Jeg har prøvd en god del spader, alt fra low-fi som du får kastet etter deg, til sølvspadene som WireWorld bruker, også WBT sine 0680 som er i samma høye klasse som WireWorld..
Av bananer så tror jeg det er få merker/modeller som ikke er prøvd..
Mine erfaringer er som følger:
WBT 0680 er de eneste spadene som virkelig holder seg godt fast i normale og unormale terminaler..
Den fysiske kontakten er veldig viktig.!
Hvertfall for meg som kan få større problemer med rør amp om høyttaler kablene ramler av..
Den kanskje største lydmessige forskjellen jeg har hørt, var mellom sølvspadene til WireWorld og WBT 0645..
Sølvet var veldig sort, så jeg pusset litt på det for å få bedre elektrisk kontakt..
Men det laget så mye krøll i musikken, at det var en real opptur å sette på WBT pluggene..
Bananer som jeg kan anbefale, som her hos meg funker meget bra både elektrisk og fysisk:
WBT sine modeller 0645, 0644 og 0680 (sikkert flere som er gode også) ca 790,- for 4 stk av Cu modellene..
Eagle som Soundgarden selger for 195,- for 4 stk, et rimelig og godt alternativ i mine øyne..
Absolutt best på alt, Furutech FP-202 Rhodium ca 500,- for 4 stk..
FP-202 syns jeg også har best kvalitets inntrykk..
De har meget god fysisk og elektrisk kontakt med kabel og terminal..
Furutech er de eneste kontaktene jeg kunne bruke på 1 meters lengde av WireWorld Silver Eclipse, de som har prøvd de kablene VET at de setter enorme krav til kontakter.!
100cm av den kabelen der er virkelig en utfordring.!
Til sist så vil jeg si at poengene til Slowmotion er noe som man bør prøve og erfare selv.!
Aller best er det å koble effekt rett på delefilter uten kabler og kontakter, men det er svært få som kan skilte med den luksusen

Alt du putter inn, uansett hvor, har en betydning for lyden..
Pr dd så er det ingen kontakter eller kabler som ikke "bremser" for lyden, jo mer du kan fjerne, jo mer musikk vil du sitte igjen med..
Det er noen praktiske ting som man også må legge vekt på, hvertfall meg personlig, jeg må ha muligheten til å kunne bytte høyttalerkabel eller høyttalere uten å måtte lodde, så jeg velger å bruke bananer av den grunn..
Vi alle må ta et valg, ingen kan velge for oss, vi er herrer i eget lytterom..
Alt må ses på som tips/råd, ingen kan bestemme hva andre skal gjøre..
Så gode råd som bl.s Slowmotion kom med, det er meget gode råd..
Om du velger å prøve eller ikke, det er opp til deg..
Man trenger ikke å diskutere/analysere tips/råd..
De er der for de som måtte ønske å prøve selv, for å lytte seg frem til billigste og beste løsningen..
Kjell