SME's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Kan jo alltids forsøke, men sjekka litt rundt på nettet og leste at andre med samme problem hadde prøvd og svaret fra SME var at de ikke hadde support på denne armen lenger. Kanskje ikke så rart det, 30-40 år siden den gikk ut av sortimentet :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Aahhh... Det er noen år imellom, ja. Imponerende nok at produktene fortsatt lar seg reparere. Men om de ikke har deler lenger, så kan de kanskje hjelpe med litt veiledning?
     

    thans

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    14
    Sted
    Oslo
    Jeg fikk levert et ekstra sett med slike headshell leads fra SME for 6 mnd siden, i forbindelse med at jeg bestilte et nytt headshell, så dette er noe de burde kunne levere. Ellers er det vel Van den hul MCS-150 Silver SME benytter, og disse burde kunne spores opp med et kjapt nettsøk.


    Noen som har en ekstra kabel fra headshell til pickup til sme series-v som ser omtrent slik ut?

    Har greid å få brudd inne i den grønne kabelen, her bilde av den røde, men fargen spiller ingen rolle.

    Vennlig hilsen Ole Einar, mb: 95080038 (bor på Jessheim, jobber i Oslo)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Takk for det. Ja, regner absolutt med at dette kan leveres. Lurer bare på om noen sme eiere har en enkelt stubb til overs, før jeg bestiller
     

    thans

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    14
    Sted
    Oslo
    Tror SME har oppgradert ledningen en eller flere ganger ila. V's levetid, så det er i tilfelle greit å forsikre seg om at man har 4 like.

    Takk for det. Ja, regner absolutt med at dette kan leveres. Lurer bare på om noen sme eiere har en enkelt stubb til overs, før jeg bestiller
     

    unison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2004
    Innlegg
    426
    Antall liker
    58
    Sted
    Otta
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har en ekstra kabel fra headshell til pickup til sme series-v som ser omtrent slik ut?

    Har greid å få brudd inne i den grønne kabelen, her bilde av den røde, men fargen spiller ingen rolle.

    Vennlig hilsen Ole Einar, mb: 95080038 (bor på Jessheim, jobber i Oslo)

    Han her på ebay selger slike:

    SME 5899 VDH Silver Cartridge Connection Leads | eBay

    Jeg har kjøpt av han flere ganger, blandt annet slike som her er aventert.
     
    Sist redigert:

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Takk for tips, Thans og Unison. Da blir det vel til at jeg bestiller 4 nye
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Fant vdh silver cartridge leads på needle doctor for 65 daler, så da blir det vel derfra om ikke ohfc skulle ha noen liggende. Klarte faktisk å skjøte bruddet, og hører ikke forskjell på høyre og venstre kanal, men dette er smått og delikat og slik ser det ikke ut lenger, så vet ikke hvor varig dette er mtp oksydering (eller at noen av trådene ristes ut av klemma). Hører "Heim for å døy" av Stein Torleif Bjella fra vinyl nå. Skikkelig tøft

    Takk for tips, Thans og Unison. Da blir det vel til at jeg bestiller 4 nye
     
    Sist redigert:

    thans

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    14
    Sted
    Oslo
    Du sjekket ikke prisen direkte fra SME? Jeg betalte i overkant av 90 GBP i mai for nytt headshell med verktøy og leads, så sistnevnte kan vel ikke koste all verden der heller (men mulig det er pakkepris, og at de tar høyere avanse for leads alene). Uansett var ingeniørene der veldig hjelpsomme med ærlige råd (i mitt tilfelle om at det neppe ville gi lydmessig gevinst å oppgradere, men at jeg gjerne måtte prøve).

