Lagre ja, ser at det er ABEC 7 og 3 henholdsvis. Du får mer av det meste med en V og uansett står vel sort seg bedre til Orbe en sølv.Vet ikke om dette hjelper noe,
http://www.sme.ltd.uk/html/seriesv.html
ellers er det vel justeringsmuligheter og lagre som kan skille litt i pris/kvalitet..
mvh
Jeg er fornøyd om dagen gikk fra en 309 (egentlig Model 10, som har ett bedre lager enn 309) til en V her på senhøsten, og det var en forbedring på de fleste parametre, verdt mellomlegget...Lagre ja, ser at det er ABEC 7 og 3 henholdsvis. Du får mer av det meste med en V og uansett står vel sort seg bedre til Orbe en sølv.
Vet ihvertfall om tre Schröder-eiere i Norge.ah, en Schöder skulle jeg gjerne ha prøvd! Er det ikke en av oss som har en da? Hvem var det?
Knall og knall, Fru Blom..........Men Jens, du har en Schröder, om jeg leser rett. Hvilke erfaringer har du? Er den så knall som ryktet sier?
Dersom Aro låter mekanisk så er det noe alvorlig galt. Den skal visserlig være på stikk motsatt side av musikalsk-flyt-skalaen. Det er jo nettopp dette som er Aro's største og mest kjente attributt, og grunnen til at mange kjøper Aro istedet for andre armer.Ser blant annet at Vidar P berømmer Naim Aro for sin fantastiske naturlighet i mellomtonen.
Aro'en lyder i mine ører direkte mekanisk sammenlignet med Schröder'en i mellomtonen IMHO.
Har absolutt ingenting som helst å utsette på ovenstående meninger/kommentarer og synes også selv at Aro er en helt super arm, men IMHO så låter den altså "mekanisk" sammenlignet med min Schröder.Dersom Aro låter mekanisk så er det noe alvorlig galt. Den skal visserlig være på stikk motsatt side av musikalsk-flyt-skalaen. Det er jo nettopp dette som er Aro's største og mest kjente attributt, og grunnen til at mange kjøper Aro istedet for andre armer.
Det er vel knapt kun jeg som hevder det; det er fremhevet i omtrent hver eneste test, og av alle slags brukere, nettopp dette med naturlig flyt i Aro's mellomtone.
Mvh Vidar P