Smør på tilbud

Y

ymir

Gjest
hei

'http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31976774

.

Sist endret: 25. november 2011 09:44

Finnkode: 31976774
.
1/2 kg Tine Smør til Høystbydende

Pris: kr 300,-

Kjøp sikkert
Frys betalingen til du mottar varen
..
Beskrivelse

Hei du kjære lavkarbo person.

Jeg har kommet over litt smør, og selger det til høystbydende. Det er kvalitetssmør fra Tine, som du ikke kan gå glipp av.

Første mann til mølla.

Kontakt selger

Send epost

Skriv ut eller kjøp blekk

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

SYKT!

Først går folk amokk på lavkarbo-hysteriet, så meldes det om lite smør i markedet - så hamstres det...
Hva er det med folk? Sauflokk-mentaliteten er TYDELIG! Er nordmenn fjernstyrte av media? Jeg bare spør - eller som min lærer fra Bergen alltid sa; Eg berre spyr!

Oppi alt dette så finnes bedriftsledere som sitter med sin feite rævv og ikke skjønner dette - og unngår å sette opp produksjonen.....

Tomt i Kr.sund sier kona som kommer inn her nå.....

Jeg ler meg ihjel!

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.945
Sted
Phobos
SMØR PÅ TILBUD

Kabeldragern skrev:
SYKT!

Først går folk amokk på lavkarbo-hysteriet, så meldes det om lite smør i markedet - så hamstres det...
Hva er det med folk? Sauflokk-mentaliteten er TYDELIG! Er nordmenn fjernstyrte av media? Jeg bare spør - eller som min lærer fra Bergen alltid sa; Eg berre spyr!

Oppi alt dette så finnes bedriftsledere som sitter med sin feite rævv og ikke skjønner dette - og unngår å sette opp produksjonen.....

Tomt i Kr.sund sier kona som kommer inn her nå.....

Jeg ler meg ihjel!
Det er tomt i butikkene, men bensinstasjonene har fremdeles smør her i området.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
SMØR PÅ TILBUD

Jeg har en halvspist pakke med Kviteseidsmør og 125 gram med Tine usaltet i kjøleskapet. Selger gjerne hvis prisen er riktig.

U-96

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2008
Antall liker
4
SMØR PÅ TILBUD

Kul annonse ;D

Ja dessverre lar folk seg frvillig lobotomere av media.

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
SMØR PÅ TILBUD

Det er da bare å lage smøret selv av fløte? Salt og rømme etter behag. Så får du det akkurat som du vil ha det.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.046
SMØR PÅ TILBUD

Jeg ble smør-lurt på pepperkaker i dag! :-[

Jeg var på ICA supermarked og kjøpte pepperkaker. Flotte firkantede esker, og med snirklede pene bokstaver stod der; Bakt på gamle tradisjoner.
Ikke nok med det, det var et bilde av ei stor flott, rød julekule, og inne i julekula stod teksten; Bakt med ekte smør!
Jeg fikk en følelse av eksklusivitet, High-Class pepperkaker!

Men den gang ei. Jeg var blitt ført bak lyset. Da jeg leste ingrediensene på pakken stod der skrevet: hvetemel, margarin (vegetabilsk fett), ..., ..., bakepulver, smør og krydder.
Så det er altså mer bakepulver enn smør i pepperkakene mine! :eek: Hvilke funksjon har da smøret?? Jeg tipper at det riktige svaret er absolutt ingenting, annet enn marketing mumbo-jumbo! At produktet skal fremstå bedre enn det i virkeligheten er. Teksten "bakt på gamle tradisjoner" + "bakt med ekte smør! (med utropstegn) fikk meg til å assosiere med Gammel Oppskrift. Jeg gikk rett i fella!

Smaken? akkurat som andre kjøp-pepperkaker.

N

nb

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

Jeg var på den store ICA-butikken på Aker Brygge i dag. Der fikk jeg tak i alle tre essensielle smørtypene, dvs en pakke Kvitseidsmør, en pakke Rørossmør og to pakker usaltet meirismør. Så skjønner ikke helt problemet.

På en annen side var de fire pakkene med smør jeg kjøpte de fire siste, så neste kunde vil muligens se annerledes på saken...

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
SMØR PÅ TILBUD

Det er nok smør overalt jeg har sett også, det må være tomt der journalista handler tildaglig...
No... i am kidding :p

Det florerer av plantebasert "margarin" men ekte smøøør, det er det langt mellom gitt!

Edit.. Har lagt merke til att f.eks rema 1000 butikker, de har meierismør.

mvh

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

Ikke min lokale Rema i går ettermiddag, i alle fall. Og i morgen må jeg ut på smørjakt. Forbanna lavkarbo-lavpanner!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
SMØR PÅ TILBUD

lavkarbobanden skulle vært hengt oppned og fått glovarmt fett helt nedi rassen til det rant ut av kjeften på dem.

