Jeg har signert. Anbefaler andre å gjøre det samme.
http://www.dyrsfrihet.no/forby-pelsdyroppdrett
Kunne ikke falle meg inn.orso skrev:Jeg har signert. Anbefaler andre å gjøre det samme.
Done.orso skrev:Jeg har signert. Anbefaler andre å gjøre det samme.
Du finner ikke mye mink og revepels i skoene og møblene dine. Det er det dette dreier seg om. Ikke om vi skal bruke skinnet på kua som vi eter, det skal vi selvsagt. Mennesket er kjøttetende, og det er god ressursøkonomi å bruke mest mulig av dyret. Selvsagt har jeg signert.Gjestemedlem skrev:Pels og skinn er flotte råmaterialer til klær og møbler.
Da bør du sette deg inn i dette. Uansett hva slags regler disse oppdretterne får så blir det tøyd så langt at det går utover dyrene.Bach_Man skrev:Hele næringen står fjernt fra min verden, og jeg vet lite eller ingenting om hvordan pelsdyroppdrett fungerer. Så da ville det være arrogant av meg å kreve et forbud og nedleggelse av andre menneskers levebrød basert på ensidig informasjon fra et knippe aktivister som for alt jeg vet kan være like store drittsekker som pelsdyroppdretterne.
Gi meg et svar på hva vi skal med denne minkpelsen og revepelsen. Reglene er til for brytes, Det har disse svina vist gang på gang.Audiophile-Arve skrev:Eit forbod tykkjer eg er å gå mykje for langt. Men dette er produksjon som kan drivast med langt betre dyrevelferd, og strengare kontroll og regulering må til.
Det er miljøvennlig og riktig å drive med pelsdyr. Eu-reguleringer tillater jo ikke lenger at man bruker matrester fra kjøkkenvirksomhet til annet dyrehold enn pelsdyr. God ressursøkonomi dette også.erato skrev:Du finner ikke mye mink og revepels i skoene og møblene dine. Det er det dette dreier seg om. Ikke om vi skal bruke skinnet på kua som vi eter, det skal vi selvsagt. Mennesket er kjøttetende, og det er god ressursøkonomi å bruke mest mulig av dyret. Selvsagt har jeg signert.Gjestemedlem skrev:Pels og skinn er flotte råmaterialer til klær og møbler.
Jakker, kåper, huer, frakker, vesker, foringer, skjerf, puter, pynt, hansker m.m. Pels er et naturlig og flott materiale. En fjelljakke uten reveskinn rundt hetten er en simpel etterligning.Slorbak skrev:Gi meg et svar på hva vi skal med denne minkpelsen og revepelsen.
Syntetisk funker like godt for de fleste. At skikkelig vare holder litt bedre på varmen er noe jeg er villig til å ofre for å få stoppet denne avskylige ennæringen.Gjestemedlem skrev:Jakker, kåper, huer, frakker, vesker, foringer, skjerf, puter, pynt, hansker m.m. Pels er et naturlig og flott materiale. En fjelljakke uten reveskinn rundt hetten er en simpel etterligning.
Ja til en forandring. Iterner dem, putt dem i bur, for dem med restavfall og skyt dem... :Spiralis skrev:Ser til min store overaskelse at Oddgeir og Deph faktisk er enige !![]()
![]()
Syntetpels lages av OLJE! Fytterakkernsin!Defo skrev:Syntetisk funker like godt for de fleste. At skikkelig vare holder litt bedre på varmen er noe jeg er villig til å ofre for å få stoppet denne avskylige ennæringen.Gjestemedlem skrev:Jakker, kåper, huer, frakker, vesker, foringer, skjerf, puter, pynt, hansker m.m. Pels er et naturlig og flott materiale. En fjelljakke uten reveskinn rundt hetten er en simpel etterligning.
el_mariachi skrev:Dette er dusteri på høyt nivå, opprop mot pels mens egg, bacon og melk konsumeres i lunsjpausen.
Hvordan tror dere det står til med "dyrevelferden" i resten av landbruket.
And....? Heller olje enn levende dyr.Valentino skrev:Syntetpels lages av OLJE! Fytterakkernsin!
Et sted må man starte.R.Solhaug skrev:Dette er dusteri på høyt nivå, opprop mot pels mens egg, bacon og melk konsumeres i lunsjpausen.
Man slår da reven ihjel før man syr skinnet dens fast på hetta! Ærlig talt! ;DDefo skrev:And....? Heller olje enn levende dyr.Valentino skrev:Syntetpels lages av OLJE! Fytterakkernsin!
Utført.orso skrev:Jeg har signert. Anbefaler andre å gjøre det samme.
Ikke jeg, nei. Forskrifter, ikke forbud.R.Solhaug skrev:Det å holde disse dyrene i trange bur hele deres liv sorterer definitivt inn under dyremishandling.
Aksepterer vi det?
Mvh. RS
Jo takk veldig bra, takk som spørel_mariachi skrev:Dette er dusteri på høyt nivå, opprop mot pels mens egg, bacon og melk konsumeres i lunsjpausen.
Vermin skrev:Unnskyld meg, men hvor mange av dere har besøkt og deltatt i stellet i ett minkhus feks?
Og hvor mange baserer innleggene sine pga "skrekkeksemplene" i media?
Godt poeng!Vermin skrev:Unnskyld meg, men hvor mange av dere har besøkt og deltatt i stellet i ett minkhus feks?
Hvor lenge siden var dette da?R.Solhaug skrev:Vermin skrev:Unnskyld meg, men hvor mange av dere har besøkt og deltatt i stellet i ett minkhus feks?
Naboen til naboen hadde mink. Naboen hadde forresten kyllinger.
Mvh. RS
Jeg er faktisk enig: Et sted må man starte, og pelsdyrnæringa har nå hatt 20 år på seg til å forbedre forholdene, noe de ikke har gjort. Så det toget synes jeg har gått...for lenge sia.Defo skrev:Et sted må man starte.R.Solhaug skrev:Dette er dusteri på høyt nivå, opprop mot pels mens egg, bacon og melk konsumeres i lunsjpausen.
Du er da ikke søskenbarnet mitt... ;Demotikon skrev:Hvorfor skal jeg det-
fordi jeg så vidt fikk berget en finger i min barndom, da en av farfars sorte minker ble ekstra sulten?
Nei, jeg liker my lady innhyllet i deilig varm pels![]()
Ikke det jeg vet... ;DBT skrev:Du er da ikke søskenbarnet mitt... ;Demotikon skrev:Hvorfor skal jeg det-
fordi jeg så vidt fikk berget en finger i min barndom, da en av farfars sorte minker ble ekstra sulten?
Nei, jeg liker my lady innhyllet i deilig varm pels![]()