Solskjerming - SolScreen

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.930
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Tenkte jeg skulle få opp noen slke motoriserte Solskjermer av "rullgardintypen". Altså det som heter Screen.

De skal stå på utsiden.

Har så vidt fått inn første prisen - og for mine 2 vinduer som riktignok er litt store - så er totalprisen over 20 000,-.

Jeg monterer disse lett selv - både mekansik og elektrisk. Det er ikke værhardt der jeg bor.

Finnes det en rimelig måte å få til dette på - kan man bestille det fra utlandet...?

Mvh
OMF

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.965
Personlig ville jeg gått for utvendig persienne istedefor rullegardin. Med disse kan man regulere hvor mye lys man vil slippe inn.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Way to go, Panther. Ikke bare lys, du holder også steikvarm sol UTE, før den har bpassert glasset. Jeg driver med regulering av utvendig solavskjerming bl.a., OMF, og du vil ikke tro effekten det har m.h.t inneklima. Mange andre fordeler også, MEN, det må paase på huset/konstruksjonen.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg tenkte å svare det samme og henger meg på (når svarene allerede har lagt seg i leiren "joda, jeg vet hva du spurte om, men vil du ikke heller ha noe annet"). Da vi bodde i Bergen hadde vi utvendige 70mm lameller som løp i en aluminiumsskinne. Når man hadde disse på "noen graders helling" så fikk man utsyn og lys, men ikke sol inn. Veldig flott.

Topp Bunn