N

nb

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

mesut skrev:
lavkarbobanden skulle vært hengt oppned og fått glovarm fett helt nedi rassen til det rant ut av kjeften på dem.
En fin måte å vise at - rent matematisk - så er mennesket å betrakte som en smultring.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
SMØR PÅ TILBUD

mesut skrev:
lavkarbobanden skulle vært hengt oppned og fått glovarmt fett helt nedi rassen til det rant ut av kjeften på dem.
Bring the bacon, we'll tear you a new one! ::)
Så rart, man tenker ikke så mye på smør tilvanlig, men plutselig når det er mindre av det, så hamstrer folk. Tipper dem tilslutt blir sittende med masse smør som de bare ender opp med å spise si 20 -40% av før det blir pælma..
Er det ikke alltid sånn da?
Husker det var noe med att folk hamstra mel eller hva det var, det ble kasta tonnevis etterpå den perioden. Få folk spiste opp det de hadde kjøpt...

mvh

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.175
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
SMØR PÅ TILBUD

Bach_Man skrev:
Jeg har en halvspist pakke med Kviteseidsmør og 125 gram med Tine usaltet i kjøleskapet. Selger gjerne hvis prisen er riktig.
;D

Sleng på en gratis utblokking av tette årer, og du vil gjøre store penger.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

I dag laget jeg smør selv! Kjempeenkelt! :)

1/3 fløte og 1 ts salt. Ristet for hånd i et norgesglass. Ga ca 150g smør. Gjort på 15-20 min.

Kjempegodt!

V

vredensgnag

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

lars_erik skrev:
Bach_Man skrev:
;D

Si det. Jeg har spist røslige mengder smør i lang tid, og har bedre kolesterolverdier enn noensinne.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.658
SMØR PÅ TILBUD

Imperial skrev:
Husker det var noe med att folk hamstra mel eller hva det var, det ble kasta tonnevis etterpå den perioden. Få folk spiste opp det de hadde kjøpt...

mvh
Jeg overhørte følgende replikkveksling i butikken under transportstreiken:

-Det er tomt for hvetemel, men de har potetmel
-Hva bruker man det til?
-Vet ikke
-Vi tar 10 Kg. Det kan sikkert brukes til noe

Dette kom fra et par i 30-årene. ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
SMØR PÅ TILBUD

Pink_Panther skrev:
Imperial skrev:

mvh
Jeg overhørte følgende replikkveksling i butikken under transportstreiken:

-Det er tomt for hvetemel, men de har potetmel
-Hva bruker man det til?
-Vet ikke
-Vi tar 10 Kg. Det kan sikkert brukes til noe

Dette kom fra et par i 30-årene. ;D

hmm... seige boller.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
SMØR PÅ TILBUD

vredensgnag skrev:
lars_erik skrev:
Bach_Man skrev:
;D

Si det. Jeg har spist røslige mengder smør i lang tid, og har bedre kolesterolverdier enn noensinne.
"Høyfett" kosthold er dårlig butikk for sykehus og pilleindustri...

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.734
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
SMØR PÅ TILBUD

der er sikkert hundrevis av kjerringer som har bunkret smør til Sankthans etter de fikk vite at det kommer til å blir lite smør i butikkene. derfor er den tomt nå :p

25kg pakker med smør kan fortsatt kjøpes fra Tine (fikk en med leveringen igår)
fra Asko er det også fullt mulig å bestille smør...

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

Imperial skrev:
Det er nok smør overalt jeg har sett også, det må være tomt der journalista handler tildaglig...
No... i am kidding :p

Det florerer av plantebasert "margarin" men ekte smøøør, det er det langt mellom gitt!

Edit.. Har lagt merke til att f.eks rema 1000 butikker, de har meierismør.

mvh
Rema Bekkstua har ikke hatt meierismør på over en måned som jeg har sett ihvertfall.
Tar gjerne i mot info om hvor jeg kan finne det her i Bærum og Sandvika jeg har vært tom i en måned, men har hatt setersmør inntil denne helgen.

Mvh.KW

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
SMØR PÅ TILBUD

Det er da masse fløte og seterrømme i butikken, bare å kjerne i vei! Jeg kjernet i går, blir helt fortreffelig :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

slartibartfast skrev:
der er sikkert hundrevis av kjerringer som har bunkret smør til Sankthans etter de fikk vite at det kommer til å blir lite smør i butikkene. derfor er den tomt nå :p

25kg pakker med smør kan fortsatt kjøpes fra Tine (fikk en med leveringen igår)
fra Asko er det også fullt mulig å bestille smør...
Fikk du solgt de 25kg du la ut her? ;D

N

nb

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

Var på ukeshandel av basisvarer på Rema 1000 på Lamberseter i Oslo i dag tidlig. Det var et selsomt syn å se alle som stod foran kjøleskapene og speidet opp og ned, frem og tilbake etter smør. Som ikke var der. Da fikk jeg et hint av den deilige syrligheten til Røromssmør jeg brukte mellom brødskiva og fenalåret til frokost.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.150
Sted
Holmestrand
SMØR PÅ TILBUD

Er i Amsterdam i helga med et vennepar. Etterdagens shopping kunne damene fortelle at de har kjøpt... Ja, hva eller :smør! Siden har vi ledd av det!

