Slither's kammer, del 2.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    De dukker opp på finn og så selges de i Sverige. Selvsagt husker jeg det, og de går nok ikke ut med det første :) Er veldig fornøyd med monopulse.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De dukker opp på finn og så selges de i Sverige. Selvsagt husker jeg det, og de går nok ikke ut med det første :) Er veldig fornøyd med monopulse.
    Ikke så rart, det er høyttalere som faktisk vokser på deg med rett forsterkeri. Og det har du jo. Men hva er de store forskjellene på 72A og de du har inne i riggen nå? Så Monopulse i bakgrunnen. :)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Da har jeg lagt en liten plan for bafflene. Håper å få de til i løpet av sommeren. Imens så koser jeg meg med musikken. Det her overgår faktisk triangle genese quartet :)

Et rotete oversiktsbilde:

IMG_20170415_215942458.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Genese Quartet og 72A var i omtrent samme prisklasse da de ble introdusert, så dette er svært relevante opplysning. Siden vi også vet at Genese Quartet blir sammenlignet med betydelig dyrere konstruksjoner av anmeldere så forteller det endel om hvordan Monopulse ville scoret hvis flere anmeldere hadde fått låne øre til dem. Det er få anmeldelser av Monopulse i de kjente magasinene, unntaket er 82A som ble anmeldt av What Hifi til stor jubel. Konklusjonen var vel at de konkurrerer med langt dyrere høyttalere på lyd, men fikk trekk for finish.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Ja, monopulse vinner ingen priser for design dessverre.. men de gir mye spilleglede og knuser quartet når det kommer til dypbass :) Slipper også den til tider skarpe horndiskanten som GQ har.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er nesten litt naturstridig hvordan de gjengir de laveste oktavene med tanke på at det er snakk om en 8" med deling ved hele 6 khz til diskantdomen. Energien i hele bassområdet er overraskende flott, størrelse, bestykning og delefrekvens tatt i betrakting. Bemerkelsesverdig. Blir fortsatt overrasket noen ganger når jeg hører gode innspillinger for første gang på dem.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Det er en veldig god og gjennomtenkt konstruksjon. Overraskende lite støy fra porten er det å. Og så er de brukanes til å høre på dårlige innspillinger som nesten alt av metal/rock

Får nok ikke baffelprosjektet til å bli like bra men er uansett veldig morro med et prosjekt på si. Kan jo bli kult med 4x15". Kommer til å bestille et par Gladen RS 15 FA om kort tid og så begynne jakten på plate/sub forsterkere :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har du propper til portene? Allan sender dem til deg gratis, men han må vite dimensjon først. I alle fall måtte han det når jeg tok kontakt med ham, for han var ikke 100% sikker på hvilken dimensjon mine 82 har. Noe som tyder på at den biten ble modifisert i alle fall en gang.

Ps, jeg har enda ikke fått fingeren ut for å få bestilt dem. Lurer litt på hvilken erfaring andre har med dem.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Har ikke propper men har ikke behov for det slik de står plassert nå. De står på langvegg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, jeg føler heller ikke noe behov for dem, men skal likevel bestille. Plutselig har jeg en mindre ideell krypt å ta hensyn til. Men kanskje det noe å vinne også under gode forhold?

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har kun erfaring med slike skumpropper fra en xtz sub jeg hadde for to-tre år siden og da var det veldig greit å kunne tune lyden litt (to porter) Men jeg er redd du tar bort mye av dybden ved å tette igjen monopulsene. Blir det ikke også en tyngre last for forsterker når de blir lukket?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat det aner jeg ikke, men skal uansett bestille om så bare for å ha dem i bakhånd hvis akustiske forhold skulle gi meg behov for dem i framtiden. Også greit å ha hvis jeg skulle finne på å selge dem videre, hvis jeg skulle komme over et sett Model A på brukten til rett pris.

Krefter har jeg nok av. Ikke så mange watt som deg, men tilstrekkelig.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ashkenazy skader det aldri å spille, enten det er Chopin eller noen andre som står for komposisjonen.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Litt musikk en mandags kveld.

Helt sikkert for sært for de fleste her inne :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Slither: Sært?? Ikke særere enn Daft Punk og Kraftwerk! Den må du lenger utpå landet med:rolleyes: Franskmennene er gode sånn. Får bare håpe du har lært såpass fransk at du kan oversette teksten- den sier ganske mye, nemlig.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Litt fengende er den og ganske tøff basslinje :) Atom TM er tysk og heter Uwe Schmidt. Fransken er ikke så altfor god men skjønner budskapet i denne.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Slither: Nå sikta jeg til Uwes STIL..det er Daft Punk og Kraftwerk all day long, det..innført og perfeksjonert av nevnte to. Jeg veit at Atom TM er tysk. Men han meddeler seg på fransk, med en stil som er typisk siste tids fransk electro..Rart om en tysker ikke skulle ha refereanser til sitt lands synthelectronica-mestere også..Tydelig nå?

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Jada auditor !

Har hørt en del på DJ Shadow i dag. Mye bra i katalogen der.

Her er et eksempel:

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Bestilt meg ny pu i dag. Tror den er en grei oppgradering fra nagaoka mp110 og AT 95.

market_-fsHKvvpGaKLxv-0UUHKbQ_1x1.jpg

VM540ML

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Et par uker siden sist jeg skrev noe nå og det har skjedd en del. Forsterker er byttet ut og høyttalerne skal til sin oppr eier senere i sommer, nye høyttalere er også på vei hit. Gikk for den varme klangen denne gangen også og skaffet meg en mosfet forsterker fra Yamaha. Høyttalerne kommer jeg tilbake til når jeg har de i hus. OB "prosjektet" driter jeg i, har dessverre ikke økonomi og lyst til å prioritere det nå og det er jeg mann nok til å innrømme. Koser meg med musikk fra Gene Clark i kveld. Tror fruen i huset koser seg også mens hun sitter å skriver på master oppgaven sin.

Screenshot_20170518-202644.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn