Hi-Fi forretninger soundgarden lagt ned I Porsgrunn!! Å nei.. kjipt

wireworld

Medlem
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
34
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
hei.
Noen som vet hvorfor Soundgarden har blitt lagt ned i Porsgrunn.
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Det gikk vel ikke rundt antar jeg...
Synd egentlig, men de klarte vel ikke å konkurrere med HiFi Klubben og Strandberg i et lite og tøft marked som også teller X antall Elkjøp og Expert butikker som konkurrerer med mange varer i samme klasse og kategori. I tillegg har du flere mindre aktører som selger utstyr i tilnærmet High end klassen til ikke særlig mye mere penger...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.327
Sted
Smurfeland
Samme skjedde med filialen på Jessheim for ett eller to år siden.

Burde jo ha vært et kundegrunnlag i et såpass befolket område, mistenker at de feilet som følge av feil eller dårlig markedsføring. Kanskje de ikke satset nok med gode lokaler o.s.v.
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
2
Jeg snakket med de for noen uker siden. Da sa de at de skulle flytte inn på Hercules Stormarked om noen måneder når passende lokaler var/ble ledige.

Mvh
Boden9
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Stemmer det, flytter sjappa kun fra Porsgrunn til Skien, Herkules.
 

heimikkemikke

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.02.2013
Innlegg
58
Antall liker
16
Dette er en trend, flytte butikker inn i storsenteret. Liker vi dette?
 

wireworld

Medlem
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
34
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
tja liker ihvertfall at de ikke lukker helt da :) takk for info folkens :)
 

GrEmLiNgS

Medlem
Ble medlem
24.02.2008
Innlegg
38
Antall liker
12
Slik jeg har forstått det så gikk kontrakten på lokalene ut, og noe videre leie ble ikke avtalt... så tror ikke det har noe med at butikken gikk konkurs å gjøre
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Jeg mente ikke å indikere at butikken gikk konkurs, men det er vel et franschise foretak? Det skal endel i omsetning til for å overleve i et lite tøft marked. Strandberg la ned i Skien i fjor høst av nettop den årsaken. De har jo hatt en nedadgående kurve siden glanstiden midt på 80-tallet med 5 eller 6 butikker var det vel. På Herkules må Soundgarden i tillegg betale husleie som er omsetningbasert. Strandberg forsøkte men klarte det ikke, selv med et svært begrenset vareutvalg, og da de mest populære varene. Personlig har jeg lite sans for kjøpesenter, men ønsker Soundgarden lykke til med satsingen dersom dette stemmer at de skal prøve seg der. Jeg har enda mindre sans for at alt skal bli kjedebasert. Det blir for jævlig kjedelig hvis vi skal begrense oss til det snevre vareutvalget som kjedene tilbyr, fy f...:mad:
 

GrEmLiNgS

Medlem
Ble medlem
24.02.2008
Innlegg
38
Antall liker
12
Jeg mente ikke å indikere at butikken gikk konkurs, men det er vel et franschise foretak? Det skal endel i omsetning til for å overleve i et lite tøft marked. Strandberg la ned i Skien i fjor høst av nettop den årsaken. De har jo hatt en nedadgående kurve siden glanstiden midt på 80-tallet med 5 eller 6 butikker var det vel. På Herkules må Soundgarden i tillegg betale husleie som er omsetningbasert. Strandberg forsøkte men klarte det ikke, selv med et svært begrenset vareutvalg, og da de mest populære varene. Personlig har jeg lite sans for kjøpesenter, men ønsker Soundgarden lykke til med satsingen dersom dette stemmer at de skal prøve seg der. Jeg har enda mindre sans for at alt skal bli kjedebasert. Det blir for jævlig kjedelig hvis vi skal begrense oss til det snevre vareutvalget som kjedene tilbyr, fy f...:mad:
:)

tror faktisk ingen av butikkene i soundgarden pr dags dato er franschise :)
 

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
420
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Den er flyttet til Herkules. Vet at de gjerne ville fortsatt i byen, men det er dessverre på senterne alle folka er...

A.J.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.088
Antall liker
6.561
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Samme skjedde med filialen på Jessheim for ett eller to år siden.

Burde jo ha vært et kundegrunnlag i et såpass befolket område, mistenker at de feilet som følge av feil eller dårlig markedsføring. Kanskje de ikke satset nok med gode lokaler o.s.v.
Lokalene på Jessheim var gode nok, derimot så var ikke butikken det. Var innom der et par tre ganger - er sånn som liker å handle kortreist, så ble jeg svært skuffet hver gang. Personalet var det ingen ting å si på, de kunne bestille alt de, men der lå jo problemet. De måtte bestille alt. Selv en platebørst til 99kr var bestillingsvare. Bluerayspillere var det dog god tilgang på.
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Den er flyttet til Herkules. Vet at de gjerne ville fortsatt i byen, men det er dessverre på senterne alle folka er...