    Fant vdh silver cartridge leads på needle doctor for 65 daler, så da blir det vel derfra om ikke ohfc skulle ha noen liggende. Klarte faktisk å skjøte bruddet, og hører ikke forskjell på høyre og venstre kanal, men dette er smått og delikat og slik ser det ikke ut lenger, så vet ikke hvor varig dette er mtp oksydering (eller at noen av trådene ristes ut av klemma). Hører "Heim for å døy" av Stein Torleif Bjella fra vinyl nå. Skikkelig tøft

    Takk for tips, Thans og Unison. Da blir det vel til at jeg bestiller 4 nye
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Sikkert lurt å høre med sme direkte, ja, for har lagt merke til at needle doctor har høyere priser på sme arm v enn sme har selv. Men hører med ohfc først om de har et sett. Nå har jeg heldigvis fått tilbake godlyden ved å kutte opp kabelen, kutte opp kontakten, og klemme kabelen i på nytt. Ser ikke bra ut, riktignok
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Melder mig in efter att fått en SME 310 i hus! Enorm ägarglädje och en kvalitet som är att ta på :) Förväntar mig många timmar med ljuv musik sammen med nyförvärvet. Nästa steg blir att finna ett passande drivverk.

    Mvh
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Her er jeg med Serie III fra ca 1980. Feilaktig kalles den 3009 av enkelte fordi SME ikke var så nøye med dokumentsjonen som fulgte med.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Her har det ikke vært mye aktivitet på noen år. Kanskje sammenheng med at det eksisterer en SME armers vennetråd.

    Uansett, SME kommer med ny model 10 neste år. Platform er tilleggsutstyr. Ser ut til å være en solid oppgradering.

    mvh
     

    Vedlegg

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Her har det ikke vært mye aktivitet på noen år. Kanskje sammenheng med at det eksisterer en SME armers vennetråd.

    Uansett, SME kommer med ny model 10 neste år. Platform er tilleggsutstyr. Ser ut til å være en solid oppgradering.

    mvh
    Spännande, vet du ca pris/prisklass? Ser att hemsidan till SME inte är uppdaterad.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Her har det ikke vært mye aktivitet på noen år. Kanskje sammenheng med at det eksisterer en SME armers vennetråd.

    Uansett, SME kommer med ny model 10 neste år. Platform er tilleggsutstyr. Ser ut til å være en solid oppgradering.

    mvh


    Spännande, vet du ca pris/prisklass? Ser att hemsidan till SME inte är uppdaterad.

    Dagens SME 10 ligger på ca 65.000,- NOK. Ser ut som den nye vil få en liten prisøkning, ca 700 GBP, så rundt 75.000,- i Norge er sannsynlig.

    Info fra Analog Planet

    SME's New Model 10 —— Worldwide Exclusive First Look! | Analog Planet
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Her har det ikke vært mye aktivitet på noen år. Kanskje sammenheng med at det eksisterer en SME armers vennetråd.

    Uansett, SME kommer med ny model 10 neste år. Platform er tilleggsutstyr. Ser ut til å være en solid oppgradering.

    mvh


    Spännande, vet du ca pris/prisklass? Ser att hemsidan till SME inte är uppdaterad.

    Dagens SME 10 ligger på ca 65.000,- NOK. Ser ut som den nye vil få en liten prisøkning, ca 700 GBP, så rundt 75.000,- i Norge er sannsynlig.

    Info fra Analog Planet

    SME's New Model 10 —— Worldwide Exclusive First Look! | Analog Planet
    Takk for info. Her går det mest i armer når det gjelder SME, men jeg vurderer en ny vinylbasert "lydproduksjonslinje", og da står SME høyt på ønskelisten også når det gjelder rotatoren.

    Burde ikke alle SME-venner samles i en felles tråd?? Dersom det er et unisont ønske, burde vel det kunne fikses "fra oven"?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Her har det ikke vært mye aktivitet på noen år. Kanskje sammenheng med at det eksisterer en SME armers vennetråd.

    Uansett, SME kommer med ny model 10 neste år. Platform er tilleggsutstyr. Ser ut til å være en solid oppgradering.

    mvh


    Spännande, vet du ca pris/prisklass? Ser att hemsidan till SME inte är uppdaterad.

    Dagens SME 10 ligger på ca 65.000,- NOK. Ser ut som den nye vil få en liten prisøkning, ca 700 GBP, så rundt 75.000,- i Norge er sannsynlig.

    Info fra Analog Planet

    SME's New Model 10 —— Worldwide Exclusive First Look! | Analog Planet
    Takk for info. Her går det mest i armer når det gjelder SME, men jeg vurderer en ny vinylbasert "lydproduksjonslinje", og da står SME høyt på ønskelisten også når det gjelder rotatoren.

    Burde ikke alle SME-venner samles i en felles tråd?? Dersom det er et unisont ønske, burde vel det kunne fikses "fra oven"?
    Tack för det soa!

    Enig i att det vore mer praktiskt att samla de trådarna i en felles tråd.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Passar en 310-arm rätt på en standard 20/2 eller är det bara V/309 etc. som passar?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.500
    Antall liker
    15.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Passar en 310-arm rätt på en standard 20/2 eller är det bara V/309 etc. som passar?
    Selve armen passer bra, men du må ha et annet armfeste (slede) for å montere den på en 20/2. Noen får arrestere meg hvis jeg har feil!

    OU812
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Kanskje noen flere kan henvende seg til moderator også? Det kan kanskje få fart på sakene??
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Kanskje noen flere kan henvende seg til moderator også? Det kan kanskje få fart på sakene??
    Vem har du tagit kontakt med? Så ska jag göra detsamma.
    Nå ble jeg faktisk litt svar skyldig (mht HVEM jeg sendte melding til). Så vidt jeg husker, fylte jeg ut skjemaet "kontakt oss" - jf. linken nederst på siden. Om det var riktig eller ikke, vet jeg ikke, men jeg fant ikke noe bedre sted i farten.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Kanskje noen flere kan henvende seg til moderator også? Det kan kanskje få fart på sakene??
    Vem har du tagit kontakt med? Så ska jag göra detsamma.
    Nå ble jeg faktisk litt svar skyldig (mht HVEM jeg sendte melding til). Så vidt jeg husker, fylte jeg ut skjemaet "kontakt oss" - jf. linken nederst på siden. Om det var riktig eller ikke, vet jeg ikke, men jeg fant ikke noe bedre sted i farten.
    Send en p.m. til Høvdingen.


    mvh
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Kanskje noen flere kan henvende seg til moderator også? Det kan kanskje få fart på sakene??
    Vem har du tagit kontakt med? Så ska jag göra detsamma.
    Nå ble jeg faktisk litt svar skyldig (mht HVEM jeg sendte melding til). Så vidt jeg husker, fylte jeg ut skjemaet "kontakt oss" - jf. linken nederst på siden. Om det var riktig eller ikke, vet jeg ikke, men jeg fant ikke noe bedre sted i farten.
    Send en p.m. til Høvdingen.


    mvh
    Will do!
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Nå ble jeg faktisk litt svar skyldig (mht HVEM jeg sendte melding til). Så vidt jeg husker, fylte jeg ut skjemaet "kontakt oss" - jf. linken nederst på siden. Om det var riktig eller ikke, vet jeg ikke, men jeg fant ikke noe bedre sted i farten.
    Send en p.m. til Høvdingen.


    mvh
    Will do!
    Da tar jeg en øl imens.

    ...eller to
    PM sänt till Høvdingen.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    PS.
    Men headingen på tråden bør vel være SMEs venner og ikke SME-armenes venner.
    Kanskje høvdingen er så vennlig å endre det også......?

    Red: Har sendt PM til Høvdingen. (Utrolig nok greide jeg det.)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jeg er avventende venn, jeg har en SME IV liggende i esken sin og venter på armbord.
    Denne armen har også montert dette dempetrauet som SME V har. Spent på hvordan den vil fungere oppimot min Kuzma
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jag är också avväntande vänn, har en SME 310 liggandes i sin eske och väntar på drivverk. Tar den fram ibland bara för att se på den :p Fantastisk ägarglädje!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn