"Skremmende" hifi opplevelser?

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
maxwell stavanger tar kaka.. direkte ubehagelig.. ble nesten litt kvalm..Det var knadring på elementer og prat om hofte/skulder formasjoner.. kona som måtte kna i timesvis for at skuldrene skulle komme ned igjen.. :)

Mye overpriset gammelt utstyr..

han hadde visst solgt 300 par av ett ukjent høyttalermerke bare i Stavanger, som danka ut alt under 100k. Lurer på hvorfor butikken ser ut som ett helvette, og han fremdeles har "vannlekasje" salg på surroundreceivere fra 1995 da? Nei makan til vrøvl.

P

PacMan

Gjest
eiv skrev:
maxwell stavanger tar kaka.. direkte ubehagelig.. ble nesten litt kvalm..Det var knadring på elementer og prat om hofte/skulder formasjoner.. kona som måtte kna i timesvis for at skuldrene skulle komme ned igjen.. :)

han hadde visst solgt 300 par av ett ukjent høyttalermerke bare i Stavanger, som danka ut alt under 100k. Lurer på hvorfor butikken ser ut som ett helvette, og han fremdeles har "vannlekasje" salg på surroundreceivere fra 1995 da? Nei makan til vrøvl.
Har vore i den butikken.
Er heller ikkje glad i kundebehandlinga der: Sært for å sei det mildt. La også merke til at ein del av produkta der var utgåtte for mange år sidan.

Dei beste kundeopplevelsane har eg hatt hos Prolyd. Det er ei bra sjappa.

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.475
Sted
Trondheim
vredensgnag skrev:
En venninne hadde en opplevelse som muligens bør kalles skremmende på OHFC, tidligere i uken. Nei, dette er ikke et innlegg om dårlig service eller rådyre komponenter.

Hun er fotograf, meget bevisst design og glad i musikk. Hun hadde tid å skuffe unna før et møte og stakk innom OHFC, fordi hun ville se på produktene.

"Er det jeg så der representativt for hva man mener er fint?" Jeg undret hvorfor hun spurte om det.
"Det var forferdelige ting. Kalde, harde, skarpe kanter, blankt metall, store firkantede bokser. Vil folk virkelig ha sånt inne i husene sine?"

Og det slo meg at HiFi virkelig er designet for menn, og at det er en grunn til at Gaggenaus dyreste kjøkken ser ut som det gjør, det er også designet for menn.
Kanskje det var en tanke å forestille seg at også kvinner har et ord med i laget når slikt skal bæres i hus, foreslo hun.
Enda et argument for DIY :)

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
183
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
eiv skrev:

hehe.. han tilbydde meg en carver effektforsterker for et par år si, og det første jeg legger merke til når jeg går bort og ser på denne er at den er rustet rundt chassisskruene.... Tror den står i utstillingen enda ;D

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
93
Sted
Vestlandet
bambadoo skrev:
Noen andre som har opplevd?
Dvs. Ikke så skremmende for meg men noe til ettertanke...

Fikk for ikke så altfor lenge siden ny "dame"... Var i en Rogalands by forrige helg og vi gikk rundt i sentrum.
Hun vet jeg er hifi/musikk interessert og det er endel av livet mitt... So long so good.

Så forbi en hifi sjappe der. Jeg sa.. "Kan jo ta en tur inn å kikke? som en motvekt til all mote og kafeer :) "

"joda ikke noe problem det".
Traff innehaver og hadde en hyggelig prat. Da vi skulle gå sa han : "før dere går vil dere ha en demo?".

Selvsagt tenkte jeg. (Måtte jo vise at jeg ikke er den eneste hifi interesserte tullingen i landet)
Gikk inn i et rom og måtte sette oss ned.
Koslig og fint lite rom.

Men så...

Masse babbel om høye skuldre, stress, antistress, kroppen er omtrent bare vann og lyd går rett gjennom, gniing på elementer, ser dere har det bra nå, du stresser når jeg gnir på dette knudrete elementet men ikke dette glatte etc.

