Sommertreff hos emotikon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    888
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Jøgga da....
    Har du ikke hørt, lest eller sett Adyton Imagic ??
    Kanskje flaggskipet i norsk høyttalerproduksjon, og da mener jeg høyttalere som er i serieproduksjon og kan kjøpes over disk.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    888
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Har noen forresten sett eller hørt mere fra Burnt_Island ?
    Han ble vel sist observert vinglende med sykkel (gående) i skogen ved skianlegget på Granåsen like før morgentrafikken begynte....
    Skummelt med tanke på den mulige trespriten han forbarmet seg over.
    Fant han veien hjem mon tro?
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Til tross for en herlig lys sommerkveld er det ikke sikkert at han opplevde det sånn selv. :) Men mer seriøst, han snakket om at manglede internettforbindelse hadde en dramatisk innvirkning på tilværelsen for tiden. Regner med han dukker opp når han får pratet med NextGenTel el.l.

    Mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takk for kvelden/natta som var gutter.
    Beklager at tok litt tid før dette innlegget ble skrevet, men det har vært utevær må vite. Ikke bare bare å være dreng...
    Noen av oss fikk i seg mat på stedet (kullgrill må vite...) mens andre var mette da de kom.... Som en kan se på bordet på det øverste bildet fra Eirik_S, så ble det konsumert en del Munkholm... også.
    Synd med minnekortet BT. Shit happends - du er nok ikke den første eller siste som opplever slikt. Boris flasken skulle blitt foreviget - som du var godt i gang med.

    Det var synd leifen ikke fikk med seg at vi faktisk spilte på røroppsettet ..... ;D
    Neida, jeg "plages" med et bittelite snev av en slags "ubalanse" i røroppsettet. Dette gjorde at jeg ikke ville utsette foreningsmedlemmene for psykotiske opplevelser. Selv er jeg lite nevrotisk på dette planet. Stresser fint lite med rør, selv om det finnes en hel haug av dem her -rett og slett et avslappet forhold.
    Joda, høytalerne er Fredriksens Adyton Imagic 2.0 med ditto basser. Blokkene og preampen som ikke ble spilt på kommer som nevnt tidligere her fra DPA. Blokkene har betegnelsen Triode Classic 211 PSE. Disse leverer 45W til Imagicene. Og "noen" watt til oppvarming....... bla. derfor gikk jeg til anskaffelse av "sommerforsterkeri". Kjekt å slippe tanken på rørbruk når vinduene blir satt på vidt gap og musikken nytes ute i hagen.
    Klart dette ikke spiller på nivå med rørforsterkerne - som spiller med mere snert, hjerte smerte og ikke minst utklinging i hele registeret - men slik ble nå det denne gangen. Jeg trives med dette også jeg. Jeg er i allefall ikke plaget av lyttetretthet etter timer med musikk. Likevel skal det blir godt med kyndig hjelp og ser frem mot sene høst/vinterkvelder med glødende rør og ditto musikkopplevelser.
    Slarssen etterlyste litt mer sting i vokal etc- glemte å vise deg fasilitetene bak på disse høytalerne ;)

    Den juleplata Slarssen nevner er noe av det vakreste og mest naturlige jeg har kommet over de siste årene innen korsjangeren. Kvindelige Studenters Sangforening - Arme Jord Ha Jolefred



    Mulig den var en anelse malplassert en fin varm sommerkveld, men den viser hva som bor i dette høytalersystemet på en utmerket måte.
    Anbefales!
    Foreningsmedlemmene og andre inviteres herved til å høre denne plata gjengitt gjennom rør ved en senere anledning.

    Kan forøvrig berolige folket med at Burnt_Island var i fin form da han som sistemann forlot farmen rett før fuglene begynte å kvitere rundt oss. Men vet at han ikke hadde det så bra halvveis på den vel 20km lange sykkelturen. Ikke så rart egentlig, halvparten er motbakke motbakke . Og så kom regnet...
    En reiseskildring kommer muligens smått om sen.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.514
    Antall liker
    9.662
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gunzi skrev:
    Jøgga da....
    Har du ikke hørt, lest eller sett Adyton Imagic ??
    Kanskje flaggskipet i norsk høyttalerproduksjon, og da mener jeg høyttalere som er i serieproduksjon og kan kjøpes over disk.
    Det må være en veldig stor disk om de der skal komme over.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.987
    Antall liker
    6.210
    Da ser jeg fram til oppfølgeren, 'Vintertreff hos emotikon', og er spent på om B_I dukker opp med eller uten fjellski...