A.J.
Lokalene de har hatt i Porsgrunn har jo langt fra vært optimale. Det har vært mildt sagt rotete i butikkene bestandig, men den første var værst. Uten sammenligning for øvrig bør de kanskje skule litt til OHFC, og se hvordan man gjør det der. Man bør også tørre å satse på litt annet enn varemerker du like gjerne finne i en kjedebutikk. Her forsøkes det slik jeg oppfatter det å trekke melk og brød produkter opp mot high-end, og det funker ikke etter min mening. De har gode merker, men du trekker ikke folk ved å stille ut volummodeller. Du må ha top of the line i hylla til demo i tillegg til volummodellen. Volummodellen selger på top of the line sin tilstedeværelse. Samme gjelder egentlig for HiFi-klubben. Et forferdelig rot inne i butikken, og ikke noe fokus på hva man egentlig vil, nemlig selge deg noe du vil være fornøyd med......... lenge. De som kjøper volummodellen kjøper den like gjerne på det lokale supermarkedet, men har man toppmodellen til demo, så er det sannsynlig at kunden vil kjøpe grunnmodellen, eller volummodellen til en høyere pris enn super'n på hjørnet selger for. Det er litt av dette som ligger i begrepet "added value". Du kan få mer, du vet at de har, selgeren kjenner produktet, og de yter service, noe som er mindre sannsynlig på super'n.
Beliggenheten er relativt uvesentlig, det er utvalg, service, instilling, og demonstrasjonsmulighet som selger. Se hva Terje Welle Busk fikk til på 70-tallet på Osebro. Og Strandberg. Lå de sentralt? Nei, men de hadde kunnskap, varer på lager og orden. Jeg kan aldri tenke meg at lokalene på Herkules vil tilfredstille behovet en high-end butikk må kunne tilby for å tilfredsstille kundene. Spør deg selv - hvor vil du helst handle nytt spitzenklasse utstyr? Billigst mulig, eller best på kunnskap. Thomas på Soundgarden i Porsgrunn har kunnskap, men slik jeg ser det mangler han infrastrukturen rundt seg i butikken til å lykkes. Når det er sagt ønsker jeg Soundgarden lykke til på Herkules. Det blir artig med noe mer enn Cubus, HM, og tilsvarende kjærringbutikker. Da har gutta et sted å vente når sko og trusesalget pågår...
 

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Soundgarden er hvertfall ett positivt løft vs HiFi Klubben. HiFi klubben var bra før i tiden men i mine øyne synker de lavere og laver på kompetanse, produkter og det meste. Eneste som ikke går ned der er prisene, de såkalte tilbudene er en stor vits. Lagersalg med 5% rabatt. Løp og kjøp.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.327
Sted
Smurfeland
Samme skjedde med filialen på Jessheim for ett eller to år siden.

Burde jo ha vært et kundegrunnlag i et såpass befolket område, mistenker at de feilet som følge av feil eller dårlig markedsføring. Kanskje de ikke satset nok med gode lokaler o.s.v.
Lokalene på Jessheim var gode nok, derimot så var ikke butikken det. Var innom der et par tre ganger - er sånn som liker å handle kortreist, så ble jeg svært skuffet hver gang. Personalet var det ingen ting å si på, de kunne bestille alt de, men der lå jo problemet. De måtte bestille alt. Selv en platebørst til 99kr var bestillingsvare. Bluerayspillere var det dog god tilgang på.
Ser den, er litt det samme som jeg opplevde filialen i Drammen, at alt må mer eller mindre bestilles. Betjeningen virket kanskje ikke så veldig ivrig på å selge noe heller i Drammen. Jessheim fikk jeg dessverre aldri prøvd, for når jeg endelig fikk tatt meg turen dit var de allerede nedlagt, og man kunne bare se gjennom en låst dør at det var mørkt på innsiden og lokalene var delvis tømt. Nå er vel Spaceworld og Elkjøp omtrent det eneste som er igjen på Jessheim, og Jessheim filialen av Elkjøp er vel nødt til å være landets kjipeste. Da er turen kort til Lørenskog isteden. Eller Oslo, hvis jeg skal handle hifi.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.327
Sted
Smurfeland
Soundgarden er hvertfall ett positivt løft vs HiFi Klubben. HiFi klubben var bra før i tiden men i mine øyne synker de lavere og laver på kompetanse, produkter og det meste. Eneste som ikke går ned der er prisene, de såkalte tilbudene er en stor vits. Lagersalg med 5% rabatt. Løp og kjøp.
Hifi-klubben var litt spennende den gangen de solgte Snell, Stax, Monitor Audio, og diverse andre entusiastmerker.
Nå syns jeg de har blitt en glætt livsstilsbutikk med ivrige guttunger som ekspederer, og "rabatt" og gode priser er fremmedord. Skikkelig blåruss-sjappe uten sjel.
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
I Porsgrunn har man ihverfall folk med lassevis av kompetanse, i særdeleshet med "HIFIGURU" og "GANILSEN" som er å finne på HiFi-Klubben der.
Men både Soundgarden og HiFi-Klubben bør kjenne sin besøkelsestid. Det kan ikke være langt unna at hele Porsgrunn eier "blåtannhifi". Det blir egentlig litt vankelig å skjønne hva deres profil egentlig skal være, annet enn en midt-på-treet-lyd-og-bilde leverandør.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.327
Sted
Smurfeland
Det er sikkert lokale variasjoner i både positiv og negativ forstand, tipper jeg. Har bare ikke møtt så mange guruer selv, de gangene jeg har satt beina i en HFK butikk de seneste årene.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
205
Torget vurderinger
4
Samme skjedde med filialen på Jessheim for ett eller to år siden.

