SLETT GAMLE ANNONSER !!!

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
SLETT GAMLE ANNONSER !!!

Mer er det vel ikke å si.
Vi får legge ut gratis, og da burde en og forvente at en sletter gamle annonser som er solgt/kjøpt.

N

Nifelheim

Gjest
trenger davel ikke å slette dem. Holder med å editere dem og si at de er solgt.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Nifelheim skrev:
trenger davel ikke å slette dem. Holder med å editere dem og si at de er solgt.
Hvorfor editere/skrive at varen er solgt ? Raskere å slette annonsen.

/jan

C

Cyber

Gjest
Vi har da hatt denne tråden mange ganger før.

Man setter den til SOLGT!!!! og lar den står et par dager slik at alle får det med seg og så sletter man den. Enkelt og greit.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:

Man setter den til SOLGT!!!! og lar den står et par dager slik at alle får det med seg og så sletter man den. Enkelt og greit.
+1

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
cybervision_ skrev:

+1

Ja en slik tråd har vert oppe før, men må alltid repeteres. :)

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Definitivt! Hvor mange ganger skal det være nødvendig å legge ut samme annonse på én og samme dag...? Når det i tillegg blir liggende flere annonser for samme ting, fra samme dag, så burde det defineres som (super)spam. Og så lurer man på hvorfor man får useriøse tilbud på annonsene sine...

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.433
Torget vurderinger
10
Vidar P skrev:
Slett hakk-i-plata-tråder sier nå jeg.
Kanskje mye som burde slettes da...?

Ellers helt enig i at salgsannonser bør slettes, gjerne straks en vare er solgt. Da slipper man å bla gjennom en masse annonser som egentlig ikke er aktuelle lenger og bare fyller opp.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Gamle annonser kan være et verdifullt arkiv, man kan se for seg at mange annonser er rike på info og ikke minst prisnivå. Så lenge objektet er markert solgt så ser jeg ingen annen grunn til å slette annonsen enn dersom admin synes det tar for mye plass på serveren.

Samme annonse i bumping er en annen sak, det har jeg ikke noen mening om egentlig, men er generelt ikke entusiastisk til muligheten.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.503
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Gamle annonser kan være et verdifullt arkiv, man kan se for seg at mange annonser er rike på info og ikke minst prisnivå. Så lenge objektet er markert solgt så ser jeg ingen annen grunn til å slette annonsen enn dersom admin synes det tar for mye plass på serveren.

Samme annonse i bumping er en annen sak, det har jeg ikke noen mening om egentlig, men er generelt ikke entusiastisk til muligheten.
+1
mvh

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Joda, et arkiv kan forsåvidt, til en viss grad, være praktisk å ha.

zuzubolin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2010
Antall liker
132
hmm..
Det er ett poeng å la annonser som er markert ***solgt*** ligge ei stund da det sier noe om reell markedsverdi. Nyttig både for selger og kjøper.
Hva med å lage ett skript som kjører en gang i døgnet og sletter annonser som er eldre enn, la oss si to mnd. og ikke er markert ***solgt*** i headeren.
Har det gått så lang tid er det vel ett av to:
* selger har solgt, men gidder ikke fortelle oss om det, eller
* selger har urealistike forventninger om hva hun/han kan få for produktet.
I første tilfelle er annonsen vekk og kommer ikke igjen, og i andre tilfelle må selger vurdere pris/nytte forhold på nytt og må vurdere ny annonse med ny pris..
For min del må ***solgt*** annonser gjerne ligge til evig tid da det sier litt omhistorisk utvikling.

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Det hadde nok vært en fordel om man kunne begrense søkene på børsen, for eksempel til å ikke vise eldre enn to måneder gamle annonser.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:

En grei løsning hvis man synes det er kjekt med er slikt arkiv er å få annonsene på RRS til en leser. Da kan man ha dem lagret der til evig tid og slå opp i dem og søke i dem hvis man ønsker det.

Eksempel: Forsterkerkategorien i Goodle Reader

Vedlegg

Topp Bunn