Høyttalere Sonus Faber Guarneri Homage

Nils

Medlem
Ble medlem
04.05.2004
Innlegg
44
Antall liker
37
Torget vurderinger
9
Kjøpte et sett Sonus Faber Guarneri Homage brukt før jul. Det viste seg at de ikke kunne bi-wires eller bi-amp’es da bare den ene terminalen virker på bass og diskant sammen. Skrudde ut basselementet og det viste seg at både bass og diskant elementene er koblet sammen i øvre terminaler og de nedre er tomme. Han jeg kjøpte de av hadde ikke gjort dette og sender problemstillingen videre til tidligere eier som han ikke husker navnet på. Han kjøpte dem av en kar i Kristiansand for 5-6 år siden. Spørsmålet til den som har koblet dem om er hvordan han gjorde det og hvordan han kom til pluggene inne i kassen, det er trangt inni og løsne bakpanelet er problem, det sitter som limt selv om alle skruene er tatt ut.
Hadde vært til hjelp om tidligere eier kunne fortelle om hvordan dette ble koblet, jeg vil nemlig ha dem tilbakestilt i original stand så jeg kan bi-amp’e og bi-wire dem.
Mvh,
Nils
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.852
Antall liker
50.895
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Du må nok legge noe i mellom og ta i litt for og få av den platen,et stykke gummi eller noe i den duren. Det sitter sikkert en pakkning der som har festet seg godt over tid.

O
 

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.068
Antall liker
1.501
Torget vurderinger
1
Det er ikke sikkert at dette er samme høyttalere, men jeg solgte mine til en "kar fra Kristiansansområdet". Tror ikke dette er så lenge siden, men tiden går fort. Kan du legge ut serienummeret, så skal jeg sjekke om jeg har noen eldre bilder av dette?

I så fall var det ikke gjort noen endringer inne i høyttaleren av meg. Jeg brukte dem imidlertid kun i single wire, så jeg kan slik sett ikke garantere at det ikke var gjort noen endring før min tid.
 

Nils

Medlem
Ble medlem
04.05.2004
Innlegg
44
Antall liker
37
Torget vurderinger
9
Har prøvd, men jeg vil ikke bruke skrutrekker og benne i kanten for da blir det merker. Har tenkt å evnt. ta ut basselementet og banke bakplaten ut med en hammer vis en litt tykk trelist gjennom bassåpningen. Får tenke litt på eventuelle metoder så jeg ikke gjør noe dumt. Høytalerene er strøkne i finish så jeg vil ikke lage noen merker.
Det går jo også an å ha de slik de er, Guarneri Memento har bare en terminal for tilkobling uten mulighet for bi-wiring.
 

Nils

Medlem
Ble medlem
04.05.2004
Innlegg
44
Antall liker
37
Torget vurderinger
9
Hei MML
Serienummer er 940 laget i 1996
Mvh,
Nils
 

Nils

Medlem
Ble medlem
04.05.2004
Innlegg
44
Antall liker
37
Torget vurderinger
9
Mulig de er kjøpt av han i Kristiansand senere. Hva folk sier når de skal selge er ikke alltid stemmer med virkeligheten.
Mvh,
Nils
 

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.068
Antall liker
1.501
Torget vurderinger
1
Jeg fant dessverre ingen bilder av serienummeret på mine, men fant tilbake til meldingsutvekslingen med kjøper. Det var Hagto er på forumet som kjøpte dem (vet ikke om han er er ennå) og det var januar 2014.

I jakten på rett bilde, måtte jeg mimre litt fra studenthybelen:
IMG_9831.jpg


Fantastisk høyttaler og send meg gjerne en PM dersom du vurderer å selge dem!
 

Nils

Medlem
Ble medlem
04.05.2004
Innlegg
44
Antall liker
37
Torget vurderinger
9
Takk for fint bilde!
Jeg kommer nok til å beholde dem i «samlingen». Har Stradivari, Guarneri Memento og Electa Amator i tillegg.
Når jeg ser på treverksmønteret på den du har avbildet stemmer det ikke med noen av de 2 jeg har, så det er nok et annet sett jeg besitter.
Mvh,
Nils
 
Topp Bunn