Høyttalere Snellene er hjemme (igjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    2
    Det er forskjell på silikon spray og silikon spray. Jeg har tidliger brukt noe som skal holde mansjetter etc på dykkerutstyr etc. vedlike. I slike forum sies det at endel av disse "industrille" ikke er så bra da det inneholder stoffer som gummi ikke har gått av..
    Så bruker noe (husker ikke hva det heter i farten) . tar litt på fingeren og drar rundt kantene..

Evt. en sånn stift som en kjøper på bensinstasjon som man skal dra over bildørenes pakninger slik at de ikke skal fryse. Det er bra greier til et slikt formål.

Delte meninger om skum vs gummi kanter også - hva som er best lydmessig.
    Det meste av silikonsprayprodusenter har sluttet med slemme stoffer...
    Skum vs. gummi, det håper jeg høyttaler produsentene har peiling på:)

DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    2
    For å få full kontroll på bassen, så ønsker jeg meg denne til jul:
    antimode.jpg

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.569
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    De har ikke alltid det.. (ang skum vs gummi).. men av og til :) og av og til kantløse elementer.. Produsenter av elementer har nok det.
    Audio Note f.eks. sverger til skum. Mener det er mye bedre. Men dårligere holdbarhet.

Ser også noen Seas elementer går litt mot "skum" eraen som var for mange år siden.

Gjort riktig er nok begge deler bra :)

DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    2
    De har ikke alltid det.. (ang skum vs gummi).. men av og til :) og av og til kantløse elementer.. Produsenter av elementer har nok det.
    Audio Note f.eks. sverger til skum. Mener det er mye bedre. Men dårligere holdbarhet.

Ser også noen Seas elementer går litt mot "skum" eraen som var for mange år siden.

Gjort riktig er nok begge deler bra :)
    Tror også at skum er best, men skum taper seg veldig fort i motsetning til gummi.
    Særlig direkte eksponert for sollys:(

jan b

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Antall liker
    146
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Har nå gått over alle kantoppheng med silikonspray, et tips som herved videreformidles (forlenger levetid med 10 år, hvis det gjøres i tide).
    Lyden er formidabel, dette er den ultimate høyttaler IMO
    Skal få tatt noen bilder etterhvert...
    Er det skumkanter på disse, og hva slags silikonspray bruker du?
    Er både skum og gummi. Gummi holder jo lenger uansett, men ga de en god dose også.
    Silikonspray ble kjøpt på Biltema sammen med kablene;)
    Men anbefaler en CRC silikonspray. Denne sprayer litt finere enn Biltema sin...
    Har en tube med smøremiddel for plastrør for VVS o.l. Den inneholder silikonoljer med en pH på 9. Kan den brukes tro? Har brukt den på gummilister med godt resultat..

DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    2
    Har nå gått over alle kantoppheng med silikonspray, et tips som herved videreformidles (forlenger levetid med 10 år, hvis det gjøres i tide).
    Lyden er formidabel, dette er den ultimate høyttaler IMO
    Skal få tatt noen bilder etterhvert...
    Er det skumkanter på disse, og hva slags silikonspray bruker du?
    Er både skum og gummi. Gummi holder jo lenger uansett, men ga de en god dose også.
    Silikonspray ble kjøpt på Biltema sammen med kablene;)
    Men anbefaler en CRC silikonspray. Denne sprayer litt finere enn Biltema sin...
    Har en tube med smøremiddel for plastrør for VVS o.l. Den inneholder silikonoljer med en pH på 9. Kan den brukes tro? Har brukt den på gummilister med godt resultat..
    Hadde nok ikke gått for den...

DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    2
    Yamaha P3500s står for utskifting, ikke for at den er dårlig, men pga trang til enda mer effekt...
    Crown MA2400 er innkjøpt, men FFF en viftestøy! Nytt stillegående vifteblad er best fra lydrommet.no.
    Har jo testet den da! Konkluderer med at de gamle Crown forsterkerne er hifiamper MED vifte....
    23 kilo uten kjøleribber sier vel egentlig sitt:)

DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    2
    DP'n blir bånnet tidt og ofte, så jeg skjønner at hørselen ikke er som den en gang var, men rart med det når du spiller høyere og høyere og høyere, Snellene forblir helt upåvirket av all effekten jeg fyrer løs med?
    4x1000w, tror jeg skal gå greit på disse....

DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    2
    DP'n blir bånnet tidt og ofte, så jeg skjønner at hørselen ikke er som den en gang var, men rart med det når du spiller høyere og høyere og høyere, Snellene forblir helt upåvirket av all effekten jeg fyrer løs med?
    4x1000w, tror jeg skal gå greit på disse....
    Anyway, morsomt å prate med seg selv på nett.....
    Kan fort bli en hobby dette å.....

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, får prate litt med deg da, DAChild.

Har egentlig ikke så mye å si, annet enn at dette er sykt fett. Også i en "bøttekott" da gitt!

Grattis! :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn