skulle sovet men...........

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Har blitt sittende oppe og forske på noe papir styr (nysgjerrig på hva så se på avataren min og tenk selv ;D)

Mens jeg har hørt musikk. Fra klokka 05 er det noe som slår meg at wowww lyden er mye klarere enn vanlig så jeg begynner å granske hjernebarken og lure på hva har jeg gjort for noe digg nå da.

Da slår det meg. Alle sover jeg har strømnettet her for meg selv. Så det er slik "helt" rein strøm høres ut. Når jeg hører slik forskjell på roen i lydbildet med min eci 2 så kan jeg virkelig fantasere om hva dere med dyre anlegg hører av forskjeller. Må si jeg misunner dere noe jæ...... den opplevelsen ja.

Jeg bor på ett hybelhus.

Nå først forstår jeg hva dere babler om når dere i forskjellige anledninger snakker om rein strøm. Bare ett tankesukk kl 09 på morgenen etter noen timers lytting.

Man lærer visst noe nytt til man dør i denne hobbien, det er jo digg da.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Det er klart at belastningen og støyen på strømnettet er mindre klokken 5 om natten, enn på ettermiddagen og dette kan ha betydning på lyden.

Men jeg tror dette "fenomenet" like mye skyldes at det er stille i huset, en har ro i kroppen, det er mørkt ute - alt er liksom lagt til rette for å lytte til musikk. Personlig synes jeg alltid lyden er bedre hvis det er mørkt - blir lettere å konsentrere seg om musikken.

Mvh
OMF
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
ja du har nok litt rett men her jeg bor på landet er det stille rundt og i huset normalt sett døgnet rundt så der er jeg heldigere enn de som bor i storby med trafikk. Blir forundret hvis en bil kommer hit i hele tatt.

Nei kanskje på tide og legge seg med tanke på hva klokken er. Hmm var ene oldeforeldren min vampyr?? siden jeg liker deres døgnrytme best?

Nei nå er jeg visst usakelig så jeg skal kose puta til etter mørkets frembrudd igjen.
 
Topp Bunn