sonus faber extrema & Plinius Toko,Hiato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • maxi

    Medlem
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    42
    Antall liker
    48
    det er Van Der Hul Revelation hybrid :)
    Herlig! Jeg bruker akkurat samme ������
    Når jeg var medlem av sonusfaberclub.com var det VdH Supernova det gikk i for Sf.
    Extrema eiere lovpriste disse: http://www.mono.no/produkter/van-de...ng-inkl-24k-bus-kontakter-5855138-p0000059560

    De var VELDIG fine, og jeg er litt fan av det estetiske uttrykket og selfølgelig mest effekten!! Nydelige kabler,
    Men 8stk Revelation er jo gangske røft da!! :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Maxi: Med det anlegget du har holder Revelation i MASSEVIS.. Dette kommer til å bli områdets referanse når alt - inklusive akustikk og plassering- kommer på plass. Ett av spørsmålene vil nok bli hvordan du har klart å få noe så lite som en Extrema til å spille så hinsides stort:cool: Med en såpass liten forsterker..
     
    Sist redigert:

    maxi

    Medlem
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    42
    Antall liker
    48
    Maxi: Med det anlegget du har holder Revelation i MASSEVIS.. Dette kommer til å bli områdets referanse når alt - inklusive akustikk og plassering- kommer på plass. Ett av spørsmålene vil nok bli hvordan du har klart å få noe så lite som en Extrema til å spille så hinsides stort:cool: Med en såpass liten forsterker..


    Musikk for mine ører :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Maxi: BRA! Supernova er - også den- for anlegg i Audiprisklasse, sånn rundt halvmillionen pluss , altså.. Med en Hiato vil de mest sannsynlig bli FOR avslørende. Men jeg forstår bruken av dem- også på Sonus. Selv om jeg personlig har valgt et annet merke akkurat til høyttalerkabelen. Her brukes det Tara Labs.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Se litt på Sunoko Vent, Distinctive. Er det prangende, syns du? Hva da med Extrema? Skriker ikke den "Se På Meg!!!!", kanskje??¨PB har for liten effekttålighet- jeg har testet. Og du kjøper ikke en PB hvis du ikke tenker å bruke filteret i den. Ferdig snakka.
    Mitt innlegg hadde i utgangspunktet ingen relevans til ditt forslag, Auditor.
    Det er ikke verre enn at smaken varierer, så det er helt opp til eier hvordan han prioriterer blant de mange alternativene. :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Maxi: BRA! Supernova er - også den- for anlegg i Audiprisklasse, sånn rundt halvmillionen pluss , altså.. Med en Hiato vil de mest sannsynlig bli FOR avslørende. Men jeg forstår bruken av dem- også på Sonus. Selv om jeg personlig har valgt et annet merke akkurat til høyttalerkabelen. Her brukes det Tara Labs.
    Er ikke Audi-metaforen mid-fi? >:D
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    det er Van Der Hul Revelation hybrid :)
    Herlig! Jeg bruker akkurat samme ������
    Når jeg var medlem av sonusfaberclub.com var det VdH Supernova det gikk i for Sf.
    Extrema eiere lovpriste disse: http://www.mono.no/produkter/van-de...ng-inkl-24k-bus-kontakter-5855138-p0000059560

    De var VELDIG fine, og jeg er litt fan av det estetiske uttrykket og selfølgelig mest effekten!! Nydelige kabler,
    Men 8stk Revelation er jo gangske røft da!! :)
    Sett dem på noen rimelige kabelløftere, så ser det (om enn) enda mer forseggjort ut.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Prisklasse, Distinctive! Prisklasse! Du betaler en halv million for et Pliniusanlegg hvis egenskaper fordrer minimum Supernova. Samme som du må ut med i Norge for en relativt velutstyrt Audi A3. Les innlegget. I bilsammenheng vil ei Merce eller BMW aldri ha samme status som en Audi hos meg uansett. Stjerna aleine koster en halv million. Det betaler ikke jeg. Iallefall ikke for en bil hvis fjæring hele mitt liv KONSTANT har gjort meg bilsyk. Uansett MB-modell. Pene er de heller ikke. Eneste akseptable bilen BMW på sin side har, har aldri noensinne vært- og blir heller aldri - en BMW. Det er en Mini. Like engelsk som Clotted Cream. Skjønner du parabelen, eller må jeg gi inn med ei enda mindre teskje?
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Prisklasse, Distinctive! Prisklasse! Du betaler en halv million for et Pliniusanlegg hvis egenskaper fordrer minimum Supernova. Samme som du må ut med i Norge for en relativt velutstyrt Audi A3. Les innlegget. I bilsammenheng vil ei Merce eller BMW aldri ha samme status som en Audi hos meg uansett. Stjerna aleine koster en halv million. Det betaler ikke jeg. Iallefall ikke for en bil hvis fjæring hele mitt liv KONSTANT har gjort meg bilsyk. Uansett MB-modell. Pene er de heller ikke. Eneste akseptable bilen BMW på sin side har, har aldri noensinne vært- og blir heller aldri - en BMW. Det er en Mini. Like engelsk som Clotted Cream. Skjønner du parabelen, eller må jeg gi inn med ei enda mindre teskje?
    Som jeg sa - for meg er det BMW og fahrfreude over hele linja (har 2 nå).
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.854
    Antall liker
    50.909
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Prisklasse, Distinctive! Prisklasse! Du betaler en halv million for et Pliniusanlegg hvis egenskaper fordrer minimum Supernova. Samme som du må ut med i Norge for en relativt velutstyrt Audi A3. Les innlegget. I bilsammenheng vil ei Merce eller BMW aldri ha samme status som en Audi hos meg uansett. Stjerna aleine koster en halv million. Det betaler ikke jeg. Iallefall ikke for en bil hvis fjæring hele mitt liv KONSTANT har gjort meg bilsyk. Uansett MB-modell. Pene er de heller ikke. Eneste akseptable bilen BMW på sin side har, har aldri noensinne vært- og blir heller aldri - en BMW. Det er en Mini. Like engelsk som Clotted Cream. Skjønner du parabelen, eller må jeg gi inn med ei enda mindre teskje?
    Som jeg sa - for meg er det BMW og fahrfreude over hele linja (har 2 nå).
    Audi er ikke i nærheten av klassikerene i fra MB-BMW. Jeg har både
    BMW,Audi og MB. Kjøre egenskapene til BMW har ingen av de 2 andre;)

    O
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Prisklasse, Distinctive! Prisklasse! Du betaler en halv million for et Pliniusanlegg hvis egenskaper fordrer minimum Supernova. Samme som du må ut med i Norge for en relativt velutstyrt Audi A3. Les innlegget. I bilsammenheng vil ei Merce eller BMW aldri ha samme status som en Audi hos meg uansett. Stjerna aleine koster en halv million. Det betaler ikke jeg. Iallefall ikke for en bil hvis fjæring hele mitt liv KONSTANT har gjort meg bilsyk. Uansett MB-modell. Pene er de heller ikke. Eneste akseptable bilen BMW på sin side har, har aldri noensinne vært- og blir heller aldri - en BMW. Det er en Mini. Like engelsk som Clotted Cream. Skjønner du parabelen, eller må jeg gi inn med ei enda mindre teskje?
    Som jeg sa - for meg er det BMW og fahrfreude over hele linja (har 2 nå).
    Audi er ikke i nærheten av klassikerene i fra MB-BMW. Jeg har både
    BMW,Audi og MB. Kjøre egenskapene til BMW har ingen av de 2 andre;)