Jeg tenkte . Joda og har hørt mye før men følte venninna ble mer og mer skeptisk. Jeg smilte og tok det hele fint.
Innehaver mener alt godt og var veldig hyggelig og "snåsamann" salgsteknikk kan jeg se gjennom siden jeg har en interesse men om dette skal være første møte med hifi interesserte er det ikke rart at vi blir sett på som noen snålinger.
Var vel ikke i Stavanger dette? Nede mot hurtigbåt terminalen?
Mener å ha observert tilsvarende teknikker der tidligere...

Edit: Ser at det var litt seint å komme med denne meldinga, skulle lest tråden først...
Fatter ikke hva selgeren tror han kan oppnå med slik markedsføring.
Følte selv under gniing og banking prosedyren, at stemninga umiddelbart ble ubehagelig.
Fikk en trang til å komme meg ut asap.
Kanskje folk blir så ukomfortable at de handler noe bare for å komme seg ut, for å være høflig liksom?

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.414
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Kanskje ikke så skremmende, men svaret føltes litt...nedlatende? Jeg kjøpte en grei liten tuner, en Denon TU-800 i sølv utførelse hos Hifi-klubben i Torggata en gang på slutten av 80-tallet. Etter noen måneders bruk hadde preset knappene fått slitt av overflatefargen og blitt mattgrå, så jeg stakk ned for å bestille nytt knappetablå. Der traff jeg på fyren som solgte meg apparatet, og forklarte problemet. Skurken så på meg, og sa i fullt alvor: Ja, sånn går det når du er så dum at du kjøper den blanke versjonen, du vet da vel at det er svarte fronter som selger.

Edit: Skremmende opplevelser, da er det fristende å fortelle om en forretning som flyttet fra Bernt Ankersgate til Olaf Ryesplass.
Noen av shoppingrundene på sistnevnte sted ga minneverdige stunder, på godt og kanskje mest vondt.

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Det mest "skremmende" jeg har opplevd av "hifi" er under test av et gigantisk Turbosound PA-anlegg og mannen bak spakene uforvarende kom til å starte CD-spilleren som var tilkoblet.

Volumet sto allerede temmelige høyt skrudd opp og skiva som tidligere var blitt spilt på var en Bjørk-skive. Den sto på pause 30 sekunder ut i Hyperballad.

Syntbassen på låten filleristet absolutt alt som befant seg i nærheten inkludert 4 storøyde menn som med skrekkblandet fryd kunne fastslå at 8 subber på hver side var mer enn nok.

Det hører med til historien at vi måtte spille litt mer Bjørk etterpå for å dobbeltsjekke, om ikke fullt så høyt.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.358
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
mod status på...

Hei, jeg legger merke til at denne tråden (som jeg startet) har utviklet seg litt til noe som ikke var meningen.
Har fått kommentarer om at det ikke er så ønskelig og jeg kan se det. Det er ikke så galt det som står her men siden den er startet av en moderator så skjønner jeg det veldig godt og beklager det.
Hensikten var ikke å lage en tråd der man skal komme med "klager" på aktører men det var bare for å lufte en egen opplevd hendelse. En hendelse fra en selger som var veldig opptatt av å gjøre sitt beste for kunden men som i enkelte tilfeller gjerne ikke kommer så heldig ut. Og spesielt gjerne for folk som ikke har vært endel av hifi-miljøet før.

Så en formaning er å ikke bruke denne som en klageinnstans men kom gjerne med gode og morsomme opplevelser også. Er kjekkere å lese om for alle parter.

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
bambadoo skrev:
mod status på...

