforherligende events av denne type med andre ord. The sound of one hand clapping.
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Ser ikke helt forskjellen på denne prisen og "Jakten På Kjærligheten".
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Enig. Bra avslutning. Men ikke en eneste vrenggitar (bortsett fra noen nominasjoner) i en totimers sending..? Jeg begynner visst å bli gammel.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.414
Antall liker
83.955
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
For noe dølle greier!! Ingen flyt, kjedelige artister og programledere... som de fleste selvforherligende events av denne type med andre ord. The sound of one hand clapping.
Kunne like gjerne vært et radioprogram, på gammeldags DAB+
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Så hele programmet og jeg gremmes. Det må være det dårligste i historien. Såvidt jeg vet, så skal fokuset være rettet mot musikken og musikerne, ikke tull og tøys med å være best til å stå på huet. Slutter meg til Sluket: The sound of one hand clapping.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.119
Antall liker
9.429
Det virket som om hele programmet var hastverksarbeid. Hakkete og dårlig regi. Heldigvis fikk ikke guttungene noen pris, da hadde de blitt om mulig enda mer kjepphøye.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.512
Antall liker
102.800
Torget vurderinger
23
Når en frosk som KYGO går av med den gjeveste prisen da har definitivt opplegget spilt fallitt hva den genuine musiker angår.
 

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
165
Antall liker
74
For noe dølle greier!! Ingen flyt, kjedelige artister og programledere... som de fleste selvforherligende events av denne type med andre ord. The sound of one hand clapping.
Et øyeblikk, min gode mann!
Ingebjørg er uangripelig, og vi fikk til og med høre henne synge litt. Etterpå gikk det bratt nedover, så du har dine ord delvis i behold. ;D
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.414
Antall liker
83.955
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Det var iallefall mye som var opptak og redigert i programmet. Direktesending "my ass!"
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg ser ikke på TV, heller ikke ikveld.
Hvem vant klassisk? Den og jazz er det som teler for meg.

Jeg merket meg at Håkon Austbø var nominert med Chopin-albumet, og ikke Ingrid Andsnes med Beethovens Diabelli.
Da må Austbø være bra. Det er et godt tegn, siden jeg trodde han var på vei ned.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Ingebjørg var desidert det flotteste å se på i årets spellemannspris.
Om det fortsetter de neste årene i samme dårlige stil, så er det over og ut fra min side i hvert fall.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Har ikke Ingebjørg fryktelig stort hode i forhold til resten av kroppen?
Da skulle du sett meg.
Hadde jeg lagt ut bilde ville du bare sett halvparten, måtte hatt minst 30tommers skjerm på laptopen for å få meg med. For ikke å snakke om helfigur.
Tror kanskje det er derfor jeg aldri kom på TV heller. Flatskjermene er ikke store nok.
 

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
165
Antall liker
74
Jeg har definitivt det motsatte problemet...
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg leser litt, og syns opplegget høres gøy ut, jeg

- Jeg har drukket fire pils. To liter, bedyret Hauger, som likevel ikke hadde tenkt å stoppe med det:
- Nå skal vi snu noen kalde, fise rundt og påpeke ting som er lekkert.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Så hele programmet og jeg gremmes. Det må være det dårligste i historien. Såvidt jeg vet, så skal fokuset være rettet mot musikken og musikerne, ikke tull og tøys med å være best til å stå på huet. Slutter meg til Sluket: The sound of one hand clapping.
Enig! Kleint, flatt og uten sjarm og humor. Helt døvt rett og slett. Høydepunktet var søstrene til kygo - det definitivt morsomste, dog trolig meget ufrivillig.
Eneste gangen vi egentlig koste oss var da drolten sto opp igjen fordi han ikkje klarte å finne roen og såg litt sammen med oss, og heller ville lage regler for husholdningen Han foreslo følgende som første regel:

"Det er ikke lov å spise hverandre"

Etter kort debatt for og mot i familerådet ble regelen enstemmig vedtatt....
 
D

Dåbbel J

Gjest
Norge mot Kygo

På tide med en egen tråd..... :rolleyes:

Dølleste program noensinne.

Tee in dah house, taking ova'
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ramma for Spellemansprisutdeling er det vel ikkje så mykje å gjere med? Vi veit kva vi får, og dette er definitivt ikkje det dårlegaste eg har sett av slaget.
Mykje av det nominerte var spennande, og ting eg ikkje har fått med meg. Og det var eit pluss. Opningssekvensen var også flott etter mitt syn, flott produsert.

Men eg var ikkje heilt einig i kven som skulle ha prisane. Dessutan var klipping og regi ikkje så heilstøypt som det NRK burde kunne klare.
 
8

8x12_TOM

Gjest
Medlemmene her på sentralen med de sterkeste meningene hadde nok vært kapable til å gjøre dette til et fantastisk show. Tenk deg spellemannsprisen med JJ i førersetet. Siden dette er et program jeg, på forhånd, vet essensen av, velger jeg å ikke se på - så enkelt kan det gjøres:)
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Var vel ingen tvang å se på? Syns det var helt ok underholdning på en lørdag, hvis en trekker ifra opphauselsen og forherligelsen av Kygo. Topp avslutning og velfortjent premiering av Tommy Tee!
 
Topp Bunn