Snøkaos

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Da jeg tittet ut stuevinduet i mårest var det stillestående køer og masse blålys å se. Jeg bor i et av husene i bakgrunnen på bildet under og blålysene på bildet var de jeg så. Nå kunne jeg sagt at folk må da se til å legge om dekk til snøen kommer, men det hadde jeg jo ikke gjort selv heller ennå. Men i allefall etter å ha gløttet ut vinduet gikk jeg ut i garasjen og la om dekk, og det var neppe særlig dumt. Makan til polerte veier er det sjeldent man ser. Jeg kjører ned en bratt og svingete vei for å komme til jobb. Den veien hadde jeg helt for meg selv i dag. Det gikk greit det, ABSene jobbet effektivt. En kollega måtte gi opp å kjøre til jobb. Biler sto på kryss og tvers og det var umulig å komme fram. Folk kjørte over jorder for å komme forbi. Vinteren er visst i anmars.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1542584.ece

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
.....i mårges kom seint på jobben, ja.

N

nb

Gjest
Da nærmer det seg igjen det tiden jeg fornøyd skal minne meg selv på at jeg i mitt liv er helt uavhengig av NSB.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.960
Torget vurderinger
4
Hva er det hvite greiene på veien ?

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Gresset er enda grønt på utsiden her :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er nok mange som har glemt hva de hvite greiene er siden sist ja. Snøen kommer som julenissen på kjerringa hvert år.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Fine høstdager i hovudstaden. Sol fra blå himmel minner om sommeren som var, og den milde brisen drar temperaturen opp mot behagelige 4 grader. 8)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.835
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Gjelder å bosette seg på riktig riktig kant av landet. Her sykler vi på jobb i finværet. I shorts.

Og dekkskift, skal vi gidde det i år?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
;D
Noe sier meg at det blir kaos flere steder i landet når snøen kommer...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Dagens lukeparkering?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
0
Gresset er hvitere på den andre siden av gjerdet! ;D

Her i Øst Finnmark er det grønt gress og tidvis pissregn.

Jeg la om til piggdekk forleden dag og det virker alltid som vaksinering mot sne i en liten måneds tid. Så sne før en bit ut i novemner? Nei takk.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.713
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Var ute å kjørte i morges, og da møtte jeg en syklist som tydeligvis ikke hadde piggdekk (pigs in your decks, som Odd Grythe sa). Dama "gikk på hau" midt på veien, så det sang...

Johan-Kr (som kjører 4WD og la om til piggdekk for 1 1/2 uke sida)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
4 nye piggede Conti IceContact i 265/70/16 er på LC'en. Bring it on!

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Jeg bor i et av husene i bakgrunnen på bildet under og blålysene på bildet var de jeg så. ..................kjører ned en bratt og svingete vei for å komme til jobb. Den veien hadde jeg helt for meg selv i dag.
Selsbakklia? Da bor du nært otare.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.713
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Benytter Conti IceContact 4x4 m/pigg selv på begge bilene...

Har firmabilen på verksted, der den har stått et par-tre uker nå (vente på time, vente på deler, mekanikere på kurs osv...), så den har sommerdekkene på enda. Kan bli morsomt å luske seg hjem derfra på fredag, tenker jeg. :-X

Johan-Kr

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
Jøgga skrev:
Gjelder å bosette seg på riktig riktig kant av landet.
Om ikke annet gjelder det å bo på rett plass i byen. Flyttet ned fra Byåsen til Lilleby for noen år siden, og har aldri sett meg tilbake :) De som er kjent i Trondheim skjønner hva jeg mener. Kjørte i byen i formiddag med sommerdekk og det gikk helt fint. Den eneste bakken jeg har til jobb er en liten helling over Bakke bro (hvis jeg kjører over den brua da). Ikke betaler jeg bompenger heller siden jeg kjører innenfor bomringen ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.607
Torget vurderinger
24
Endelig!! Snø er bra. Snø er deilig. Snø demper ekstern støy og gir derved bedre lyd. Snø plager ikke meg. 600 m. til jobben.. ;D ;D ;D

Just remember: DON'T EAT YELLOW SNOW!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.665
Hva er det dere sier? Kommer det snø? Makan, det må snart være et år siden sist. Hadde glemt at det var noe som heter snø, jeg.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
0
pengesluk skrev:
Just remember: DON'T EAT YELLOW SNOW!

Hørte en finnmarking som sa det motsatte.

"Du skal ikke la være å spise gul snø, det kan være øl !!" ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
0
torem skrev:
......................... til Lilleby for noen år siden, ..................

