Spørsmål om nettfilter...

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Heisann!

Vurderer å skaffe meg et nettfilter fra Monster Cable eller lignende. Lurer i den anledning på om disse krever jordet elektrisk anlegg for å fungere optimalt? Har forstått det sånn at overspenningsvernet mange av disse har krever jordet anlegget, men er det nødvendig for at nettfilter-delen skal fungere?

Takker for svar...

MVH Jarle :)

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Disse er normalt bygd opp slik at hvis en kraftig puls kommer dumper den mye av den/hele til jord. Har du ikke jord er det ikke noe plass å gjøre av pulsen og boksen beskytter ikke lengre anlegget ditt fullt ut.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
10.027
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Mange filter har også filtrering mellom fasene og/eller en form for ferrit/induktans - dette vil fremdeles fungere...

Mvh
OMF

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nettfilter-delen har en lydmessig effekt selv uten jord. Noe mindre, synes jeg.
Gå for minimum HTS1000 mk2 om du skal ha Monster, men sjekk endelig ut Supra's fine padde til en langt lavere pris.

God test i Fidelity eller ei, Monster HTS 1000 vil kunne gi deg en litt "glatt" lyd, uten den crispheten man ellers søker.

Ellers vil jeg jo generelt si; ta pengene og gå ut og kjøp musikk istedet, ikke bekymre deg for systemet. En skikkelig lydkilde (som du antakelig har forresten) gjør uendelig mye mer for musikken enn selv de mest påkostede strømdingser til mange titalls tusener.
Om du virkelig vil oppgradere strømmen, start sparing til en Isotek MiniSub G2. Det gjør virkelig vei i vellinga, og er lysår bedre enn Monster.

Mvh Vidar P

Topp Bunn