Snell Type A Diskant tweaks

L

Lassencad

Gjest
Denne tråd burde jo ligges i Snell tråden . Men jeg kunne godt tænke mig at spørge alle dem der gider at ligge vejen forbi hvad man tror disse 2 tweaks skal gøre godt for.

Der findes mange tweaks derude men jeg tvivler på nogen kunne finde på at gøre dette ved deres Diskant.
Som jeg har nævnt i Snell tråden er Snell Type A den højttaler der har givet mig den bedste/ mest realistiske fornemmelse af at være tilstede når en optagelse indeholdte informationerne
Med metal bøjle og filtpude :) :)

Kunne være underholdende at høre jeres forslag til hvorfor Peter Snell mente disse tweaks var nødvendige
2400735-4cbd4faa-snell-type-a-loudspeaker.jpg
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Vil tro det handler om å begrense spredningen mot ene siden.
Var ikke parene også merket høyre og venstre høytaler? Vil tro den du har avbildet er den som er merket høyre,og da begrense litt spredning mot høyre og sidevegg
 
L

Lassencad

Gjest
Bøylen er neppe gunstig.Den må nesten skape refleksjoner. Men neppe noe verre enn alt styret som er foran en kompresjonsdrivers membran for eksempel.
Ja det er muligt af man ville have styr på spredningen til en side?
Angående Metal bøjlen tror jeg nu ikke den skaber noget negativt alene af den grund gjorde den det var den der ikke :)
Læste en gang at de enheder der blev brugt i Peters konstruktioner var meget billige enheder som han så modificerede Som her med diskanten.
Mener at huske at de 3 enheder der sidder i Type A samlet koster under 2000 dkr
Kevin Voecks gjorde det sammen med den 18" enhed der sidder i Snell sub 1800. Købte enhed ude fra og ændrede den radikalt :)
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Jeg tror det dreier seg om spredning ja. Men ikke godt å si. Kan ikke huske å sett noe skriverier om dette har vert forklart fra Peter og Snell sin side.

Min første tanke var at bøylen er der kun for å ha en fornuftig plass å feste den padden. Men det er vill gjetting fra min side :) Mulig bøylen også har en ønsket funksjon i spredning eller total diskant energi.
 
Topp Bunn