Sonos problemer

olehenrik3000

Fersking
Ble medlem
08.09.2013
Innlegg
3
Antall liker
0
Hei.

Vet ikke om jeg legger det ut på rett sted, men håpet det.

Jeg har akkurat kjøpt meg et Sonos anlegg som jeg har litt problemer med.

Jeg har for øyeblikket ikke internett, så tenkte sette det opp for å teste med et nettverk hjemme uten internett.
Dro derfor til en kompis for å oppdatere softwaren på Sonos komponentene, slik at de skulle bli kompatible med Sonos app controlleren.

Når jeg så kom hjem og skulle sette de opp på mitt nettverk(uten internett), så lyser de fortsatt hvitt som de fortsatt er oppkoblet på min kompis sitt nettverk.
Min tlf finner derfor ingen av komponentene, selv når jeg trykker på oppkoblingsknappen på enhetene slik at de blinker.

Jeg bor ca. 60 meter fra min kompis, så det skulle være for langt unna til at det greide å koble seg opp på nettverket hans?

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal greie å finne enhetene mine?
Evt. få de koblet av det nettverket de blir koblet opp mot?

Igår fant jeg de, men fikk da beskjed om å oppgradere softwaren da den var ulik fra den appen jeg hadde lastet ned.

takk for hjelpen.

mvh.
Ole Henrik
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Hvordan har du koblet opp dette, og hvilke komponenter gjelder det?


Geir Arne
 

olehenrik3000

Fersking
Ble medlem
08.09.2013
Innlegg
3
Antall liker
0
Jeg har en sonos connect amp og en sonos Play5.
Begge to lyser hvit som de gjør når de er koblet opp på et nettverk, noe de ikke er...
Bortsett fra at jeg koblet de opp på kompisen min sitt sonos nettverk hjemme hos han.
Det jeg ikke gjorde var å koble de fra igjen når jeg var hos han, men jeg burde vel kunne koble opp mine sonos enheter på et nytt nettverk allikevel?

Prøver å connecte de på nytt hjemme hos meg, men da blinker de i noen sekunder før de på nytt blir hvite som de er tilkoblet et nettverk.

SKal sies at jeg prøver å koble de på et nettverk uten internett, men har lest at dette skal gå.

Er det mulig jeg må tilbake til kompisen min for å koble enhetene av nettverket hans? Må vel være mulig å gjøres på en annen måte enn det?

Takk for svar.
 
Sist redigert:

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
bruk nettverkskabel. sonos skifter automatisk over til kablet nett. par komponentene på nytt. ferdig arbeid.
 

olehenrik3000

Fersking
Ble medlem
08.09.2013
Innlegg
3
Antall liker
0
Så når jeg kobler Sonos med kabel mot ny ruter kobler den om automatisk?
Problemet er at telefonen finner ikke enheten til tross for at den er koblet opp mot samme nettverk...
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Gå inn i Sonos programmet på telefon og reset alle innstillinger(husker ikke helt hva det står). Når du starter appen igjen vil du få beskjed om å aktivere telefon mot en Sonos komponent. Dette burde da gå i orden om en Sonos komponent eller Bridge er koblet kablet til samme router som telefonen er logget på. Det er også en fordel å prøve å få kontakt med en enhet som faktisk er kablet til nettverket, om da ikke begge enhetene er det.


Geir Arne
 

Jonnyen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.09.2007
Innlegg
103
Antall liker
7
Jeg har kjøpt Sonos Connect idag, og har trådløs nettverk i fra altibox, Spotify Premium og Macbook Pro. Har koblet Sonosen via kabel til routeren, men når jeg skal sette dette( den nye Sonosen) opp i fra PC`en min, så finner den ikke nettverket????
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Har du installert sw fra Sonus? Du velger legg til Sonus-komponent og trykker på volum og muteknappen etterpå?
 

Falcon1i

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.09.2012
Innlegg
1.822
Antall liker
1.823
Sted
Exil i huvudstaden
Hade liknande problem med min arbets-laptop med Windows 7. Tror det beror på att jag har flera nätverksinterface, bl.a. vpn.
Går nog att lösa genom att inaktivare alla interface men orkade inte hålla på att 'mecka' med det.

Privat har jag en Macbook Air och det har fungerat från första början utan problem.
Om du har brandväggen igång på din MBP, testa att slå av den eller lägg till Sonos.app under 'Alternativ'.
Har du fler en ett nätverksinterface, kanske någon vpn eller annat, testa att inaktevera det.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Med PC har jeg noen ganger måttet koble pcen til nettverket med kabel første gang jeg satte opp Sonus.
 

Jonnyen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.09.2007
Innlegg
103
Antall liker
7
Har installert sw i fra Sonos ja, og prøvd dette med denne brannmuren, eneste jeg ikka har prøvd er å koble PC`en direkte i routeren, trodde ikke det skulle være nødvendig, men hvis Du har erfart det så :)
 

Jonnyen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.09.2007
Innlegg
103
Antall liker
7
Ja nå har jeg prøvd det og, men Sonosen finner ikke nettverket, begynner å lure på om det skyldes Altibox..
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Tror jeg misforstod tidligere innlegg. Sonus systemet ditt fungerer, du mangler "bare" internet tilgang? Jeg har også Altibox og har ikke åpnet for noen porter hos meg. Min Altibox har ikke router så jeg må koble Sonos til routeren min for å få ipadresse, men om du har router i Altibox'en så trenger du jo ikke å gjøre det.
Jeg har koblet opp mitt system mange ganger, både med Altibox og Nextgentel, og det har bare vært å koble en patche kabel mellom router og Sonos så har det virket hver gang.
 

HoPPe`S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
297
Antall liker
286
Sted
Røyken
Torget vurderinger
1
Sonos har plutselig sluttet å virke hos meg, det kommer beskjeder opp som sier at jeg må oppgradere til Premium men det har jeg.
Jeg har prøvd det jeg kan og installert det inn på nytt.
Virker verken på tlf,nettbrett eller PC.

Takker for svar.
 
Topp Bunn