DAC = Digital -> Analog ConverterMen, er det noen som med enkle ord kan forklare hva en Dac egentlig gjør
Comprende?
DAC = Digital -> Analog ConverterMen, er det noen som med enkle ord kan forklare hva en Dac egentlig gjør
Ja, jo, men da er det kun avstanden mellom 1 og 0 - jitter den behandler da?DAC = Digital -> Analog ConverterMen, er det noen som med enkle ord kan forklare hva en Dac egentlig gjør
Comprende?
Satt her, og ventet på degtror sorgenfri trenger en av disse jeg, da-ad converter![]()
Her er det i hvert fall skrevet noe på engelsk (Google vil gi deg flere):Kan noen med enkle ord forklare hva denne boksen gjør?
eBay: Musiland 32bit/384KHz Monitor 03 USD USB 3.0 Sound Card To SPDIF For DAC
Sampler den signalet før det går i Dac `en?
@Ardilla
Like før jeg trykker på knappen...Sweet talker med kona nå.
Kom gjerne med en tilbakemelding om hva du lander på og lytteinntrykk, alltid interessant å lese om selv om det kan medføre intens kjøpekløe. ;-)@Ardilla
Like før jeg trykker på knappen...Sweet talker med kona nå.
Ikke helt umulig det nei@Drammenlyd..trur det bilde av deg i det nyeste fidelity fra hortenmessa ..håper jeg tipper riktig.
Ja jeg fant ht.forsterker etterhvert også, ble ikke auralic, men dt var veldig nærehehehe I know who you are!! ..kult å se deg her
God tur på havetJepp, da er det over for denne gang..Stille fra Sorgen nå i 22 døgn..Leia er stedt til hvile
Vis vedlegget 159357
Kommer til å bruke litt tid på å finne foner som kan skjules, og ikke slipper ut lyd..Inear er mitt store google prosjekt!
Kos dere på messer, og annen morro!
Christian Sjømann.
Det er godt mulig at CEntrance HiFi-M8 kan gjøre mye av dette alene. Legg til en iDings eller datamaskin som kilde. Den ser ut til å kunne drive de fleste hodetelefoner og kan drives av batteri eller veggstrøm.FotoVideo har jo kofferter så det holder. Du kan jo lage deg en sjømanns... ehh... koffert...
Koffert | Vesker og b�reutstyr | FotoVideo
Hodetelefoner, amp, liten dac og iPod touch som kilde kanskje?
CEntrance HiFi-M8 så faktisk ikke så dum ut.
Jeg, tenkte på å ta med utstyret ombord, men når en går i 8 - 4 system så blir det ikke tid til å spille musikk rett, og slett. Frivakta går mest til å sove..FotoVideo har jo kofferter så det holder. Du kan jo lage deg en sjømanns... ehh... koffert...
Koffert | Vesker og b�reutstyr | FotoVideo
Hodetelefoner, amp, liten dac og iPod touch som kilde kanskje?
Jitter Management - Debunking the Asynchronous Myth Some manufacturers may lead you to believe that Asynchronous USB transfers are superior to Adaptive USB transfers. This no more true than saying that you "must" hold the fork in your left hand. If you know what you are doing, you will feed yourself with either hand. |
![]() |
The USB argument comes down to jitter management and goes as follows: In Asynchronous mode the device is the clock master. In Adaptive mode, the computer is the clock master. Either way works fine, if correct design principles are followed. Here is the tricky part that often gets omitted: No matter which side is the source of the clock (PC or DAC), the two devices are still connected by the USB cable and the digital data on that USB cable is always irregular because the computer is involved. Computers do many things at once and end up sending data over USB in irregular intervals, no matter who is the clock master on the bus. This irregularity causes jitter. So, there is no jitter-free solution, just like there is no dust-free house. Irregularity always creeps in and needs to be actively managed. |
![]() |
![]() Here is where the Asynchronous vs. Adaptive argument breaks down: In either of the two clocking schemes, jitter is present during transmission. It's inevitable and also ok, if it is properly cleaned up prior to the D/A conversion, where it matters most. Neither clocking scheme is superior and both are capable of performing well if you know how to reassemble the bits prior to the DAC. Now, how do you actually do that? There are many ways, the oldest and simplest of which is buffering. Irregular data comes in, regular data goes out. The most important part is to make sure that samples leaving the buffer on the way to the DAC are clocked accurately. DACport employs JitterGuard™, a proprietary two-stage clock management system that does just that - cleans up the jitter on the USB bus so that samples are virtually jitter-free at the D/A conversion point. The result is a natural response, crisp definition, extra resolution and wide soundstage. |