Hei, jeg legger merke til at denne tråden (som jeg startet) har utviklet seg litt til noe som ikke var meningen.
Har fått kommentarer om at det ikke er så ønskelig og jeg kan se det. Det er ikke så galt det som står her men siden den er startet av en moderator så skjønner jeg det veldig godt og beklager det.
Hensikten var ikke å lage en tråd der man skal komme med "klager" på aktører men det var bare for å lufte en egen opplevd hendelse. En hendelse fra en selger som var veldig opptatt av å gjøre sitt beste for kunden men som i enkelte tilfeller gjerne ikke kommer så heldig ut. Og spesielt gjerne for folk som ikke har vært endel av hifi-miljøet før.

Så en formaning er å ikke bruke denne som en klageinnstans men kom gjerne med gode og morsomme opplevelser også. Er kjekkere å lese om for alle parter.
Slettet mitt innlegg, da det ble meningsløst i konteksten, siden innlegget det var ment som svar på også viste seg å være slettet. Takker for påminnelsen :).

mvh

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Har vært på samme sjappe i Stavanger som OP, og det ble med den ene gangen. Hvorfor? De som har samme erfaring har fasiten.

P

PacMan

Gjest
orso skrev:
Man opplever mye rart fra mange selgere, men møtene med Audiofreaks har nok tatt kaken for min del. Der har det blitt sagt en del og blitt gitt anbefalelser og råd som har gjort at man har gått ut igjen lett rystet.
He he.
Har heldigvis aldri vore utsatt for Audiofreaks.
Var derimot "utsatt for" ein hi-fi butikk i Rogaland kor selgaren meinte at lyden på kopierte CD-ar (CD-R, rein kopi) var mykje dårlegare enn originalen.
Ellers når det gjeld skremande hifi-opplevelsar så må det nemnast selgarane som maser om innspelingstid på CD-spelarar, DAC-ar, forsterkarar og kablar (!).
Det er ikkje måte på kor lenge slikt må spelast inn. I alle fall så lenge at alle moglege returordningar etter kjøpet har gått ut.

For å ikkje å nemna alt snåsamann-greiene som står i hi-fi blekkene :)

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Antall liker
1.751
Torget vurderinger
6
"skremmende" vet jeg ikke om det var , men da selgeren i en av oslos ledende butikker påsto at diskanten hadde så liten bevegelig masse, at hvis han skrudde den ut ville den - " fly oppunder taket " !!! ( herved er verdens transportproblem løst!)

det må være grenser for hvor jævlig dum en "smart" selger, tror kunden er . skremmende.

mvh

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
70.322
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
hifikontoen skrev:
orso skrev:
Man opplever mye rart fra mange selgere, men møtene med Audiofreaks har nok tatt kaken for min del. Der har det blitt sagt en del og blitt gitt anbefalelser og råd som har gjort at man har gått ut igjen lett rystet.
He he.
Var derimot "utsatt for" ein hi-fi butikk i Rogaland kor selgaren meinte at lyden på kopierte CD-ar (CD-R, rein kopi) var mykje dårlegare enn originalen.
Ellers når det gjeld skremande hifi-opplevelsar så må det nemnast selgarane som maser om innspelingstid på CD-spelarar, DAC-ar, forsterkarar og kablar (!).
Det er ikkje måte på kor lenge slikt må spelast inn. I alle fall så lenge at alle moglege returordningar etter kjøpet har gått ut.

Dette er litt på siden, men tillater meg en kommentar.

Jeg mener derimot at jeg har lest (men husker ikke hvor) at kopierte CD`er låter bedre enn originale(!).
Det ble også forklart hvorfor. Hører ikke forskjell sjøl så lenge de er i orden.

Det var ikke dette jeg hadde i minne, men omhandler samme tema. Fra SIX MOONS:

However, in most cases, a copied CD sounds better than the original even if it is only true for certain tracks. A freshly burned CD-R has often far better articulated pits than a pressed one. Just like with vinyl pressings, the stampers wear out and the record company is not always willing or finacially able to replace them every x-number of CDs. Worse, many times CDs are re-issued using old worn stampers. Freshly cut CDs nearly always contain less jitter than mass-duplicated commercial versions.

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
bluesbreaker skrev:
hifikontoen skrev:
orso skrev:
He he.