    Du sendte vel med ham Boris, som painkiller på veg hjem? Kobinasjonen sykkel, motbakker og betente slimposer høres litt grøsserkatig ut...
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hehe- vintertreff må det bli en råd med.
    Kan sette opp en stor iglo i hagen vøtt -og fyre med rør.....eller kanskje ikke. ICE funker vel bedre.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.262
    Antall liker
    10.990
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    erato skrev:
    Gunzi skrev:
    Jøgga da....
    Har du ikke hørt, lest eller sett Adyton Imagic ??
    Kanskje flaggskipet i norsk høyttalerproduksjon, og da mener jeg høyttalere som er i serieproduksjon og kan kjøpes over disk.
    Det må være en veldig stor disk om de der skal komme over.
    Det må være på langs.
    Det er ikke mange jeg vet om som har høyttalere som er like høye som meg....da er det klart det må svære subber til.

    Herlig tråd forresten, og både sted og anlegg i drømmeklasse.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.343
    Antall liker
    1.844
    Fikk det med seg du liksom.. heheh

    Aberet er vel at du hadde spandert så mye god cognac på det tidspunktet at det ikke spilte noen rolle.. ;)

    Takker for hyggelig kveld. Så håper vi at kaptein Boris fant veien hjem utpå morgenkvisten. :)
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    888
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Hadde en annen hifi-kompis på besøk en tidligere lys sommerkveld for noen år siden....
    Etter litt lystig lytting med rikelige mengder hvitvin i glasset skulle han sykle hjem.
    Noen km borte i veien veltet han ganske enkelt, helt uventet ifølge ham selv.
    Han klarte ikke å finne igjen sykkelen samme hvor mye han lette, og ble nødt til å gå videre hjem.
    Det er mye man kan bruke sommernettene til...
    Sykkelen er visst fortsatt søkk borte.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jøgga skrev:
    Herlig tråd forresten, og både sted og anlegg i drømmeklasse.
    Jo takk, her trives jeg godt.
    Har en del som gjenstår før jeg kan si meg fornøyd med oppsettet/rommet, men det spiller da musikk på en grei måte.
    Det bør jobbes mer med rommet.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    leifen skrev:
    Fikk det med seg du liksom.. heheh

    Aberet er vel at du hadde spandert så mye god cognac på det tidspunktet at det ikke spilte noen rolle.. ;)

    Takker for hyggelig kveld. Så håper vi at kaptein Boris fant veien hjem utpå morgenkvisten. :)
    Klart jeg måtte fore de som hadde lysst. Tenkte kanskje du ville glemme at det ble spillt på transistor....
    Kaptein Boris ble meldt vel hjemme og i god form.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gunzi skrev:
    Hadde en annen hifi-kompis på besøk en tidligere lys sommerkveld for noen år siden....
    Etter litt lystig lytting med rikelige mengder hvitvin i glasset skulle han sykle hjem.
    Noen km borte i veien veltet han ganske enkelt, helt uventet ifølge ham selv.
    Han klarte ikke å finne igjen sykkelen samme hvor mye han lette, og ble nødt til å gå videre hjem.
    Det er mye man kan bruke sommernettene til...
    Sykkelen er visst fortsatt søkk borte.
    Hehe.
    I og med at sykkelen fremdeles er borte- han prøvde ikke å sykle ut til skjæret da? ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.987
    Antall liker
    6.210
    emotikon skrev:
    Jøgga skrev:
    Herlig tråd forresten, og både sted og anlegg i drømmeklasse.
    Jo takk, her trives jeg godt.
    Har en del som gjenstår før jeg kan si meg fornøyd med oppsettet/rommet, men det spiller da musikk på en grei måte.
    Det bør jobbes mer med rommet.
    Hvis du blir fornøyd igjen får du vel bare en ny telefon med et tilbud du ikke kan motstå, og så er det rykk tilbake til start, tipper jeg. ;D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.686
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dæken, der hadde det skjedd endringer! :eek:
    Utstyrsliste?

    Fin tråd med herlig god stemning!

    Mvh
    Rolf
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.322
    Antall liker
    10.862
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Da er jeg hjemme igjen. Sykkelturen gikk etter måten fint ;) Takk for en fin kveld.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn