Små klokker/duppeditter

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Legger inn et bilde fra tråden om Rockport ht. til Blekansikt.

Ser en nøye etter så er det brukt noen bittesmå sukkerbitliknende (kork?) biter spredt rundt på frontveggen merket rødt det er flere.
Samt noen små trestykker med små fatliknende skåler oppå merket blått.
Jeg så disse bla. i Munchen i fjor og på enkelte produkt/netsider, må bar innrømme at dette har jeg SVÆRT liten tro på at hverken jeg eller andre vil kunne høre forskjell på (med og uten) dersom vi skal være ærlige eller ikke vite om med og uten.
Noen med andre synspunkter?

Mvh.KW

Vedlegg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.547
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
The inspiration for the Acoustic ART system came to our lead designer Ted Denney four years ago while sailing the South Pacific. During his sabbatical, Ted visited Buddhist Temples and observed how Tibetan Prayer bowls altered temple acoustics. These singing bowls affected a sudden shift in acoustics whenever they were activated, and when additional bowls of varying tone were also activated, the acoustics continued to change. Ted reasoned that a system of resonating bowls could be developed to discreetly treat room acoustics without the need for large unsightly tuning devices.

However, it wasn’t until after Ted returned to the mainland and developed his Tesla Series cables that he revisited the idea of treating room acoustics with resonating bowls. We began our research by studying Helmholtz resonators, which have been used for over a century to tune low frequencies in an acoustic environment. We worked to modify Helmholtz resonator principles to incorporate the full spectrum of sound - not just low frequencies. We found we could tune music with a system of resonators working together in harmony at key acoustic pressure points. Further research led to several patents-pending. The first deals with the use of magnets to contour activation and decay properties of the Vibratron and Magnetron Satellite resonators. The second includes a new resonator shape called the Vibratron that radiates in a 360 degree pattern over a scientifically-arrived-at frequency range. The third utilizes a unique dispersion baffle to precisely control how the Bass Station resonator affects a rooms’ low frequency acoustics. Later we discovered that using spikes to mechanically couple the Bass Station to a room further enhances control of low frequencies (the Bass Station's Stilettos). Next began a painstaking process to find resonator material with the correct mass that would operate at mathematically-arrived-at frequencies with target decay patterns. The acumination of these scientific principals sets the Acoustic ART (Analogue Room Treatment) System apart from all other room tuning methods.
http://altered-states.net/barry/update95/index.htm

Ladies and gentlemen, attention please
Come in close so everyone can see
I got a tale to tell
A listen don't cost a dime
And if you believe that we're gonna get along just fine

Now I've been travelin' all around
I heard trouble's come to your town
Well I've got a little somethin'
Guaranteed to ease your mind
It's call Snake Oil y'all
It's been around for a long, long time

Say, your crops'll burn if it don't rain soon
Ain't seen a drop since the tenth of June
Well I can open up the sky
People never fear
If you ain't impressed yet, just tell me what you wanna hear

Well you lost your farm so you moved to town
You get a job, they shut the factory down
Now you sit around all day long feelin' sad and blue
You need Snake Oil y'all, tell you what I'm gonna do

I can heal the sick, I can mend the lame
And the blind shall see again, it's all the same

Well ain't your President good to you
Knocked 'em dead in Libya, Grenada too
Now he's taking his show a little further down the line
Well, 'tween me and him people, you're gonna get along just fine

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
Valentino skrev:
It's call Snake Oil y'all
It's been around for a long, long time
Oh yeah.
Så de oppsatt i en fin, liten hifi-cum-platesjappe i gamle Torggata bad ("BigDipper.no") .... så for dem som trenger litt rundsmøring, kjenn din besøkelsestid! Var dengang ikke noe fungerende anlegg i drift for å evaluere oljegehalten, men hadde jeg hørt forskjell med/uten hadde jeg sporenstreks løpt .... ut & kjøpt meg noe ørerens ;D

Cheers!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
De små brune er de thumper har avbildet og de andre i den røde sirkelen er de som Alshus har lagt inn bildet av.
Jeg skal i morgen kjøpe noe annet innen akustikk som nok har en helt klart BEDRE virkning, med så er de jo mange ganger større også da.

@Cappucino Nei, det er nok de som er avbildet som jeg nevner her.

Mvh.KW

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Det er nesten flaut å ha hifi som hobby når man ser slikt.

