Jeg har aldri vært spesielt nostalgisk når det gjelder musikk. Til tross for mange gode minner, så sitter ikke musikken fra fortiden spesielt godt. Da jeg begynte å kjøpe mine første kassetter på 80-tallet gikk det i New Wave (a-ha, Limahl, Alphaville etc.), så oppdaget jeg Hard Rock med KISS, Zeppelin, Purple, Sabbath og Uriah Heep, så gikk det over i grunge (alt utenom Nirvana, dvs. Pearl Jam, Soundgarden, Alice in Chains) og metal med Megadeth, Testament og Anthrax i førersetet, deretter prog (Genesis, Yes, Dream Theater), før jazz og klassisk fikk fotfeste - da spesielt hard bop, og nyere ting i ECM-sjangeren, klassiske toner liktes best fra barokkens tidsalder med en stor strek over det meste fra klassisimen og romantikken, mens nyere moderne toner fra Schöenberg og utover gir ståpels, deretter en alternativ periode med psykedelisk rock fra 60-tallet (Doors, Hendrix etc.) og det meste av garasjerock (Ramones, Iggy Pop, Velvet, Sonic Youth, Pavement) fram til i dag, for så å konsentrere meg om death metal sjangeren som gikk rett i fletta etter at jeg fikk med meg et spor fra Opeth's Still Life på NRK for mange år siden, nå er det oldies som teller og Bill Haley, Elvis og Orbison fyller stua med gromlåter. Uansett, jeg spiller sjelden de gamle platene, med mindre det er fest med "gamlegutta", og er hele tiden på leting etter noe nytt i en alder av 40.