Snell e4 - Refoaming eller nye elementer?

Thomasha

Fersking
Ble medlem
31.07.2021
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Halden
Heisann!
Helt ny på forumet, så satser på at dette er stedet å stille spørsmålet på:

Jeg har et par Snell e4. Tok de frem her om dagen etter flere års lagring, og selvfølgelig så har festene til basselementene på magisk vis blitt til Hubba Bubba...

Spørsmålet er altså om noen her til lands kan refoame elementene?
Like "greit" å kjøpe nye erstatningselementer?

Hvis noen vet om hvor enten det ene eller det andre kan frembringes, mottas svar med takk :)
 

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Innlegg
885
Antall liker
3.066
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
6
Dette fikser du fint selv 😃. Refoam-kit får du på eBay. Hvordan du gjør det finner du gode instruksjoner på YouTube. Hilsen en som har vært i samme situasjon 😉.
 
L

Lassencad

Gjest
Heisann!
Helt ny på forumet, så satser på at dette er stedet å stille spørsmålet på:

Jeg har et par Snell e4. Tok de frem her om dagen etter flere års lagring, og selvfølgelig så har festene til basselementene på magisk vis blitt til Hubba Bubba...

Spørsmålet er altså om noen her til lands kan refoame elementene?
Like "greit" å kjøpe nye erstatningselementer?

Hvis noen vet om hvor enten det ene eller det andre kan frembringes, mottas svar med takk :)
Hvis det er muligt for dig synes jeg du burde købe helt nye enheder :)
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.723
Antall liker
486
Bassene i Snell e4 er de berømte Vifa M21. Da skal du selge de til meg, og kjøpe erstatningselementer!🤓
 
L

Lassencad

Gjest
De kan stadig købes de originale sidst jeg tjekkede ... :)
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.723
Antall liker
486
Så mister du den unike tilpasningen mellom det enkelte elementet og delefilteret.
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.195
Antall liker
2.436
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Snell E har kommet med forskjellige basselementer opp gjennom årene. Mest vanlig var Vifa M21WN-07 og Seas H334. De erstatningselementene fra Atomic er Seas. De hadde jeg bare vurdert om det er Seas som står i de fra før av.
Vifa låter hakket bedre er nå min subjektive oppfatning, så hvis det er Vifa M21WN-07 som står i de så ville jeg refoamet dem.
 
L

Lassencad

Gjest
Så mister du den unike tilpasningen mellom det enkelte elementet og delefilteret.
Du får nye dele filter komponenter med . Det har jeg fået hver gang jeg har købt nye enheder til de Snell jeg har renoveret
Derved ender du på med en højttaler der måler som før.
En sprit ny enhed er altid bedre da den gamle er træt i spider osv osv :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Om mulig, unngå alltid refoaming. Var de der mine, kom nye elementer på plass på alle fire steder. Hvis elementene finnes. Snell konka i 2010, brukte hovedsakelig danske elementer..
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.723
Antall liker
486
Jeg har gode erfaringer med å refoame, Cizek modell 2, Snell E 3, diverse Carlsson med flere. På mine Carlsson OA 50 låter det faktisk best, sammenlignet med anbefalte erstatninger.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bare refoam i vei. Slike elementer med skumkanter er sgs. laget for å refoames. Er begrenset holdbarhet. Slites i bl.a. sollys.
Men.. Er forskjell på skumkant og skumkant, sørg for å skaffe noen "gode".
Har også fikset noen Snell tidligere og det ble helt knall.

Resultat avhenger selvsagt av håndverket til den som utfører.
 
Sist redigert:
Topp Bunn