Alt til hus og bolig Smartmålere og støy.

runhel

Medlem
Ble medlem
17.11.2012
Innlegg
19
Antall liker
1
Sted
Raufoss
Torget vurderinger
1
Fikk installert denne nye AMS strømmåleren for ett par uker siden. Allerede den første natten våknet jeg etter 1-2 timer og kjente på kroppen at det var noe som ikke stemte. Sov ikke mer den natten. Sov ca 2-3 timer i snitt den første uken.
Soverommet og sengen er plassert slik at hodet er ca 1 meter fra strømskapet. Nå sover jeg på sofaen for å komme litt lenger unna.
Har også opplevd kvalme og at øresusen er blitt forverret.
Skulle slå på anlegget for første gang siden installasjonen i går kveld og hørte straks at støyen fra smartmåleren slår inn på rørforsterkeren.
Det er en form for tikke eller sprakelyd som varierer i rytme. Det kommer flere tett på hverandre, så er det noen sekunders opphold og så kommer det nye. Så det blir ganske konstant egentlig.
Denne lyden har aldri vært der før.
Og det var ikke bare ett lite signal i døgnet som kraftselskapet reklamerer med.
Etter som jeg har forstått, så er disse målerne koplet sammen med flere andre målere i ett såkalt maskenett slik at trafikken over hver måler blir i realiteten mye større.
Skal selvfølgelig søke om å få den fjernet og få satt inn en annen måler helst analog. Men før det må jeg ha legeattest på at jeg er el-overfølsom.
For det er jo meg det er noe galt med og ikke disse "trygge" smartmålerne.


Mvh. Rune H.
 
Topp Bunn