Sliter med innstillinger av EAC

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Stresser som en gal med SB, og musikk på dataen.
Har hele musikksamlingen på WAV, men dette funker ikke bra med Cover bilder osv, har prøvd masse for og få til cover sammen med WAV, men får det ikke til. Lurer på og gå over til FLAC, og har fått EAC inn på pc, Har lest meg ihel om dette, og uansett hva eg setter instillinger til så blir filene til, "Microsoft Wave Sound Format" når eg bruker EAC, og alle cd`ene blir lagt inn i en mølje, blir ikke lagt inn i album, så blir bare rot her.
Noen som kan litt mere om instillingene til dette her?
Forklart til en nybegynner :-[ :-[ :-[

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.424
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Klikker du på MP3-knappen? Det er den som angir at man skal starte en komprimering når man ripper eller ei.

Får du noe slags feilmelding etter endt ripping? En output fra encoder kanskje?

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Valentino skrev:
Meine du at dette er et lettere program og forstå eller noe i tilleg til EAC ? eg spør domt angående dette, for eg e dom angående dette :p

Har prøvd med MP3 knappen i WAC med instilling at det skal rippes til FLAC, og da ble det FLAC :) men er det normalt at man må ordne mapper, selv.? dvs at alle cd`er blir lagt inn som en cd, alt blir blandet, ikke album for album, vist det var bra nokk forklart da.?
Og er det normalt at EAC tar 10min på en cd?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.695
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er mye lettere å forstå og få til å gjøre det du vil. Jeg prøvde EAC først, men ble tipset om dBpoweramp. Du vil ikke tro det før du prøver den.

Du får prøve fullversjonen i 30 dager, og hvis du ikke betaler har den fremdeles alt du trenger for å gjøre dine CDer om til FLAC med gode metadata. Selv har jeg ikke giddet å kjøpe fullversjonen ennå, men kommer nok til å gjøre det.

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Valentino skrev:
Det er mye lettere å forstå og få til å gjøre det du vil. Jeg prøvde EAC først, men ble tipset om dBpoweramp. Du vil ikke tro det før du prøver den.

Du får prøve fullversjonen i 30 dager, og hvis du ikke betaler har den fremdeles alt du trenger for å gjøre dine CDer om til FLAC med gode metadata. Selv har jeg ikke giddet å kjøpe fullversjonen ennå, men kommer nok til å gjøre det.
Man får med album cover osv også ved bruk av dette programmet?
Spør sikert dumt, men er noe av grunnen til og gå over fra WAV til FLAC, får ikke cover album til og vises på kontrollen til SB Duet`en. med WAV, og skal vist være lettere med FLAC da...

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Du vet at gjengen bak EAC har eget forum og FAQ med greie oppskrifter for dette? At alle filene legger seg i samme mappe kan du fikse ved å endre strengen med navngivingen i setup, til noe slik som:

%D\%A\%N %T

Vedlegg

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.496
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Triangle VS Atoll skrev:
Valentino skrev:
Man får med album cover osv også ved bruk av dette programmet?
Jepp, finner og lagrer albumcover.

Bernt K

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Jeg kan gjerne henge meg på i gjengen som anbefaler db.Poweramp. Brukte EAC før og det fungerte fint men etter å ha testet db.Poweramp har jeg aldri sett meg tilbake. Enkelt og greit i bruk, henter coverart og sjekker dessuten om låtene blir rippet korrekt ved å sammenligne resultatet mot en database på internet.

Jeg har en full versjon og syntes kostnaden er minimal i forhold til nytten jeg har av programmet.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
stejorge skrev:
Sverger også til db poweramp. Bruker kun EAC til CD'er som er så skadet at dbpoweramp ikke klarer å rippe.
Skal du sette opp EAC så ta en titt her http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=30959
Forsøker nå å rippe en CD med dbpoweramp men finner ikke noen instilling for flac ??? Jeg har lastet ned og installert flac-plugin og får til å konvertere filer som jeg har liggende til flac med dbpoweramp music converter men i selve rippeprogrammet finner jeg ikke noen opsjon på flac. Noen som kan hjelpe meg?

mvh,
OS

Fenris

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2008
Antall liker
33
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
OS

Se nede i venstre hjørne. Der finner du "rip to" og en nedtrekksmeny hvor du kan velge mellom tilgjengelige formater.

Fenris

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Fenris skrev:
OS

Se nede i venstre hjørne. Der finner du "rip to" og en nedtrekksmeny hvor du kan velge mellom tilgjengelige formater.

Fenris
Takker! Så meg blind på wave-området på midten.

Dette virker jo utrolig bra! Den finner cover og greier.

OS

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Hei.

Bruker både EAC og dbPoweramp. Begge er svært gode, men dbPoweramp er nok hakket mer brukervennlig(jeg sier hakket, for det er ikke akkurat "enkelt").

Særlig tilpassing av navngiving er ikke spesielt vennlig for noviser innen edb synes jeg. For å være greit kan jeg dele "koden" jeg bruker for å katalogisere og navngi cder når jeg ripper de. Denne går rett inn i "Naming" feltet i ruten informasjonsruten nederst til venstre for de som måtte lure. Jeg kan legge opp tilsvarende "kode" til bruk i EAC også når jeg sitter på pcen hvor jeg bruker EAC.

Kode:
[IFCOMP][IFVALUE]album artist,[album artist],Various Artists[]\[IFVALUE]album artist,[album artist],Various Artists[] - [album]\[artist] - [album] - [track] - [title][][IF!COMP][IFVALUE]album artist,[album artist],[artist][]\[IFVALUE]album artist,[album artist],[artist][] - [album]\[artist] - [album] - [track] - [title][]

Lett og greit hva? ;)

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Og her er et eksempel på hvordan det blir seende ut:
"Joan As Policewoman" blir en mappe i musikk mappen.
Inne i denne mappen kommer en ny mappe for albumet. "Joan As Policewoman - To Survive" blir navnet på den mappen (To Survive er navnet på albumet)
Låtene blir deretter navngitt slik:
Joan As Policewoman - To Survive - 01 - Honor Wishes.flac

Smør på flesk vil noen kanskje si, men jeg liker "ordnung" og på denne måten gir hver enkelt fil gir mening i seg bare basert på filnavnet, og uavhengig av mapper de ligger i

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
I dB.Poweramp bruker jeg følgende string for å navngi filene:

[artist] - [album]-[[year]]\[track].[artist]_-_[title]

Resultatet blir da eksemplevis:

Satyricon - The Age of Nero (Digipack)-[2008] (katalognavn)
03.Satyricon_-_Black Crow on a Tombstone.flac (filnavn i katalogen)

Mulighetene er mange og det hele er vel hva man foretrekker selv.

Topp Bunn