Digitale avspillere Spørreundersøkelse om CD kontra streaming

Foretrekker du CD eller streaming? Kommenter gjerne hvorfor.

  • Cd

    Stemmer: 79 40.1%
  • Streaming

    Stemmer: 118 59.9%

  • Totalt antall stemmer
    197

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    5.944
    Ok, off topic da, men la gå: Av og til når jeg spiller vinylplater kommer det en slags knitrelyd. Er det vannmerker jeg hører? Bare en tanke som slo meg...
    Nei, siden LP er analog så er vannmerket stemplet i platen, det kan ses og høres som hakk i platen.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.613
    Antall liker
    3.146
    Torget vurderinger
    0
    Nei, siden LP er analog så er vannmerket stemplet i platen, det kan ses og høres som hakk i platen.
    Hmmmmm.......har du lenke til en Youtube som viser hvorfor så mange produsenter velger å spre vannmerket over hele LP-platen...? :unsure:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.578
    Antall liker
    35.549
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ha' kke spett, ha' kke hakke, ha' kke spade, så jeg slipper å spa...
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    5.944
    Jeg ha' kke spett, ha' kke hakke, ha' kke spade, så jeg slipper å spa...
    Oi, noen må se til HoJ, han har begynt å bable:ROFLMAO:
    Tor vi må få tråden på sporet igjen nå.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.613
    Antall liker
    3.146
    Torget vurderinger
    0
    Nei, siden LP er analog så er vannmerket stemplet i platen, det kan ses og høres som hakk i platen.
    Nå kan vannmerker programmeres i eget filter for avspilling av Vinyl.......utviklingen går fort..... (y)

     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    838
    Antall liker
    420
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nei, streamer via en Apple-TV-
    Om du har Tidal installert på din Apple TV, og spiller via den, så har ikke det du gjør på din iPad noen innvirkning på lyden.
    Hvis du derimot bruker AirPlay, så går lyd til Apple TV, f.eks videoer fra nettsider.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.578
    Antall liker
    35.549
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Må rette en liten takk til @duc999 - han fikk meg til å tenke litt angående ny transporter. Det trengte jeg altså ikke, så nå har jeg fått en coax-kabel som er lang nok - som går fra br-spilleren og til flex. Fungerer meget bra.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.232
    Antall liker
    4.650
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Må rette en liten takk til @duc999 - han fikk meg til å tenke litt angående ny transporter. Det trengte jeg altså ikke, så nå har jeg fått en coax-kabel som er lang nok - som går fra br-spilleren og til flex. Fungerer meget bra.
    Ingen ting å takke for, du hadde takket mer hvis du hadde kjøpt deg en god cd spiller å fått høre forskjellen 😎
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.578
    Antall liker
    35.549
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ingen ting å takke for, du hadde takket mer hvis du hadde kjøpt deg en god cd spiller å fått høre forskjellen 😎
    Hm... Litt dyrt å kjøpe bare for å teste, jeg var faktisk på nippet, men må nok teste før jeg kan bestemme meg. Eneste negative jeg har med min blu-ray-spiller er at den har litt lite gain gjennom coax.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Og jeg vil rette en stor takk til dere begge for at dere opprettholder en viktig verdi for oss hifi-entusiaster - verdien av å krangle :love:

    Det hadde vært ufattelig kjedelig på hfs uten denne kranglinga, og dere skal vite at vi setter umåtelig stor pris på denne aktiviteten :) Og med vi så mener jeg selvfølgelig samtlige på hfs - ingen nevnt, ingen glemt.

    Her er to hunder som har skjønt hva som er viktig her i livet, nemlig å gi den andre en solid en på trynet :love:

    duc999+hoj.gif
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.578
    Antall liker
    35.549
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan du ikke bare øke Input Gain..... :unsure:
    Ikke på spilleren, men på Flex så kan jeg det så klart. Via pc så er "normalt høyt" hos meg -20
    På blu-ray og vinyl så er det på -13 når jeg måler samme db.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.283
    Antall liker
    6.474
    Sted
    Under stjernene
    Det finnes mange spørsmål som en ikke har fått endelig svar på, som hvilke vei dassrullen skal henge eller om gass eller kull er best å grille med. Det finnes til og med folk på sentralen som mener Tuborg er det beste ølet😆 Må vi ha svar på alt? Må det endelig konkluderes? Jeg bare undres.
    Dassrullen skal henge frem av hygieniske årsaker, ikke nævle på veggen.

    Kull grill er best i følge de som har greie på det, forutsetter at at HMS kravene til brannsikkerhet blir ivaretatt ref. HMS.

    Grønn Mack er det beste ølet, basta.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.232
    Antall liker
    4.650
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Vel hvis veggen din er møkkete vil den dra med seg møkka uansett hvilken veg du henger rullen🙂biffen er best når den steikes i stekepanne og øl er ikke gått før en har drukket minst 3 og etter det er det det samme hva det er😎
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn