Sonos på iPad, problemer

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Hei

Når jeg skal åpne Sonos så tar det litt lang tid før den åpner. Og har jeg søkt litt rundt på Wimp og spiller av en låt, så bruker Sonos igjen samme tiden på å åpne seg. Det er ikke det mest irriterende. Det verste er at da starter alt på null igjen. Altså jeg kommer ikke tilbake til søket, men starter igjen på Sonos sin startside. Noen som kjenner seg igjen?
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.842
Antall liker
17.346
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Kan fort være en ide å avinstallere Sonos appen og legge den inn påny. (Tar kun kort tid :eek:) Sikkert liten bugg ifm med en oppdatering.
 

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
638
Antall liker
510
Torget vurderinger
23
Hei

Når jeg skal åpne Sonos så tar det litt lang tid før den åpner. Og har jeg søkt litt rundt på Wimp og spiller av en låt, så bruker Sonos igjen samme tiden på å åpne seg. Det er ikke det mest irriterende. Det verste er at da starter alt på null igjen. Altså jeg kommer ikke tilbake til søket, men starter igjen på Sonos sin startside. Noen som kjenner seg igjen?
Hei Torsen
Jeg kjenner meg ikke personlig igjen, men jeg har en nabo som sier han sliter med det samme problemet. Dog med han vet jeg ikke om det er Sonos eller skallen som er problemet. Han har ikke akkurat teknisk innsikt, og roper stort sett på mamma hver gang han trenger hjelp. He-he.....
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.758
Antall liker
10.554
Torget vurderinger
10
Hos meg slår den seg av hver gang jeg switcher mellom apper.
Og det på flere forskjellige ipader.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Hei

Når jeg skal åpne Sonos så tar det litt lang tid før den åpner. Og har jeg søkt litt rundt på Wimp og spiller av en låt, så bruker Sonos igjen samme tiden på å åpne seg. Det er ikke det mest irriterende. Det verste er at da starter alt på null igjen. Altså jeg kommer ikke tilbake til søket, men starter igjen på Sonos sin startside. Noen som kjenner seg igjen?
Hei Torsen
Jeg kjenner meg ikke personlig igjen, men jeg har en nabo som sier han sliter med det samme problemet. Dog med han vet jeg ikke om det er Sonos eller skallen som er problemet. Han har ikke akkurat teknisk innsikt, og roper stort sett på mamma hver gang han trenger hjelp. He-he.....
Der er du ja! Så du har du stukket i fra institusjonen igjen uten gyldig permisjon?! Vel, hvis du ikke innfinner deg der innen kl 16 så blir du hentet!
 

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
638
Antall liker
510
Torget vurderinger
23
Hei

Når jeg skal åpne Sonos så tar det litt lang tid før den åpner. Og har jeg søkt litt rundt på Wimp og spiller av en låt, så bruker Sonos igjen samme tiden på å åpne seg. Det er ikke det mest irriterende. Det verste er at da starter alt på null igjen. Altså jeg kommer ikke tilbake til søket, men starter igjen på Sonos sin startside. Noen som kjenner seg igjen?
Hei Torsen
Jeg kjenner meg ikke personlig igjen, men jeg har en nabo som sier han sliter med det samme problemet. Dog med han vet jeg ikke om det er Sonos eller skallen som er problemet. Han har ikke akkurat teknisk innsikt, og roper stort sett på mamma hver gang han trenger hjelp. He-he.....
Der er du ja! Så du har du stukket i fra institusjonen igjen uten gyldig permisjon?! Vel, hvis du ikke innfinner deg der innen kl 16 så blir du hentet!
HA-HA-HA...institusjonen finner meg ikke, jeg har spist peanøttene til Super-Langbein og har flydd min vei. Tenkte jeg skulle dra opp i fjellene og feie over Magica fra Tryll
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Ja, når du spiser sentralstimulerende som peanøtter så tviler jeg ikke på at du ser Magica fra Tryll ;);)
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Hos meg slår den seg av hver gang jeg switcher mellom apper.
Og det på flere forskjellige ipader.
Nå går jeg bare inn på Safari mens jeg spiller musikk. Anser du det som en app?
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Jeg kjenner igjen "problemet", men ser det ikke som noe problem. Jeg legger søket til spillelisten min, for hos meg forsvinner ikke denne. Spillelisten kan du jo lagre som Sonos spilleliste med egendefinert navn og de enkelte cd-ene du vil beholde kan du jo lagre som favoritter. Men jeg skjønner hva du mener og det var heller ikke slik før siste oppdatering hos meg.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.758
Antall liker
10.554
Torget vurderinger
10
Jeg kjenner igjen "problemet", men ser det ikke som noe problem. Jeg legger søket til spillelisten min, for hos meg forsvinner ikke denne. Spillelisten kan du jo lagre som Sonos spilleliste med egendefinert navn og de enkelte cd-ene du vil beholde kan du jo lagre som favoritter. Men jeg skjønner hva du mener og det var heller ikke slik før siste oppdatering hos meg.
Men det er jo åpenbart en bug. På iphonen er det ikke slik og jeg har ofte den ved siden av paden når jeg spiller musikk. Temmelig irriterende. Står det noe om dette på Sonos forumet tro?
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Det er godt mulig, men er det noe Sonos-forum her inne på hfs? Søkte men fant ikke noe. Godt mulig fordi jeg er litt sliten i kveld:)
 

GrEmLiNgS

Medlem
Ble medlem
24.02.2008
Innlegg
38
Antall liker
12
hadde du vært på sonos sine nettsider hadde problemet ditt vært løst før du kom til post nummer 2 i denne tråden :D

Tror du skal lete lenge etter en produsent med bedre support, og de hjelper deg live
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Ok. Link? Får rote meg inn der i morgen da. Kan slenge svaret inn her hvis jeg finner ut av det.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.758
Antall liker
10.554
Torget vurderinger
10
Fant ikke tråden. Hva står det det?
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.758
Antall liker
10.554
Torget vurderinger
10
Prøvde å søke litt, fant disse innleggene:


I'm about to try the update myself, so hopefully I won't encounter this issue. One thing to try is to reset your iPad by holding the Sleep & Home buttons down for several seconds, wait for the iPad to turn off, and keep holding the buttons until the Apple logo appears. Then release... it will take a few minutes for it to boot up, but this usually clears up any random "app crashing" problems I've run into.

**
You can also try removing the old application and then installing the new one fresh. Just touch and hold the icon and when the icons wobble with an 'x' in the corner, touch the 'x' to delete the Sonos app.

**
If the system has been updated to 3.4 and it still has difficulty connecting, try power-cycling one of the players and once it's restarted then use that to associate the iPad.
 
Topp Bunn