S
Supertramp
Gjest
Tool, Pink Floyd - to eksempler som man ikke finner på Spotify.wotg skrev:Alikevel så er det umulig å f.eks høre en Tool låt...
Men hva med alt man finner
Tool, Pink Floyd - to eksempler som man ikke finner på Spotify.wotg skrev:Alikevel så er det umulig å f.eks høre en Tool låt...
Selv jeg har da mer enn 6 album med musikk av Bibervredensgnag skrev:6 album med H. Ignaz F. v. Biber!!!
;Dotare skrev:Selv jeg har da mer enn 6 album med musikk av Bibervredensgnag skrev:6 album med H. Ignaz F. v. Biber!!!![]()
Hehe ;Djan#jan skrev:Dem som ikke har TOOL i CD og VINYL samlingen har allikevel ikke forstått det ;D at dem ikke finner det på Spotify gjør da ingenting...![]()
Noen som har peiling her? Det lukter jo mer plateselskapers verk enn artisters ønske i så fall, men skal ikke uttale meg for sikkert. Føler de dårlige vibbene til EMI nærmest strømme gjennom nettkabelen min.Spotifyjäklane skrev:The artist/label has chosen to make this track unavailable.
Vel jeg betaler, og det burde jo være en smal sak å endre på tilbud i forhold til gratis vs. betalingsløsning.mteinum skrev:Med slike tall på bordet så kan man jo forstå at man ønsker seg ut:
Nesten 1,3 millioner nordmenn bruker nå musikkstreamingtjenesten Spotify, viser en ny undersøkelse. 81 prosent av disse ønsker ikke å betale for musikken de hører på.
http://www.nrk.no/kultur_og_underholdning/1.7254029
Det er ikke noe problem å gjøre det, men Spitify ønsker i det lengste å unngå dette. Det vil nok føre til at de fleste da kun velger å gjøre musikken tilgjengelig for premiumabbonenter og ikke for den reklamefinansierte modellen. Og siden det i de aller fleste tilfeller er denne modellen folk bruker først og som premiumabbonenter rekrutteres fra, så er det en dårlig løsning å kutte dette tilbudet. Grunnen til at Spotify er såpass populær er jo at folk får teste det ut først. Det er jo bare å se på invitetrådene her på sentralen så ser man hvordan det funker. Det er nok mange her som aldri hadde prøvd et abonnement uten først å ha blitt introdusert via reklamemodellen. Og de som ikke er villig til å betale for preminumodellen, vil neppe betale for andre varianter heller, så de kommer neppe mye mer penger inn fra dem enn fra de som kjøper reklameplass. Alternativet for dem er å laste ned musikken fra PtP, Usenet eller andre tilfeldige kilder... ikke å lease krypterte mp3-snutter enkeltvis slik de fremdeles håper i det lengste på.Townes skrev:Vel jeg betaler, og det burde jo være en smal sak å endre på tilbud i forhold til gratis vs. betalingsløsning.mteinum skrev:Med slike tall på bordet så kan man jo forstå at man ønsker seg ut:
Nesten 1,3 millioner nordmenn bruker nå musikkstreamingtjenesten Spotify, viser en ny undersøkelse. 81 prosent av disse ønsker ikke å betale for musikken de hører på.
Jada, men eg lurte bare på ka som hadde skjedd, om noen visste noe konkret, siden det plutselig over natta var utrolig mye som var gone? Eg ville helst ikkje disuktere forretningsmodell akkurat nåGjestemedlem skrev:Det er ikke noe problem å gjøre det, men Spitify ønsker i det lengste å unngå dette. Det vil nok føre til at de fleste da kun velger å gjøre musikken tilgjengelig for premiumabbonenter og ikke for den reklamefinansierte modellen. Og siden det i de aller fleste tilfeller er denne modellen folk bruker først og som premiumabbonenter rekrutteres fra, så er det en dårlig løsning å kutte dette tilbudet. Grunnen til at Spotify er såpass populær er jo at folk får teste det ut først. Det er jo bare å se på invitetrådene her på sentralen så ser man hvordan det funker. Det er nok mange her som aldri hadde prøvd et abonnement uten først å ha blitt introdusert via reklamemodellen. Og de som ikke er villig til å betale for preminumodellen, vil neppe betale for andre varianter heller, så de kommer neppe mye mer penger inn fra dem enn fra de som kjøper reklameplass. Alternativet for dem er å laste ned musikken fra PtP, Usenet eller andre tilfeldige kilder... ikke å lease krypterte mp3-snutter enkeltvis slik de fremdeles håper i det lengste på.Townes skrev:Vel jeg betaler, og det burde jo være en smal sak å endre på tilbud i forhold til gratis vs. betalingsløsning.mteinum skrev:Med slike tall på bordet så kan man jo forstå at man ønsker seg ut:
Spotify er absolutt best til å oppdage ny musikk, ikke til å lete frem gamle slagere.mikefish skrev:Jeg lar meg ikke begeistre av spotify.Kunne f.eks. ikke finne en eneste plate med Death In June.Også svært få plater med Swans og Christian Death,så 'alt det andre finner man på spotify' er langt fra sannheten.
mvh. s,
Kan det ha med lansering av (norske) WiMP å gjøre?.. forsto det slik at de skulle ha særlig fokus på norsk musikk. Ser ikke bort at det er et resultat av markedskonkurransen mellom dem og Spotify.Townes skrev:Hepp
Har det skjedd et eller annet radikalt inne på Spotify nylig? Tenker da spesielt på tilgjengeligheten av norsk musikk. Det er jo stort sett borte som dugg for solen, det vil si det er der men får opp meldingen
Noen som har peiling her? Det lukter jo mer plateselskapers verk enn artisters ønske i så fall, men skal ikke uttale meg for sikkert. Føler de dårlige vibbene til EMI nærmest strømme gjennom nettkabelen min.Spotifyjäklane skrev:The artist/label has chosen to make this track unavailable.
Dette er bare et undrende spørsmål, og har overhodet intet med mitt syn på hvorvidt spotify er en bra greie eller ei, om artisters og selskapers inntekter (eller mangel på sådan) som følge av Spotify's forretningsmodell, bare så det er sagt![]()
Du får vel max 320 kb/s fra spotify? Eller hur?mikefish skrev:Det var en ting jeg lurte på.Bruker spotify den orginale mastertapen når de legger ut musikk for streaming eller bruker de bare en vanlig cd-plate ?
I såfall blir vel lydkvaliteten aldri bedre enn cd.
mvh. s,
Slenger meg på anbefalingen, og anbefaler samtidig leserne å ta på kritikkbrillene.vredensgnag skrev:Ekstremt god artikkel om musikkbransjen og dens fremtid i Dagens Næringsliv lørdag 18.
En sterk gjennomgang der det kryr av positive musikere som dømmer plateselskapene til helvete som fantasiløse pengesjonglører. Artikkelen er vel verdt å oppdrive under søndagsturen.
Det er forresten åtte millioner band på
mySpace.