Speed Box SE II på andre motorer enn Pro-Ject?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.543
Torget vurderinger
10
Jeg har en Speed Box SE II som jeg lurte på om jeg kan bruke på motoren til min Well Tempered Classic?

På Pro-Jects sider leser jeg følgende om Speed Box SE II

The Quartz-controlled oscillator of the Speed Box SE II generates clean AC-power without mains distortion. Power outputs are galvanic decoupled from the input current. Many turntables in the market (including all the Pro-ject models) use AC synchronous motors and the Speed Box SE II can be used for ultimate speed consistency and electronic speed change between 33 and 45rpm. Additionally, speed can be altered in graduated steps on either setting.

I bruksanvisningen ser jeg at Speedbox SE II også har 220 volt utgang:

http://www.project-audio.com/inhalt/en/manual/manual_speedboxse.pdf

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
409
Torget vurderinger
11
Er ikke speedboksen egentlig en frekvensomformer?
Det burde ikke være noe problem hvis den er "trinnløs"?,slik at hastigheten kan finjusteres?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.547
Torget vurderinger
1
Hvilken motor er det på din godt tempererte?

Har speedboksen din 220/230VAC ut? eller er det bare «bruksanvisningen» som ar 220/230VAC ut?

mvh
KJ

JHolm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2007
Antall liker
26
Sted
Oslo
Hva er effektforbruket til Well Tempered Classic?
Hvis det 3 watt, eller lavere, skal du kunne bruke Speedbox SE II – etter det som står i manuaken.

Edit:
En forutsetting jeg glemte er at motoren må være drevet av nettspenningen, eventuelt med hjelp av kondensator og / eller transformator. Dette i motsetning til å være drevet av elektronikk.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.543
Torget vurderinger
10
Speedboxen har 220 v ut!

Jeg vet ikke strømforbruket til Well Tempered motoren. Det er ikke noe klistremerke under??

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
867
Hvordan endte denne historien?? Noen som har et "fasitsvar"?

Lurer på det samme spørsmålet for min Sota-spiller. Liker å spille en del 7"-ere, og det å "mekke" på drivreima (ja, jeg vet det heter reim, selv om det er et strikk i mine øyne!) hver gang jeg vil ha 45 rpm. er litt :p :( :mad: Dessuten ville jo en Speed box passe fint ved siden av min nyinnkjøpte Tube box :)

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.543
Torget vurderinger
10
Fungerte ikke hos meg. Men jeg har hørt at Speed Box virker på f eks REGA.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
867
hel skrev:
Fungerte ikke hos meg. Men jeg har hørt at Speed Box virker på f eks REGA.
Ok, takk for svar. Da trenger det altså ikke nødvendigvis å fungere på alle spillere (det stemmer vel med det som står i noen gamle tråder her på sentralen også).

Topp Bunn