Snart noe nytt på gang fra Cambridge?

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Antall liker
0
Engelske Cambridge har imponert voldsomt de siste årene, med flere suverene produkter. Spesielt stereoforsterkeren 840A og Blu-ray spilleren Azur 751 som har gjort rent bord i nær sagt alle tester. Førstnevnte fikk også Eisa prisen såvidt meg bekjent tilbake i 2008/2009. Dette er produkter jeg vurderte sterkt når jeg skulle handle elektronikk til mine CM7 høyttalere som jeg bruker i et stereoppsett. Tilfeldigheter gjorde at jeg endte opp med noe annet, men lysten på et Cambridge oppsett lever fortsatt i meg da jeg ble imponert på prøvelytting hos Hifiklubben.

Det er nå en stund siden Cambridge kom med noe nytt på modellstigen. Jeg skulle ønske at de kom med en ny stereoforsterker, og da i en noe høyere prisklasse en kritikerroste 840A. Den låter godt, men Engelskmennene har høyere potensiale :) En integrert 150-200 watter i 15-20 000 kr klassen hadde vært midt i blinken, et produkt jeg svært gjerne ville sett på markedet. Er det noen her på sentralen som vet noe om Cambridge har planer om et nytt flaggskip på stereoforsterkerfronten i overskuelig fremtid?Eventuelt om de har nærliggende planer om nye produkter, for eks nytt flaggskip på blu-ray fronten eller forsterkersett med pre/effekt.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
De slipper en ny DAC nå i alle fall.

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Antall liker
0
bjornh skrev:
De slipper en ny DAC nå i alle fall.
Det er da noe :) Kanskje de blir inspirerte til å slippe flere nye produkter også, hehe. Har du noe info om DACen som kommer? Prisklasse, kvalitetsnivå o.l?

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Antall liker
0
Hm, er dette settet bestående av nye modeller Griffen? Kan ikke finne de i nettbutikken til HFK nemlig, vet at de hadde et for/effektsett fra Cambridge tidligere i sortimentet sitt.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Ikke nytt, bare ukjent. Det kom en stund etter den intergrerte 840, men ikke en nyhet. Hifiklubben har ikke settet på nettsidene sine. Du må inn på Cambridge audio sine egne sider. Har lest endel positivt om dette settet i britiske kulørte magasiner.

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Antall liker
0
Griffenfeldt skrev:
Ikke nytt, bare ukjent. Det kom en stund etter den intergrerte 840, men ikke en nyhet. Hifiklubben har ikke settet på nettsidene sine. Du må inn på Cambridge audio sine egne sider. Har lest endel positivt om dette settet i britiske kulørte magasiner.
Kult, takk for infoen! Settet så jo rålekkert ut, ingen tvil om det :) :) Tror dette settet ville sparket igang mye moro på mine CM7 ja, satan. Vet du forresten hvorfor klubben ikke har dette i sortimentet sitt lenger? Skulle jo tro at det var et interessant produkt for mange da Cambridge virkelig er i vinden for tiden, og klubben fører jo vitterlig Cambridge. Litt merkelig dette i boka mi?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
The Edge skrev:
Griffenfeldt skrev:
Kult, takk for infoen! Settet så jo rålekkert ut, ingen tvil om det :) :) Tror dette settet ville sparket igang mye moro på mine CM7 ja, satan. Vet du forresten hvorfor klubben ikke har dette i sortimentet sitt lenger? Skulle jo tro at det var et interessant produkt for mange da Cambridge virkelig er i vinden for tiden, og klubben fører jo vitterlig Cambridge. Litt merkelig dette i boka mi?
jeg har sett det på hifiklubben sin butikk i Porsgrunn tror jeg? Jeg har iallefall sett det på klubben sine nettsider tidligere. Usikker på hvorfor det er fjernet.

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
221
Torget vurderinger
5
840a og 840w er for så vidt jeg vet utgående produkter, da de selger demoer på Hi-Fi Klubben i Trondheim.

Det har jo allerede blitt lansert en ny DacMagic, denne kommer nok til Norge snart da klubben har satt ned prisen på den eksisterende dacmagic nå til 1800,-

Vi kan nok vente å se en 850a snart, samt en 651a som allerede er lansert i England.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Pre/effekt-settet gir latterlig mye for pengene. Ikke like finpolert som en del dyrere alternativer, men et avsindig driv du skal lete lenge etter i prisklassen. Om settet på hfk er tilgjengelig ennå er det et varp. Det er i så fall det siste tilgjengelige da x40-serien er faset ut pga EU-krav ift standby-strømforbrukskravet på <1w.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Ny dac: http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=872&Title=DacMagic+Plus+Digital+to+Analogue+converter+

Klubben har sluttet med receivere fra Cambridge, disse var vel ellers populære blant de av oss der ønsket en liten kompakt receiver med preout som man kunne koble til sin prosessorinngang, og da få lfe med når man ser film f.eks.
Denne tror jeg hadde vært midt i blinken for meg: http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=897&Title=Azur++551R+7.1+HDMI+AV+Receiver+

Men ja, liker Cambridge sine no nonsense produkter, virker ærlige og robuste.

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Like ærlig og robust som denne teksten? ;D

"The world’s best DAC just got even better!"

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Har nettopp kjøpt den rimelige receiveren fra Cambridge.SR 10.

Koster ikke mer enn en god signalkabel,to ganger 85 w.Det er selvfølgelig budsjettgreier,men vil hevde at den er glimrende til prisen (2298kr.)

Den har innebygd riaa og radiodelen kan være ren bonus.

mvh. s,

Topp Bunn