Burde jo ha vært et kundegrunnlag i et såpass befolket område, mistenker at de feilet som følge av feil eller dårlig markedsføring. Kanskje de ikke satset nok med gode lokaler o.s.v.
Lokalene på Jessheim var gode nok, derimot så var ikke butikken det. Var innom der et par tre ganger - er sånn som liker å handle kortreist, så ble jeg svært skuffet hver gang. Personalet var det ingen ting å si på, de kunne bestille alt de, men der lå jo problemet. De måtte bestille alt. Selv en platebørst til 99kr var bestillingsvare. Bluerayspillere var det dog god tilgang på.
Ser den, er litt det samme som jeg opplevde filialen i Drammen, at alt må mer eller mindre bestilles. Betjeningen virket kanskje ikke så veldig ivrig på å selge noe heller i Drammen. Jessheim fikk jeg dessverre aldri prøvd, for når jeg endelig fikk tatt meg turen dit var de allerede nedlagt, og man kunne bare se gjennom en låst dør at det var mørkt på innsiden og lokalene var delvis tømt. Nå er vel Spaceworld og Elkjøp omtrent det eneste som er igjen på Jessheim, og Jessheim filialen av Elkjøp er vel nødt til å være landets kjipeste. Da er turen kort til Lørenskog isteden. Eller Oslo, hvis jeg skal handle hifi.
Aprops Drammen og hifi, både klubben og soundgarden er etter mitt syn elendige butikker uten kompetanse eller ivrighet for å yte service. Spør du om å få en demo/lytt på klubben må alt planlegges på god tid i forveien og absolutt ingen spontanitet. På soundgarden har de ikke lytterom og det er en ærlig sak men vil gjerne ha en lytt før jeg kjøper så hvor vanskelig det er å plugge i 2 kabler må jo vites. Det virker altid som om selgerene er opptatt med noe viktigere enn kundene. Spør du om noe teknisk bruker de google. Blir ikke noe handling da seru... Ikke det at de har så mye spennede å tilby meg men i dette tilfellet var det spørsmål om en platespiller og jeg var eneste kunde i lokalet. Det eneste de kan mye om er trådløst. Og bestille...
 

AudioPhysic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2013
Innlegg
421
Antall liker
167
Sted
Stathelle
Torget vurderinger
23
Soundgarden porsgrunn kommer opp igjen i skien på Herkules om litt, når de bare får ordnet ny kontrakt osv :)
At de flytter til Herkules er kanskje ikke så kult, men så lenge de ikke legger helt opp. Men kommer med ny butikk er jeg veldig glad og ser frem til ny butikk i nye lokaler.
Sonus Faber kommer nok også til å være i butikken når de åpner :)
 
M

medlem215396

Gjest
Soundgarden (og tildels Hifiklubben) mangler sjel, uansett hvilken stedsbutikk du entrer.
Jeg får opplevelse "glatt" når jeg entrer.
Porsgrunn har ikke vært noe unntak de få gangene jeg har vært der.
Geneva lyser imot deg, et produkt du får kjøpt mange andre steder også.

De er rett og slett kjeder, tilsvarende matvarebransjen, med et produktutvalg begrenset til sentrale kjøpsavtaler.
På den måten konkurrerer de med Elkjøp etc, uten at de er klar over det.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Er vel ikke den største kunden av hverken HI FI klubben eller Soundgarden,men har overhodet ingen problemer med noen av butikkene! De gangene jeg har vært innom, så har begge to svart til forventningene!
 
Sist redigert:

AudioPhysic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2013
Innlegg
421
Antall liker
167
Sted
Stathelle
Torget vurderinger
23
Noen her som vet noe mer om når Soundgarden kommer til skien. Eller om planene er lagt på is??
 
Topp Bunn