Sonos Connect - Bruk av optisk eller koaksial audio utgang

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Hva gir best lyd/kobling fra en Sonos Connect til en Marantz receiver, bruk av OPTICAL eller COAX audio utgangen? Begrunn gjerne hvorfor den ene skulle være bedre enn den andre.

SonosConnectBack.jpg
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
Coax definitivt, mye mindre jitter enn optisk.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.741
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Coax er som oftest best da det reduserer antall ledd/prosesser signalet skal i gjennom.( Optisk =Fra elektrisk til optisk og tilbake igjen.)
Optisk er å anbefale hvis du er plaget med støy. Gjerne når man avspiller fra feks PC. Er iallefall slik jeg har forstått det.
 

GrEmLiNgS

Medlem
Ble medlem
24.02.2008
Innlegg
38
Antall liker
12
to gode svar over her, så trenger ikke si stort mer, men det jeg kan si det er at jeg merket HØRBAR forskjell på coax og optisk.
Jeg merket også hørbar forskjell på en kjip coax og en noe bedre coax! dont ask me why! Jeg har ikke troen på digitale kabler osv, men det var hørbar forskjell og det holder for meg :)
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
Kjøp deg blue jeans sine solid core coax kabler så har du gode kabler.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Takker for alle sammenfallende kommentarer her!!! Konklusjonen blir at det blir kobling via COAX med bruk av høykvalitets coax kabel. Deilig med en tråd der ikke alle svar/anbefalinger spriker i alle retninger :)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.464
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
En Blue Jeans optisk kabel koster kun en drøy hundrelapp hjem i postkassen og er grei å ha i skuffen.
Bare sånn for å teste for din egen skyld. Foretrekker coax her også, men hører at optisk har sine greier den og.
Galvanisk skille kan være smart noen ganger for å unngå støy.
 
Topp Bunn