Dette er litt på siden, men tillater meg en kommentar.

Jeg mener derimot at jeg har lest (men husker ikke hvor) at kopierte CD`er låter bedre enn originale(!).
Det ble også forklart hvorfor. Hører ikke forskjell sjøl så lenge de er i orden.

Det var ikke dette jeg hadde i minne, men omhandler samme tema. Fra SIX MOONS:

However, in most cases, a copied CD sounds better than the original even if it is only true for certain tracks. A freshly burned CD-R has often far better articulated pits than a pressed one. Just like with vinyl pressings, the stampers wear out and the record company is not always willing or finacially able to replace them every x-number of CDs. Worse, many times CDs are re-issued using old worn stampers. Freshly cut CDs nearly always contain less jitter than mass-duplicated commercial versions.
Høres jo helt tåpelig ut, all den tid det er snakk om digitale data.
Er platen så dårlig at du mister informasjon, altså har uleselige blokker, vil du selvfølgelig miste noe i lyden, men jitter?

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Antall liker
107
Den mest forunderlige opplevelsen jeg hadde var i en butkk i Oslo hvor jeg skulle hente en forforsterker til ca 20K jeg hadde bestilt.
Det var ingen kunder i butikken, men ekspeditøren som var butikksjef der den gangen sa at jeg måtte vente litt fordi han måtte ut for å ha seg en røyk. Etter sigaretten som jeg synes tok sin lange tid fortalte han meg at han ikke skjønte seg på folk som kjøpte dyre stereo produkter, fordi hjemme hadde han en billig kombi sak som holdt lenge for han.
Har fortalt denne historien et par ganger tidligere med navnet på butikk og produkt, men har blitt sensurert begge ganger. Prøver meg igjen. :)

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
1.130
permorten skrev:
"skremmende" vet jeg ikke om det var , men da selgeren i en av oslos ledende butikker påsto at diskanten hadde så liten bevegelig masse, at hvis han skrudde den ut ville den - " fly oppunder taket " !!! ( herved er verdens transportproblem løst!)

det må være grenser for hvor jævlig dum en "smart" selger, tror kunden er . skremmende.

mvh
Er det der, virkelig sant? :eek:
I så fall: Rett og slett synd, at gapestokken er forbudt...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.641
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Berre sånn for å nyansere litt....:

Eg er komen i den alderen at blodtrykket har fått eit litt høgre nivå enn godt er. Slikt finnest det sjølvsagt medisin mot, men eg er redd eg kjem til å gløyme dei innimellom, og er dessutan av den oppfatning at det er lurt å sleppe medisin om ein kan. Så eg diskuterte dette med legen, som sa at ting ikkje var kritisk, men om eg ikkje la om livsstilen, kunne pillar vere det einaste fornuftige. Altså prøver eg å legge om stilen. Reduserte saltinntaket i maten, og satsa sterkare på min lenge forsømte hobby friluftsliv. Etter kvart kom eg i nokolunde brukbar form. Eg kjøpte ein billeg, automatisk blodtrykksmålar på nettet, og tok til å logge trykket. Så fann eg ut noko interessant: Når eg har vore på fjellet ein passeleg tur, sit eg framfor anlegget. Spelar roleg musikk som krev litt konsentrasjon, men som også eignar seg å slappe av til (Mendelssohn, Dvorak, Supertramp går fint). Så fell blodtrykket. Ganske mykje, faktisk, meir enn om eg slappar av framfor TVen, og langt meir enn når eg trykkjer på datamaskina.

Har eg funne ein ny kur?
Er anlegget mitt spesielt godt eigna til medisinsk bruk?
Finnest det aspekt ved hobbyen vår som kan argumentere for innkjøp av meir og betre?
Er det butikkar/galningar der ute som faktisk har kompetanse på dette?
Kanskje eg skal starte ei ny alternativrørsle?

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Nå er det jo allerede etablert Arve! :) Jeg bruker musikk som avslappningskur støtt og stadig, stressnivået synker bra da.

R

rico

Gjest
En historie fra ca. 20 år siden; jeg hadde på den tiden en diger norsk forsterker som jeg var meget fornøyd med. Det hadde seg også slik i de dager at det var veldig viktig for enkelte forhandlere å rakke ned på dette merket og for å vise at denne saken ikke var av det beste så var det en lokal forhandler som inviterte seg selv på besøk med en enda større forsterker fra det store utland. Det viste seg raskt at "utlendingen" falt igjennom noe som t.o.m. forhandleren måtte innrømme. Jeg fikk da klar beskjed om at "det var umulig å få den til og låte godt så lenge jeg hadde den lyttestolen". Fikk beskjed om ta kontakt når ny lyttestol var ankommet, noe jeg selvfølgelig aldri gjorde.

Ellers så får jeg innimellom ganske "skremmende" hifi opplevelser når jeg surfer enkelte tråder her på HFS....

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Scrooge skrev:
permorten skrev:

mvh
  • Hvis man skulle havnet i gapestokk for å være dum hadde det blitt fullt på torget (og kanskje litt færre mennesker på hifisentralen)
  • Tråder som denne er nåtidens gapestokker, og mye av det som skrives er injurierende, og også forbudt

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.396
Sted
Saksvik - Trøndelag
Jeg har også vært ut for et par "skremmende" opplevelser i forskjellige forretninger, uten at jeg går mer i detalj. Opplevelsene var av en slik art at om jeg hadde vært i posisjon for kjøp så hadde jeg droppet det grunnet overdose svada/bullshit fra selger, selv om produktene i begge tilfeller låt bra. Jeg tolker dette som et uttrykk for at bransjen lenge har vært preget av mytespinneri og tåkete føleri. Jeg setter mer pris på ærlige selgere med et edruelig språk det går an å forholde seg til og som ikke behandler kunden som et uvitende fjols han skal loppe penger av ved hjelp av halvreligiøs tåketale.

V

vredensgnag

Gjest
Siden mange kjenner seg igjen i beskrivelser fra enkelte butikker, er det vel ikke injurierende? Snarere reportasjepreget, skulle jeg tro. Injurier er å fremsette løgnaktige påstander som tjener til å redusere en persons aktelse og troverdighet, uten berettigelse.

Men det må jo være lov å gjøre det som skal til for å komme i stemning under lytteseansen.
Vil faktisk påstå at det min venninne opplevde på OHFC - en kvinne med betalingsevne og god inntekt - er betydelig mer skremmende enn håndspåleggelser og massasje: er hifi-design kald, kjølig, frastøtende for kvinner og overdimensjonert?
Er alle hifi-elskere dømt til å være single menn?

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Antall liker
1.751
Torget vurderinger
6
Birdman skrev:
Scrooge skrev:
permorten skrev:

mvh
  • Hvis man skulle havnet i gapestokk for å være dum hadde det blitt fullt på torget (og kanskje litt færre mennesker på hifisentralen)
  • Tråder som denne er nåtidens gapestokker, og mye av det som skrives er injurierende, og også forbudt
forbudt burde det jo også være og bedra kunder på denne måten. ?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.014
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
Berre sånn for å nyansere litt....:

Eg er komen i den alderen at blodtrykket har fått eit litt høgre nivå enn godt er. Slikt finnest det sjølvsagt medisin mot, men eg er redd eg kjem til å gløyme dei innimellom, og er dessutan av den oppfatning at det er lurt å sleppe medisin om ein kan. Så eg diskuterte dette med legen, som sa at ting ikkje var kritisk, men om eg ikkje la om livsstilen, kunne pillar vere det einaste fornuftige. Altså prøver eg å legge om stilen. Reduserte saltinntaket i maten, og satsa sterkare på min lenge forsømte hobby friluftsliv. Etter kvart kom eg i nokolunde brukbar form. Eg kjøpte ein billeg, automatisk blodtrykksmålar på nettet, og tok til å logge trykket. Så fann eg ut noko interessant: Når eg har vore på fjellet ein passeleg tur, sit eg framfor anlegget. Spelar roleg musikk som krev litt konsentrasjon, men som også eignar seg å slappe av til (Mendelssohn, Dvorak, Supertramp går fint). Så fell blodtrykket. Ganske mykje, faktisk, meir enn om eg slappar av framfor TVen, og langt meir enn når eg trykkjer på datamaskina.

Har eg funne ein ny kur?
Er anlegget mitt spesielt godt eigna til medisinsk bruk?
Finnest det aspekt ved hobbyen vår som kan argumentere for innkjøp av meir og betre?
Er det butikkar/galningar der ute som faktisk har kompetanse på dette?
Kanskje eg skal starte ei ny alternativrørsle?
Nytt nick på gang?: Alternative-Arve

inpain1968

Nesten som alle andre…
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.262
Kjenner godt til personen åpningsinnlegget omhandler. Vedkommende er jo en virkelig entusiast som lever både for og av lyd. Og han har definitivt en annen måte å formidle sitt budskap på enn de fleste andre i bransjen. Iallefall av dem jeg har møtt (og jeg er tydeligvis ikke den eneste)....

Første møte med denne karen kan nok for de aller fleste føles ganske ubehagelig og rart. Hans opptreden er nemlig så uvanlig i forhold til det "normale" at ens komfortsone blir umiddelbart utfordret. Det snakkes om den fysiske effekten lyd har på DEG som menneske og om lyd som healing, mens han tapper med fingeren på et høytalerelement og stirrer deg inn i øynene. Det er en retorikk man aldri tidligere har hørt maken til og det hele oppleves nesten mer som en religiøs preken enn en type veiledning som man gjerne er vant til fra andre butikker. Klart dette oppleves rart, og de fleste blir nok ganske så overumplet av å møte en slik type lydpredikant.

For egen del måtte jeg jobbe en liten stund med min umiddelbare skepsis før jeg bestemte meg for "what the heck", åpnet mitt sinn og lot det stå til. Og når sant skal sies så var det ikke så farlig å begi seg inn i hans verden. Faktisk vil jeg snarere si det var ganske så givende, da han i mine øyne viste seg å være en veldig ok og interessant fyr. Å være litt utenom normalen og ha alternative tanker er ikke nødvendigvis noe negativt.

Har i ettertid vært innom butikken flere ganger og snakket med vedkommende om mangt og meget. Handlet noe har jeg imdlertid ikke gjort enda, men ser ikke bort fra at det også vil skje i fremtiden.

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Antall liker
113
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Satt og leste igjennom tråden nå (på nattevakt) og gjør meg mine tanker. Kommer så til slutten på tråd og siste innlegg, skrevet mens jeg har lest. Og der står akkurat det jeg tenkte å skrive... Skrevet av inpain1968.
Ganske artig at akkurat det han nå skrev samsvarer så til de grader med mitt og min kones inntrykk av denne herlige mannen i kjellerlokalet i Stavanger.
Jeg fikk nemlig lurt med meg min kone innom sist vi var i Stavanger og der ble vi møtt av Sveinung som ga oss en full runde med alt tidligere nevnt i tråden ++.
Vi ble begge umiddelbart skeptiske, men bestemte oss for å senke skuldrene, gi mannen en sjangse og se hvor det førte. Vi ble der i over to timer, og når vi kom ut var det med et stort smil og håp om at vi ved en annen anledning vil kunne ta turen innom igjen.

Så, om man hever blikket litt over eget navlenivå og lar verden slippe til, kan man finne ut at det er utrolig mye spennende og interresante ting der ute som, om ikke annet, kan glede oss på vår vei videre, selv om vi i utgangspunktet er udelt skeptiske til ting vi ikke kjenner fra før.

Mvh
Gjert

Topp Bunn