Bodde på Dalen Hagby i mange mange år. Kun en kort spasertur til Rosendal kino. ;)

Har sett det meste av Westernfilmer som ble laget på 70 tallet. ;D ;D ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.665
Nå må det komme snø snart slik at jeg kan få prøvd min nye Husqvarna 10 hk. snøfreser. ;D

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Nå er jeg veldig spent på om det blir vinter, har flyttet tilbake til Oslo etter 30 år i periferien...
Det blir et slapsehevete om jeg erindrer rett. Har heldigvis oppvarmet garasje..men hva gjør man med brøytekantene,?, de gikk meg over hodet sist jeg bodde her...

FÅR PRØVE BUSSEN ..
Sleiven

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.090
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
det var nokså interessant å kjøre ned vestoppfarten på sommerdekk tidligere i dag, men når vinterdekkene står hos svigerfar på andre siden av byen så må man jo ;D

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
Burnt_Island skrev:
det var nokså interessant å kjøre ned vestoppfarten på sommerdekk tidligere i dag, men når vinterdekkene står hos svigerfar på andre siden av byen så må man jo ;D
Det var enda bra at du ikke prøvde deg ned Steinberget :D

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
Spiralis skrev:
Bodde på Dalen Hagby i mange mange år. Kun en kort spasertur til Rosendal kino. ;)
Ja, det er jo like i nærheten av der jeg bor. Ikke mange bakker opp dit heller. En stund siden jeg har vært innom Rosendal kino. Fremtiden til det huset er visstnok litt usikker.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.835
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
F. i h. .. nå begynner det igjen !!!
Det snør, og det er over to måneder til jul !!

-jeg trekker tilbake alt jeg har sagt, og begynner å tenke på Kanariøyene og Madeira. Men det snør vel kanskje der også.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Burnt_Island skrev:
Du får stramme ham opp for å ikke ha skiftet dekk til deg før snøen kom...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
torem skrev:
Jøgga skrev:
Gjelder å bosette seg på riktig riktig kant av landet.
Om ikke annet gjelder det å bo på rett plass i byen. Flyttet ned fra Byåsen til Lilleby for noen år siden, og har aldri sett meg tilbake :) De som er kjent i Trondheim skjønner hva jeg mener. Kjørte i byen i formiddag med sommerdekk og det gikk helt fint. Den eneste bakken jeg har til jobb er en liten helling over Bakke bro (hvis jeg kjører over den brua da). Ikke betaler jeg bompenger heller siden jeg kjører innenfor bomringen ;D
Mulig du har et poeng der. Merkelig med en by hvor bydelene befinner seg i forskjelllige årstider.
Når krokusen kommer fram på Lade om våren kommer klesstativene fram på Ugla.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
på tide å handle inn ved og grave seg ned?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
erato skrev:
BT skrev:
Jeg bor i et av husene i bakgrunnen på bildet under og blålysene på bildet var de jeg så. ..................kjører ned en bratt og svingete vei for å komme til jobb. Den veien hadde jeg helt for meg selv i dag.
Selsbakklia? Da bor du nært otare.
Jepp, NAF har eget lokallag på Byåsen. Altså NAF som i Nidaros AudioForening, må ikke forveksles med noe bilgreier.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Sleiven skrev:
på tide å handle inn ved og grave seg ned?
Det er en grunn til at skilandslagsløperne bor på Byåsen, og da helst så nært Granåsen som mulig, hvor det gjerne er 10 grader kaldere enn der jeg bor, og grunnen er nok ikke hifi.

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Hei!
Ja, snø i slutten av oktober er vel ikke overraskende de fleste steder i Norge. Men det må jo være noen som ikke helt har forstått hvor vi bor, tippeligafotball til begynnelsen av november og i utgangspunktet ikke lov å legge om til piggdekk før 1. nov.
Vi kan vel ikke gjøre noe med naturens lover, selv om vi prøver å forlenge sommeren så godt vi kan, f.eks. med sommertid til 31. oktober!
Selv om jeg ikke liker vinter med kulde og snø lenger, må vil vel bare ta konsekvensene av årstiden, eller?

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.347
Det burde vel være en smal sak for de folkevalgte å forby kuldegrader i Norge?

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.090
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
det er bare å få det med i den neste Soria Moria erklæringen. Det er det beste forumet for ikke-forpliktende løfter...

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Synes vinter og snø er helt allright,jeg. Skiføre og vinterjakt både med og uten hagla, er herrrrlig. Men jeg skulle gjerne hatt en snøfræser!

mvh. VilhelmW

Topp Bunn