    O
    da har du ikke prøvd Audi med ekte Quattro
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sikkert derfor M3 kjører ringer rundt RS4 på bane.. Auda er greit, men heller ikke mer.. Og VDH kabler til nesten 40 laken, da er det MYE annet en kan gjøre for godlyden..
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.854
    Antall liker
    50.909
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Prisklasse, Distinctive! Prisklasse! Du betaler en halv million for et Pliniusanlegg hvis egenskaper fordrer minimum Supernova. Samme som du må ut med i Norge for en relativt velutstyrt Audi A3. Les innlegget. I bilsammenheng vil ei Merce eller BMW aldri ha samme status som en Audi hos meg uansett. Stjerna aleine koster en halv million. Det betaler ikke jeg. Iallefall ikke for en bil hvis fjæring hele mitt liv KONSTANT har gjort meg bilsyk. Uansett MB-modell. Pene er de heller ikke. Eneste akseptable bilen BMW på sin side har, har aldri noensinne vært- og blir heller aldri - en BMW. Det er en Mini. Like engelsk som Clotted Cream. Skjønner du parabelen, eller må jeg gi inn med ei enda mindre teskje?
    Som jeg sa - for meg er det BMW og fahrfreude over hele linja (har 2 nå).
    Audi er ikke i nærheten av klassikerene i fra MB-BMW. Jeg har både
    BMW,Audi og MB. Kjøre egenskapene til BMW har ingen av de 2 andre;)

    O
    da har du ikke prøvd Audi med ekte Quattro
    Nei,TT jeg jobbet jo bare med Audi i 4 år ;)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.854
    Antall liker
    50.909
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå er det nok OT i denne tråden synes jeg :)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sikkert derfor M3 kjører ringer rundt RS4 på bane.. Auda er greit, men heller ikke mer.. Og VDH kabler til nesten 40 laken, da er det MYE annet en kan gjøre for godlyden..
    Resultatene fra motorsport sier noe annet, men kanskje ikke like kult på kiosken på Gjøvik...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sikkert derfor M3 kjører ringer rundt RS4 på bane.. Auda er greit, men heller ikke mer.. Og VDH kabler til nesten 40 laken, da er det MYE annet en kan gjøre for godlyden..
    Resultatene fra motorsport sier noe annet, men kanskje ikke like kult på kiosken på Gjøvik...
    Du skal få lov til å digge DKW.. Sikkert andre sannheter fra motorhistorien som gjelder i teigen rundt deg.. :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    maxi

    Medlem
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    42
    Antall liker
    48
    Har testet ymse forsterkere på Extrema, og de fleste feiler. Et sett som fungerte glimrende, tross beskjeden størrelse/effekt, var STAX DA-50M.






    Er det dem du bruker nå til extremaene eller ?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Maxi: Ta det helt med ro..Den komboen du har er absolutt glimrrende, den..
     

    maxi

    Medlem
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    42
    Antall liker
    48
    Var bare nyskjærig på gode erfaringer!?????? Skal nok holde meg til dette oppsettet ????????????
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Smart man , Maxi..Smart man..
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Joda.
    Racket kan forveksles med en transformer-spider :p
    Et lite tips mhp. detaljer; Jeg hadde gått for noen kule spike-stands for Extremaene istedenfor DIY-varianten din.
    I beste mening, som siste lille detalj.

    Jeg synes også Extrema er langt tøffere uten grill, men det er sikkert ikke alle enige i.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Der er det på plass, Maxi! Dette ligner seriøst på noe:cool: Gratulerer!! Knalltøft, det der! Merker du det mer ryddige, fokuserte lydbildet?
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    579
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    Ville anbefale deg å ikke ha forsterkerene stående mellom høyttalerene. Hvis du må, bør de flyttes bakover for å komme unna "lydsenter". Harde gjenstander mellom høyttalerene reflekterer lyden og roter det til. Prøv evt. å legge et teppe over ( kanskje ikke helt greit da det kan bli varmt ) det vil gi et ryddigere lydbilde, dog et mer uryddig utseende ;-)

    Funbunny
     

    maxi

    Medlem
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    42
    Antall liker
    48
    Ville anbefale deg å ikke ha forsterkerene stående mellom høyttalerene. Hvis du må, bør de flyttes bakover for å komme unna "lydsenter". Harde gjenstander mellom høyttalerene reflekterer lyden og roter det til. Prøv evt. å legge et teppe over ( kanskje ikke helt greit da det kan bli varmt ) det vil gi et ryddigere lydbilde, dog et mer uryddig utseende ;-)

    Funbunny


    Takk for tipset :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Ingen fare, Maxi! Det er iallefall en mer enn solid nok start..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn