Skriv under om reklame og forurensning

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.274
Sted
Østfold
Underskriftskampanje mot uadressert reklame

Er du lei av reklame i postkassa? Da bør du lese videre.
Forslag til ny markedsføringslov skal vedtas i Stortinget våren 2008. I forslaget er dagens ordning med reservasjon opprettholdt, slik at de som ikke ønsker å motta reklame selv må sørge for å si fra om dette ved å sette en ”nei takk”-lapp på postkassa. Kampanjen Neitakk.no krever at dette prinsippet snus, slik at de som ønsker reklame heller markerer dette med å si ja takk.
Syns du det er en god idé?

Skriv under og send oppfordringen videre til alle du kjenner.
Underskriftene vil bli overlevert til barne- og likestillingsminister Karita Bekkemellem, sammen med et krav om at de som ønsker reklame i postkassa må si ”ja takk”, mens alle andre slipper å få.

Signer her:

http://www.neitakk.no/

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Skrev under. Skulle ønske jeg kunne fersket en av de som legger reklame i postkassa mi til tross for at jeg har reservert meg OG har to klistremerker på kassa.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
MaHa skrev:
Skrev under. Skulle ønske jeg kunne fersket en av de som legger reklame i postkassa mi til tross for at jeg har reservert meg OG har to klistremerker på kassa.
skulle du fjerna'n da? ::)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.768
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
MaHa skrev:
Kanskje de er matematikere og observerer at to negativer blir en positiv? ;D

Johan-Kr

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Nei, jeg tror jeg rett og slett skulle påtatt meg rollen som gatas gretne, gamle gubbe. Omtrent som de du alltid rappa epler fra som liten, eller ringte på hos og stakk av. Eller enda bedre, som Johan Golden engang prøvde; ringe på og IKKE stikke av ;)

Pengvim skrev:
MaHa skrev:
skulle du fjerna'n da? ::)

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Størst motstand mot forslaget vil sannsynligvis komme fra staten selv gjennom posten. Da Aurskog Høland i Akershus innførte dette påsto posten at dette var en trussel mot arbeidsplasser og posten. Hvis det ikke er mer en det som skal til for å bli kvitt posten så er dette et hastevedtak som må gjøres ;D.

Skrev selvfølgelig under

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Glimrende tiltak, er dritt lei all søpla som velter inn i postkassa hver dag.
Underskrevet kampanjen, og bestilt 'Uadressert reklame, nei takk' klistremerker.
Takk for tipset.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.274
Sted
Østfold
MaHa skrev:
Nei, jeg tror jeg rett og slett skulle påtatt meg rollen som gatas gretne, gamle gubbe. Omtrent som de du alltid rappa epler fra som liten, eller ringte på hos og stakk av.
Det begynner plutselig å stå klart for meg hvorfor de putter reklamen i kassa di ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har selvsagt skrevet under.

De virker av og til, de merkene jeg allerede har på kassa. Menighetsbladet og Blekkene til idrettslaget er nærmest umulige å bli kvitt. Og så dukker det jo opp noen søte små lapper fra polske håndverkere, da....

Det virket til og med ganske greit å registrere sitt reklamehat i Brønnøysund. Det har bare vært et par tre telefoner fra fremmede det siste året.

Men, ja! Dette skulle vi strengt tatt ikke behøve å be om.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Selvsagt veldig politisk korrekt å være imot uadressert reklame, MEN.... hva hvis din HiFi pusher begynte å sende ut uadressert reklame? Tenk på hva du i så fall kan gå glipp av !! ;D ;D ;D

Nei uadressert reklame kan man kaste i peisen og brenne opp, personlig synes jeg det er verre med de der som ringer og forstyrrer midt i middagen. :mad: :mad: :mad:

T

theStig

Gjest
Egentlig burde jeg støtte Posten, som indirekte sørger for at jeg har salt i maten... men anti-reklame lapper er bestilt. All reklame går rett i dunken ulest hos meg uansett. Reklame er et kjempemessig søppelproblem som vi alle burde gjøre det vi kan for å minimere. Spør du meg så burde all "unødvendig" bruk av papir bli forbudt. Definisjonen av unødvendig kan nok bli vanskelig, men noe må politikerne krangle om også.

Det som egentlig er værre enn papir er all plasten vi blir påtvunget helt ufrivillig. Jeg tenker da på emballasje til matvarer. Der jeg bor er det kildesortering, og minst 80% av all søpla mi er faktisk plast!

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Antall liker
44
Skrev selvsagt under på dette flotte tiltaket. Regner vel med at avisen kommer til å bli full av innstikk med reklame etterhvert. Reklamen må jo frem, uansett...

mag

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Uheldigvis er det meste av reklame innpakket i plast, i tilegg til å være i et eller annet blanktrykk og ikke avispapirr, så det egner seg dårlig til å fyre med :(

Spiralis skrev:
Selvsagt veldig politisk korrekt å være imot uadressert reklame, MEN.... hva hvis din HiFi pusher begynte å sende ut uadressert reklame? Tenk på hva du i så fall kan gå glipp av !! ;D ;D ;D

Nei uadressert reklame kan man kaste i peisen og brenne opp, personlig synes jeg det er verre med de der som ringer og forstyrrer midt i middagen. :mad: :mad: :mad:

K

kbwh

Gjest
Har skrevet under, men jeg ser jo at jeg mottar mer uadressert reklame som avisinnstikk enn med Posten.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Signerte selvsagt, men tviler på effekten. Har registrert meg hos Brønnøysund også uten vesentlig bedring. Mottar fremdeles flere telefoner i uka.

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Antall liker
5
Sted
Oslo
Underskrevet!

Har i lang tid hatt reklamefri postkasse og "Reklame - nei takk!" skilt på døra. Det reduserte papirmengden dramatisk.

Men så har jeg gått bort og blitt abonnent på Aftenposten. Dermed går det med ett tre til per uke... :'(

Topp Bunn