G

Gjestemedlem

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

Den norske matvareblokkaden får ringvirkninger. Nå er det ikke bare smør som er tomt i butikkene, men også kremfløte, ettersøkt av fortvilede mennesker som vil kinne sitt eget siden det er tomt i butikkene grunnet markedsdiktatoren Tines klamme grep om dette monopolet. Rømme er vel det neste vi må klare oss uten denne julen.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.311
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

mesut skrev:
Du får begynne med meg da ;D

Håvard

G

Gjestemedlem

Gjest

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

Hvor mange uker er det uten smør i butikkene? er det ikke på tide å få smøret i hyllene nå?

G

Gjestemedlem

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

65finger skrev:
Hvor mange uker er det uten smør i butikkene? er det ikke på tide å få smøret i hyllene nå?
Importforbudet ble løftet så sent at Tine skulle få muligheter til å produsere mer før konkurrerende produkter kunne bli importert. Viktig å verne om monopolet.

V

vredensgnag

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

Dette er tråden helt uvedkommende.

Men i dag ble jeg utsatt for en stor fristelse, og køen med mennesker vekket av en eller annen grunn episoden.
Jeg var på vei til min bil, og passerte en stor pappkasse fylt med whiskyflasker av beste merke. Uåpnede sådanne. Satt på bakken utenfor en varebil, uten at det var noen personer i nærheten. Jeg kunne løftet kassen og lagt den i min egen bil.

Vissheten om at vi lever i et overvåkningssamfunn gjorde meg til å stole på, i møte med denne fristelsen. Samtidig som jeg sterkt mistenkte at hele opplegget måtte være skjult kamera.

God whisky.

Snart kan man sikkert lage samme fristelse med noen smørpakker. Kanskje det var dette som vekket minnet.

Jeg har masse smør, forresten. Men dårligere med whisky.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.750
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

Det siste skyldes dårlige venner.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.311
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

Gjestemedlem skrev:
65finger skrev:
Importforbudet ble løftet så sent at Tine skulle få muligheter til å produsere mer før konkurrerende produkter kunne bli importert. Viktig å verne om monopolet.
Men nå får nå iallefall bøndene levert overskuddet av melk de har.

Håvard

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.747
Torget vurderinger
1
SMØR PÅ TILBUD

Gjestemedlem skrev:
Her et bilde fra Drammen i formiddag. Det hadde gått rykter om at en butikk hadde fått tak i en kasse med ekte smør.
Jeg var et par uker på Cuba for noen år siden. Midt i Havana sentrum i en sidegate for den gamle sigarfabrikken, stod det en laaaang kø med mennesker.
Jeg spurte hva det gjaldt? -Løk, sa de. Timesvis i kø for en pose løk...

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
G

Gjestemedlem

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

Prøvde å lage smør i dag og et ble faktisk riktig bra.

1 pk kremfølte og en god klype salt (1 ts eller noe deromkring) i kjøkkenmaskinen i noen minutter. Sile fra vannet og dett var dett. Friskt og godt på smak. Mye bedre enn tinesmør faktisk. Mulig det er lurer å salte etter at det er blitt smør slik at ikke det forsvinner med vannet, men får prøve det neste gang.

Kommet til å bli repetert.

V

vredensgnag

Gjest
SMØR PÅ TILBUD

Gjestemedlem skrev:
Prøvde å lage smør i dag og et ble faktisk riktig bra.

1 pk kremfølte og en god klype salt (1 ts eller noe deromkring) i kjøkkenmaskinen i noen minutter. Sile fra vannet og dett var dett. Friskt og godt på smak. Mye bedre enn tinesmør faktisk. Mulig det er lurer å salte etter at det er blitt smør slik at ikke det forsvinner med vannet, men får prøve det neste gang.

Kommet til å bli repetert.
Årsaken til at selvlaget ofte blir meget godt er at den fløten du bruker ikke har surnet ...

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
SMØR PÅ TILBUD

Kjøpte en pk meirerismør og en bremyk i butikken i dag..

:)

Tror jeg må ta meg en tur til i morgen å hamstre opp..

Hvertfall Bremyk, the one and only..

Topp Bunn