|
Det var naturligvis FLAC jeg først og fremst hadde i tankene. Hvis Apple nå har åpnet for FLAC er jo det særdeles gledelig! Kan jo ikke skjønne annet enn at det også burde vært et smart trekk vis-a-vis deres konkurrenter.nb skrev:Støtter de FLAC nå? Var snakk om at det skulle komme så vidt jeg fikk med meg.otare skrev:Men akkurat innen lyd bruker jo Apple nettopp åpne, ISO-sertifiserte standarder.
Eneste grunn jeg vet om er om du ønsker å huke ut e-post osv. som inneholder virus. Kan jo være greit om man skulle videresende mye e-post til Windows brukere. For min egen del holder jeg mine macer langt unna antivirus software. Håper det blir sånn for alltid.Vidar P skrev:Ingen grunn til å kjøre som jeg vet; dette er konas MB og hun har gratis Norton fra Telenor, så det ble nå engang bare lastet ned... men er det noen som vet hvordan man avinstallerer?
Den holdningnen har Apple omtrent alltid hatt når det gjelder deres software. Fikk vite i et Apple møte engang at de hadde solgt X antall Final Cut Pro pakker, men de regnet med at det var nok over det dobelte instalert rundt om i verden. Det hadde de ingen problemer med. Se f.eks på volum skolelisens prisene deres på Final Cut Studio. Vi dødelige kan kjøpe denne for ca 10k. 500 elever og 100 lærere kan installere det på deres skole macer for 35k + mva. Prøv og kjøp en sånn lisens fra AdobeBach_Man skrev:Ser forresten at prisingen av Snow Leopard følger "honour code"-prinsippet. Om man ikke har en lisensiert utgave av Leopard har man ikke rett til denne billige oppgraderingen, men det er likevel ingen ting som hindrer installasjon på en hvilken som helst Intel-Mac. Og jeg har blitt fortalt at Apple er pengegriske...
Normalt er det nok, men det forutsetter at installeringen også er dra/slipp.Vidar P skrev:Grøss... å legge Norton i papirkurva var ingen god ide (no offense, gjorde det før du foreslo det Bachman); Norton error-meldinger dukker opp for hver kommando i SL; nå får jeg heller se om jeg finner appledelete..
Det er dessverre sånn verden er når mindre 3 parts utviklere ikke henger med i svingene. Nå har det jo vært beta versjoner tilgjengelig for utviklere lenge, men samtidig har jeg forståelse at det hele dreier som om ressurser, tid og penger til og gjøre de nødvendig endringene i programvaren. Snow Leopard har ganske store forandringer under the hood, som vi som brukere vil få glede av over tid. Fikk vite på utvikler konferansen til Apple at en av hoved tankene bak hele oppdateringen er et OS, som rent teknisk kan bedre utnytte den nye teknologien som har kommet og kommer fra hardware leverandørene. Flere kjerne CPU, grafikkort etc.Sting skrev:Vanlig skjermsparer funker, brukte en tredjeparts skjermsparer ( noen fisker som svømte rundt ). aMSN funker heller ikke hos meg men ikke noen big deal..