Slither's kammer, del 2.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Går litt bort fra mine egne regler angående deling i tråden men noe er godt å få delt. Min kompanjong gjennom 6 år gikk bort i dag etter akutt sykdom. RIP Rusko.

Screenshot_20170306-200617.jpg

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kjedelig hver gang kjæledyr må ta kvelden. De trør rundt oss til vane på daglig basis. Noe som mangler når de tar natta.

Men, sånn litt utenom. Klipsch og LM, Gull? Erindrer du har hatt Klipsch tidligere med ok resultat, men garantert med en mindre passende forsterker?

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Det er alt for tidlig å si noe om, A. Men Klipsch og Rega låt iallefall flott når jeg hadde det. Kommer tilbake med mer når de er innspilt :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Du får løsne karene med litt feite basstrommer med ok volum.

AC/DC på en gammel traver med pløsete bass har gitt fot her i gården. Skal sies at det er A. Young som står for det meste av fot.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor ikke? Jeg tillater også meg selv til å omlakkere de røde detaljene hvis jeg føler det påtrengt en gang i framtiden av interiørmessige årsaker. Sitter her og koser meg glugg ihjel med musikk av Sam Cooke. Akkurat nå RCA Living Stereos samling av hans største hits på femtitallet, og før det spilte jeg et litt senere album som heter Night Beat. De bør du sjekke på Tidal, jeg har aldri hørt dem mer livaktig framført enn nettopp på Monopulse.

Er ikke akkurat headbanging, men kanskje den bedre halvdel ville satt pris på litt romantiske toner der dere sitter i sofaen sammen? :rolleyes:
    Hvis det blir for soft for deg kan du jo bare lene deg tilbake og nyte lyden, så kan hun tro at tankene dine er andre steder enn på hifi.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Fort gjort å lakkere de, brukte vanlig bengalakk :) Sam Cooke skal sjekkes ut etter Emmylou som snurrer nå(Wrecking Ball) Halvdelen er bortreist for helgen så nå sitter jeg i ro og fred med en halvliter.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Sam Cooke blir nok for meg litt typisk klisje 50-tall med sanger om Gud og kjærlighet men det er jo helt klart gode musikere inne i bildet. Dessverre så er det ikke min kopp med te.

Jeg skiftet retning og satte på Yes. I min bok et komplett band som har alt.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ante det nok, men sjekket du sekstitallsalbumet Night Beat? Det er ikke helt samme ulla som hans store hits fra femtitallet, betydelig mer tidsriktig i sin egen tid, soulblues og ikke populærmusikk som tidligere. Men selvfølgelig soft som bare han kan være.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Veldig god lyd på Night Beat, monopulse responderer godt ihvertfall. Svinger godt på åpningssporet, nobody knows the trouble i've seen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det ville nok vært den platen jeg ville anbefalt for de mer rocka sjelen blant oss, den har adskillig mer bite enn den søte femtitallspopen hans. Han har også flere soulbluesalbum i samme gate. Noen mer jazza saker også som My Kinda Blues fra 1961. Litt mer edgy lyd enn Night Beat, men fortsatt helt innenfor en herlig opplevelse. Svinger og berører.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Sitter og hører på Jimi med if 6 was 9 og monopulse rocker som f***. Stas det her :)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    TT: Takk :)

Baluba: De spiser all slags musikk virker det som fra rolig funk til kompleks metal.

Sist redigert:

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.443
    Sted
    Bartistan
    Om du kjører Emmylou, så ikke stopp ved Wrecking Ball - Red Dirt Girl er enda bedre (sier rølperockern som IKKE liker slikt :p )

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Kjenner godt til Red Dirt Girl, godt med litt sånn musikk i mellom all rølpen som ellers spilles her i hula :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva, har du lakka mine gamle høyttalere.... :mad:;). Ser fint ut oppsettet ditt Slither. Og musikk fra Jethro og Yes gir store stjerner i boka herifra. Ha en fin søndag! :)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Ja, det var en del riper og sånt så de fikk en runde med benga, ikke gode som nye men de fikk et løft :) God søndag, HC :)

geirarne

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Antall liker
    186
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Ble bra med svart farge, savner dog ett bilde av hele høyttaleren ;-)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Musikken er viktigere enn utstyret. Tror at etter 2017 så skjer det fint lite på en stund hvis jeg får det som jeg vil i inneværende år. Da har jeg oppfylt drømmen om Nakamichi, jeg har vinylsnurre, og forhåpentligvis både ny DAC og pre i løpet av året. Eller i alle fall en av delene. Tar det bit for bit, men når jeg etterhvert begynner å føle meg riktig så fornøyd så vil det bli enda mindre vind i seilene enn nå. Kommer likevel til å spamme dere med musikksmaken min i tråden om krypten. :cool:

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Blir morro for deg med naka :) Selv har jeg ingen oppgraderingsbehov bortsett fra ny pu og det er litt godt å kjenne på, nyter musikken. Men selv om jeg ikke har et sterkt behov for oppgradering så er det mye jeg kunne tenkt meg å prøve for nysgjerrigheten sin del :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Marillion...En av de store...Men tapte seg etter at Fish ga seg :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For min del er det Script Of A Jester's Tear. Det er den rendyrkede progsounden det albumet har som gjør at det rager så høyt for min del. Og ikke minst deres mest fantastiske låt, Garden Party. Personlig syntes jeg Fugazi dro bandet litt vel langt i kommersiell retning da det kom ut, men det har kanskje mer med popularitet å gjøre enn egentlige musikalske innsigelser. Når man er ung så er det ikke like gøy når alle andre også oppdager et band man liker. :rolleyes:

Blir morro for deg med naka :) Selv har jeg ingen oppgraderingsbehov bortsett fra ny pu og det er litt godt å kjenne på, nyter musikken. Men selv om jeg ikke har et sterkt behov for oppgradering så er det mye jeg kunne tenkt meg å prøve for nysgjerrigheten sin del :)
    Joda, for all del. Men jeg tror at jeg personlig ble ferdig med mye av behovet for å trekke utstyr hjem for å prøve i yngre dager. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Må jo ikke kaste noe så tøft, det er flere av oss som kunne tenkt oss å ta over den der for en passende, lite sum. :)
    Blant dem meg.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.443
    Sted
    Bartistan
    En sånn en var min spiller i maaange år. Jeg ble blid i hele fjeset av det bildet.
    Den ble HARDT brukt men jeg husker pussig nok ikke hva som gjorde at jeg kasserte den :confused:

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Da lar jeg den stå i tilfelle du skulle få ånden over deg og reise til Trøndelag, baluba :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kule greier. Hva slags forsterker skal du bruke på bass modul? Har brukt den xtz ampen på bass før, fungerte helt greit.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Beste hadde jo vært å fått kjøpt noen greie elementer her i Norge

• Laster inn…