Spørsmål til Kontrapunkt AS

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Ser at dere følger med på forumet og har et par spørsmål:

1. Hvor mye koster en oppgradering av Ekos Mk.1 til Mk.2?

2. Er det planer om en ytterligere oppgradering av Ekos (Mk.3)?

3. Hvor mye koster plast-skiven som legges på tallerkenen og brukes som mal for overhenget?

4. Er det stroboskop på denne skiva?

mvh
FZ
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg kan iallefall svare bekreftende på spm 4, fordi jeg har en slik. Kjøpte den forresten via Kontrapunkt.
Imidlertid vil du være like godt tjent med andre maler (jeg har MoFi, Ortofon oa og klarer ikke måle forskjell), og du trenger en stroboskoplampe om du ikke skal bli smårar under hastighetsjustering.

Mvh Vidar P
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Jeg har også maler fra Cart-A-Lign, SME og Ortofon. Har sett Linn-malen og vil tro denne er mer nøyaktig enn de tre nevnte.

FZ

PS. Du har det vel enklere, Vidar. Når armen din er riktig plassert i armbrettet så er det jo bare å skru på Linn PU'en med 3 skruer og overhenget er riktig....
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har flere spillere og armer jeg vet du :D
Men du har jo rett i at det ikke er mye justering slik sett med Aro..

Mvh Vidar P
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Men du har jo rett i at det ikke er mye justering slik sett med Aro..

Mvh Vidar P
Har akkurat frest opp hullet i armbordet på Sondek'en slik at dette er avlangt og Aro'en kan flyttes inntil 3mm lenger bak.
Litt tungvinn justering, men det er ihvertfall mulig å få det "riktig" uten å måtte modifisere armshellet slik jeg først hadde tenkt.
Mørch forøvrig Wally Tractor for Mørch tonearmer for å justere Aro'en.
 
Ble medlem
08.04.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Ekos ble oppgradert med forbedrede spesifikasjoner fra og med serienr: 6200
Tidligere versjoner kan oppgraderes med nye lager, pris for dette er kr 4.900,- inkl. mva.

Fra oktober 2002 (fra og med serienr: 9496) ble for øvrig Ekos levert med Linn Silver T-Kable som standard. Kabelen kan også kjøpes separat som en oppgradering, pris kr 3.175,- (1,1 m).

Vi har i utgangspunktet ikke justeringsmaler for salg.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Ekos ble oppgradert med forbedrede spesifikasjoner fra og med serienr: 6200
Tidligere versjoner kan oppgraderes med nye lager, pris for dette er kr 4.900,- inkl. mva.

Vi har i utgangspunktet ikke justeringsmaler for salg.
Så vidt jeg har forstått innebærer oppgraderingen nytt headshell, nytt armrør og nye lagre, og at bare liften, motvektsloddet og søylen blir igjen fra den gamle armen. Kan du bekrefte dette?

Er prisen inklusive frakt tur/retur Linn-fabrikken? Jeg går ut fra at oppgraderingen gjøres hos Linn i Skottland?

Hvor lang tid vil ta fra armen blir levert dere og den kan hentes igjen?

Hvorfor selger dere ikke Linn-malen? Den burde vel egentlig fulgt med armen, som de fleste andre seriøse arm-fabrikanter gjør.

mvh
FZ
 
Ble medlem
08.04.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
- Prisen er inkludert alle kostnader.
- Armen sendes til Linn fabrikken i Glasgow.
- Normalt vil dette ta 2-3 uker.

Det har vært flere "mindre" oppgraderinger på Ekos-armen gjennom årene, dersom du velger å sende armen til Linn vil dette inkludere alt - dvs. teknisk sett en "ny" arm.

Av praktiske årsaker vil vi ikke få gitt deg en samlet oversikt før over helgen, kan da samtidig gi en eksakt pris på justeringsmalen (det er sannsynligvis noen få tikroner...).
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Takk for raskt og oppklarende svar.

FZ
 
Ble medlem
08.04.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Dette er hva Linn forteller oss:

“…The upgrade is basically like a new arm, with most bits being replaced (even the armtube).”

Prisen på Linn pick-up justeringsmal er kr 120,- (inkl. mva).
Vi har bestilt dette inn til lager, vil være tilgjengelig i løpet av en ukes tid…

Med vennlig hilsen
Simen
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Fine greier, hold av en til meg :)
 
Topp Bunn