Smør på tilbud

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
SMØR PÅ TILBUD

Jeg er glad jeg ikke føler noe sterkt behov for å hamstre smør.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

nb skrev:
miata skrev:
Hvertfall Bremyk, the one and only..
Gjør seg best i søppelbøtta spør du meg.
Du blander ikke med Brelett nå? Bremykt er smør med litt olje for mykhetens skyld, og slettes ikke verst som erstatning for rent smør. Fant Bremykt på Rema 1000 Avaldsnes i dag, men meierismør hadde de ikke. Siden jeg har hatt margarin på brødet fra fredag til søndag er jeg glad for å ha kjøpt noe som er bedre nå. I Bergen har det vært tomt også for Bremykt den siste uken, så folk er åpenbart bevisst på at også dette faktisk er smør. Kan til og med stekes i.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.342
SMØR PÅ TILBUD

Kjøpte meierismør i butikken på Skedsmo i dag, ikke noe problem.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

slowmotion skrev:
Kjøpte meierismør i butikken på Skedsmo i dag, ikke noe problem.
Hvis de har det inne regner jeg med at det ikke ville medføre problemer. Uten at jeg har peiling på det så regner jeg også med at det har forekommet mindre leveranser over hele landet, men hamstrerne har sikkert ligget på lur utenfor i sovepose i baksetet av bilen...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

Det er verre å få tak i smør nå i 2011 enn det var å kjøpe bananer i 1943. Klarer ikke Tine å starte smørkværna. 3-4 uker har det gått. Utrolig

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.737
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

Joyeux Noël

100.-/kg (inkl toll og moms)

Hilsen
Centra Høvik

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

Kanskje bedre enn Tines meierismør også det der. Noen som vet om Safari eller Meny i Bergen har fått inn importert smør?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
SMØR PÅ TILBUD

Å faen? Fremmedlandsk smør?

Nå er det vel ikke lenge før bondemafiaen skriker opp om svekket matsikkerhet og forgiftning av den norske almue.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.737
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

Jeg kjøpte 1 pakke. Det smaker veldig godt! Jeg er ingen smørekspert, så vanskelig å sette ord på forskjellene, men jeg prøver:
I forhold til vanlig Tine meierismør: Litt "lettere" men mer smaksrikt. Mulig sistnevnte skyldes ørlite mer salt i det franske smøret.

EDIT: Ja litt lysere i fargen, og når du nevner det, ørlite tørrere/ikke så "kremet" som Tine.

V

vredensgnag

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

pedal skrev:
Jeg kjøpte 1 pakke. Det smaker veldig godt! Jeg er ingen smørekspert, så vanskelig å sette ord på forskjellene, men jeg prøver:
I forhold til vanlig Tine meierismør: Litt "lettere" men mer smaksrikt. Mulig sistnevnte skyldes ørlite mer salt i det franske smøret.
Sikkert også lysere i fargen? De farger som regel ikke smøret i Frankrike. Tine bruker vel betakaroten for å få ens gulfarge på sitt smør. Jeg liker den "tørrere" konsistensen på mange franske smørtyper.

Topp Bunn