så ofte som muligTTmania skrev:Bruk genser. Da slipper du det styret.
OMF skrev:Hei....
Er som alltid på jakt etter en snarvei....
Spørsmålet er vel i grunn....funker denne....?
![]()
Mvh
OMF
Jeg har funnet meg ei som insisterer på å stryke skjortene mine og som sa da hun fikk høre om de nye høytalerne mine som er på gang; "jammen, disse må da stå på stuen- de er jo monumentale" ;DTerka skrev:Hehe! Fikk klar beskjed fra fruen når vi flyttet sammen; "..men skjortene dine stryker aldri jeg!". (Bruker skjorte 5 dager pr uke). ;D
Strykebrett og strykejern fungerer helt greit. Tar et par minutter pr skjorte. Ett kvarter så er man ferdig med skjorter for en uke.
Og skulle man gå tom for strøkne skjorter så fungerer det greit med en genser over om man ikke har avtaler som krever annet.
Hehe! Det høres bra ut! ;Demotikon skrev:Jeg har funnet meg ei som insisterer på å stryke skjortene mine og som sa da hun fikk høre om de nye høytalerne mine som er på gang; "jammen, disse må da stå på stuen- de er jo monumentale" ;D
Så slik kan livet snu seg.
Forøvrig er jo stryketeknikken og hvordan en vil ha ermet strøket, med på å bestemme tiden det tar å stryke en skjorte. Jeg SKAL ha strykepressen. langs ermet
Husker denne ble totalt slaktet i et forbruker program på Tv for noen år siden. Husker dessverre ikke hvilken kanal.OMF skrev:Hei....
![]()
Mvh
OMF
Dette er et stalltips jeg kan bekrefte fungerer bra når man er ute og reiser. Har hatt noen hotellkvelder der dusjen har gått og surret mens man leser siste mail/gjør siste forbedelser før neste dags møter. "Nystrøkne skjorter" henger klare neste morgen.Spiralis skrev:For å unngå skrukker på skjorte dress når jeg er ute å reiser henger jeg gjerne begge deler inne på badet før jeg tar en lang varm dusj. Dampen i rommet har veldig god virkning. Blir selvsagt ikke skarpe bretter på skjorta, hvis ikke den er strøket før du reiste hjemmefra, men skrukker blir 95% borte i allefall. Buksepressen forsvinner heller ikke.
Heng opp skjorta på en henger inne på badet. Ta en varm dusj.OMF skrev:Hei....
Myth?Spiralis skrev:Emotikon, du tuller med oss nå ?Ikke sant ?? ???
Slike kvinner finnes jo ikke på virkelig, de er kun en "urban myth" ! :![]()
emotikon skrev:Myth?Spiralis skrev:Emotikon, du tuller med oss nå ?Ikke sant ?? ???
Mulig det.
Sa til henne; "at ved anledning skriver jeg jaggu meg det du sa på HFS"
"Ja, det må du da bare gjøre ;-) " sa hun.
Hmmmm...kanskje jeg drømmer...skal kjenne etter.....nei, gjør ikke det.
I'm not into that kind of fun !dag1234 skrev:Det er lett og gøy å stryke hvis en lærer seg den enkle teknikken.
Sånne damer finnes! Inne i hodet på nyforelskede (unge) menn!Spiralis skrev:Emotikon, du tuller med oss nå ?Ikke sant ?? ???
![]()
Mvh
OMF
Du har tydeligvis ikke møtt min mor.... Hun driter i høytalere, men elsker å stryke. Når hun er på besøk kan hun gjerne gå i skapet mitt og stryke skjorter om igjen!Spiralis skrev:Emotikon, du tuller med oss nå ?Ikke sant ?? ???
Takker....det var vel i grunn det jeg var på jakt etter!MaHa skrev:Ta det fra en som har prøvd den: Nei! Den funker på ingen måte.
![]()
Mvh
OMF
Det kan tippe litt langt over: ikke bare stryker hun skjorter, hun får høre om nye høyttalere men ikke vi.emotikon skrev:...........................
Jeg har funnet meg ei som insisterer på å stryke skjortene mine og som sa da hun fikk høre om de nye høytalerne mine som er på gang; "jammen, disse må da stå på stuen- de er jo monumentale" ;D
Så slik kan livet snu seg.
........................
Som alltid overasker Pinky med den enkle løsningen!Hvis hushjelpen ikke kan ha skjortene nystrøkne til enhver tid er det på tide å gi henne fyken og ansette en ny.
Slik er det. Har dog god erfaring med Brooks Brothers sine strykefrie. Er man i skjorte og slips hele dagen, og det er man jo gjerne, så er disse skjortene uansett i like bra form for viktige ettermiddagsmøter som de gode, strøkne bomullsskjortene som var crispe på morgenen.Vanheusen er vel greie nok, billigskjorter som er overpriset, etter min mening. Mer tysk i stil og snitt. Få skjorter kan måle seg med de engelske. I Jermyn Street ligger de beste skjortebutikkene i hele Storbrittania, om ikke i hele verden.
Utvalget er helt utrolig, og prisene ofte langt lavere enn i Norge. Kvaliteten er uovertruffen, og skjortene er nesten ikke mulig å slite ut. Den mann som ikke finner en skjorte han liker i den gaten, får heller gå med bar overkropp...
"Strykefrie" kan kun brukes i akutt nødsfall. En skjorte som brukes på jobb bør være i poplin, må ha en størrelse som passer og være nyskrøket. Å kaste en bomullskjorte i tørketrommel, er å utsette den for en voldsom belastning, spesielt knappene vil kunne ryke. det kan ikke anbefales. Å henge dressen i dusjen kan gå som en slags løsning hvis en er på reise, men en skjorte vil aldri bli glatt nok på den måten.
Det er lett og gøy å stryke hvis en lærer seg den enkle teknikken.
Dag