R

RoDa

Gjest
KW skrev:
Jeg så disse bla. i Munchen i fjor og på enkelte produkt/netsider, må bar innrømme at dette har jeg SVÆRT liten tro på at hverken jeg eller andre vil kunne høre forskjell på (med og uten) dersom vi skal være ærlige eller ikke vite om med og uten.
Noen med andre synspunkter?

Mvh.KW
Hei KW

Jeg også er skeptisk til dette. I alle fall til at de skal utkonkurrere tiltak som f.eks Svanå.
Skal jeg synse noe om det, så er jeg ikke fremmed for at de har en virkning. Men den virkningen må da være en adderende virkning hvor disse bjellene settes i bevegelse av lydbølger og skaper egen klang i tillegg til det som høyttalerne sender ut.

Mvh
Rolf

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.547
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg synser akkurat det samme som RoDa om den faktiske virkningen.

Størrelsen på den opplevde effekten er nok avhengig av troen på produktet, som antydet tidligere.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Vi kan vel bli enige om at de iallefall ikke gjør ting dårligere.

McLaren

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.322
McLaren skrev:

McLaren

Vel, hvis de virker ved å spille med, dvs vibrere sammen med musikken,
så gjør de definitivt ting dårligere.
Dessuten er de stygge.

Men for å være ærlig tror jeg ikke det spiller noen rolle om de virker eller ikke.
I hvert fall ikke for de som velger å bruke slike ting.

;)

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
McLaren skrev:
Hva med heller å investere i en av de nigerianske emailene? Det gjør heller ikke lyden dårligere....

En ting jeg kan tenke meg er negativt; de bruker opp veggplass - plass som heller kunne vært brukt til akustikk-produkter som virker.

goffa

Bransjeaktør
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
0
som vanlig synses det like mye her som blandt kristenfolket under lanseringen av Life of Brian. Har selv hørt disse forskrekkelig latterliggjørende duppedittene og de virket meget bra, og til de av dere som er redd for å bli ledd ut for duppeditter så kan dere jo i de flestetilfeller bare nevne hva dere har lagt av kroner i anlegget så vil de fleste straks anse at meget sterk medisinering og en innleggelse på anstalt ville være av det beste. "Vanlige" folk forstår oss ikke uansett og synes det er utenkelig med kabler som koster mer enn det de har lagt på konebilen.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.322
Jeg synes din reaksjon minner litt om kristenfolkets dengang ....

Men de som liker og holde på med denslags må jo gjerne det.

;)

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
C. Alshus skrev:
Fin måte å tjene ektra penger på.

Liker best de pruduktet 6moons testet for en tid siden:

"Review Component Retails: In euros - Basic 200; Silver 375; Gold and Special Gold 925; Platinum 1,695."

http://www.sixmoons.com/audioreviews/acousticsystem/resonators.html
Noe som forundrer meg litt, er prisingen... Da det ser ut som legeringen i "klokken" er den eneste forskjellen på utgavene, skulle en vel kunne anta at prisen gjenspeilte råvarekostnadene sånn noen lunne?

Da burde gullutgaven kostet 700% mer enn sølvutgaven, og platinautgaven ca 20% mer enn gullutgaven, men av en eller annen årsak koster gullutgaven "bare" ca. 250% mer enn sølvutgaven, mens platinautgaven er ca 90% dyrere enn den i gull... men det er vel kanskje fordi den i platina er nesten dobbelt så "bra" som den i gull?

Hvorfor blir det forresten bedre jo edlere metallet er?

Er det kanskje slik at det er utviklet en type for de med "basic-ører" og en for de med "gull-ører"..? Folk med "gull-ører" har jo gjennomgående større budsjett til utstyr også, så det kan vel berettige en høyere pris. Samtidig så ønsker jo ikke produsenten å "flå" folk, så det er vel sikkert derfor den i gull er så "billig" i forhold til den i sølv... Er jo nesten så en må si at: Har du gullører, så løp og kjøp! :D

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.322
Jeg ser at de kaller dingsene for "resonators", så det altså meningen at de skal stå og vibrere.
Det vil si at de skal gi et tillegg til musikken, det da?
Omtrent som ekstra forvrengning. Flotte greier.

;)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.030
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Min oppfatning er at når folk hører effekten av slikt tøv så dokumenterer det bare at mye (men ikke alt selvsagt) av den subjektive lyttingen som foregår kun dokumenterer effekter som foregår inne i hodet på lytteren og som derfor ikke har noe med kvaliteten på det avleverte signal å gjøre.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.547
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg driver og setter opp en liten pyramide, Roger. Du er rekruttert! ;D

Topp Bunn