Skrekkeksempel på dårlig kundebehandling. (AVShop)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Skrekkeksempel på dårlig kundebehandling.

Avshop, avforum, bladet hjemmekino, kringlyd.no, soundplanet mm.
Jeg vil ikke si det hersker mafiatilstander, men kortene er så til de grader blandet når det kommer til avforum og visse brukere. Ref: Roko.
Avshop har helt klart ikke forstått viktigheten av god service, jeg har selv et par erfaringen med avshop som ikke er helt positive.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
0

Har aldri handlet fra dette firmaet, men etter det jeg nå har lest vil jeg aldri komme til å gjøre det heller! Og jeg husker godt for å si det slik!

Et dårlig rykte tar bare sekunder å skaffe seg. Det kan ta år å reparere skaden, hvis man i det hele tatt klarer det!
Det finnes foretninger som ikke har skjønt det. Og med internett sprer slik seg så veldig fort også.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882

I livsforsikring kan jeg forstå at man må være 100 % død, men den pæregarantien virker som tvilsomme greier.

N

nb

Gjest

Jeg har hatt et par smertefrie handler der, men slikt som dette gjør ikke at det frister mer til gjentakelse i alle fall... fra de aller fleste forhandlere går det bra sikkert i 99% av tilfellene, man man finner sjelden ut om en selger er noe å satse på før noe går galt og man trenger hjelp/garanti/reklamasjon eller lignende. Noen er eksemplariske her, andre ikke så eksemplariske.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.606
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

Håper ikke det er denne karen som står bak :)

http://dinside.no/jobb/lonn-ferie/lonn/lurt+av+arbeidsgiver/art784192.html

UNG MANN I MANGE SELSKAPER
# Patrick Herman Pintzow står oppført i flere selskaper i Brønnøysundregisteret: I Stepla Group ANS i Oscars gate i Oslo som ifølge opplysninger i Brønnøysundregisteret driver med impresariovirksomhet, er Pintzow administrerende direktør.
# Children of tomorrow, forening/innretning med adresse i Kirkeveien i Oslo, stiftet i 2006. Her er Pintzow oppført som kontaktperson for foreningen.
# I Strawberry AS som driver impresariovirksomhet er Pintzow administrerende direktør.
# Pintzow er innehaver av As Soon as possible Pintzow i Kirkeveien i Oslo og ifølge Brønnøysundregisteret driver han her med annonse- og reklamevirksomhet.
# Gez AS, hvor Pintzow nå har avtrådt som administrerende direktør. Selskapet driver med kongress-, messe- og utstillingsvirksomhet.

Av DinSides skattesøk for 2006 går det frem at Patrick Herman Pintzow hadde 17.718 kroner i inntekt og 3.632 kroner i formue i 2006. Et søk i Google viser at flere medier blant annet VG, Dagbladet og Asker og Bærum budstikke har omtalt selskapene hvor Pintzow har vært involvert. Av artiklene fremgår det at Pintzow var styremedlem i selskapet Russefeber som solgte billetter til en russefest som etter planen skulle arrangeres i Valhall i Oslo. Selskapet gikk imidlertid konkurs før festen og russen tapte penger. I en av artiklene kommer det frem at ett av Russefebers styremedlemmer mener at en av kreditorene har svertet selskapet, og at det er en av grunnene til konkursen.

DS: - Hva er det egentlig firmaene dine driver med?

- Det har jeg ingen kommentar til, sier Patrick Pintzow til DinSide.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.713
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

BT skrev:
I livsforsikring kan jeg forstå at man må være 100 % død, men den pæregarantien virker som tvilsomme greier.
Umm - Ta bilde av liket sammen med dagens avis og send til oss, så sender vi ny mann? ;D

Johan-Kr

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest

bambadoo skrev:
Håper ikke det er denne karen som står bak :)

http://dinside.no/jobb/lonn-ferie/lonn/lurt+av+arbeidsgiver/art784192.html

UNG MANN I MANGE SELSKAPER
# Patrick Herman Pintzow står oppført i flere selskaper i Brønnøysundregisteret: I Stepla Group ANS i Oscars gate i Oslo som ifølge opplysninger i Brønnøysundregisteret driver med impresariovirksomhet, er Pintzow administrerende direktør.
# Children of tomorrow, forening/innretning med adresse i Kirkeveien i Oslo, stiftet i 2006. Her er Pintzow oppført som kontaktperson for foreningen.
# I Strawberry AS som driver impresariovirksomhet er Pintzow administrerende direktør.
# Pintzow er innehaver av As Soon as possible Pintzow i Kirkeveien i Oslo og ifølge Brønnøysundregisteret driver han her med annonse- og reklamevirksomhet.
# Gez AS, hvor Pintzow nå har avtrådt som administrerende direktør. Selskapet driver med kongress-, messe- og utstillingsvirksomhet.

Av DinSides skattesøk for 2006 går det frem at Patrick Herman Pintzow hadde 17.718 kroner i inntekt og 3.632 kroner i formue i 2006. Et søk i Google viser at flere medier blant annet VG, Dagbladet og Asker og Bærum budstikke har omtalt selskapene hvor Pintzow har vært involvert. Av artiklene fremgår det at Pintzow var styremedlem i selskapet Russefeber som solgte billetter til en russefest som etter planen skulle arrangeres i Valhall i Oslo. Selskapet gikk imidlertid konkurs før festen og russen tapte penger. I en av artiklene kommer det frem at ett av Russefebers styremedlemmer mener at en av kreditorene har svertet selskapet, og at det er en av grunnene til konkursen.

DS: - Hva er det egentlig firmaene dine driver med?

- Det har jeg ingen kommentar til, sier Patrick Pintzow til DinSide.
Fatter ikke at ingen sporer opp drittsekken og banker møkka ut av han.

K

knutinh

Gjest

Tor Nado skrev:
Fatter ikke at ingen sporer opp drittsekken og banker møkka ut av han.
Siden vi først er off-topic:
Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å lage lover og "innsatsenheter" for å ta proffe seriesvindlere med midler som er en rettsstat verdig.

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

knutinh skrev:
Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å lage lover og "innsatsenheter" for å ta proffe seriesvindlere med midler som er en rettsstat verdig.

-k
Det er av den enkle grunn at om man finner de skyldige, så har man ikke kapasitet til etterforskning og dom, J.fr. drosjesvindlerne fra Pakistan, kun de alvorligste ble tiltalt. Nå kjører de alle igjen svart som om ingenting hadde hendt.

Nei, innsatsgrupper har vi ikke bruk for.

G

Gjestemedlem

Gjest

Økonomisk kriminalitet er lite prioritert i Norge.

Svindel, bedrag, skattesnyteri, trygdefusk, konkursrytteri, korrupsjon, avgiftsunndragelse osv. er mer eller mindre en folkesport, og når noen blir tatt så gråter man en liten krokodilletåre over statlig overformynderi, skattenivået, regelverket og slikt. Offisiselt liker man ikke slikt, men privat er vel de som er flinkest i slikt nermest som helter å regne.

I Norge er det mye viktigere for politiet å raide et pokerlag, å straffe en beruset person, etterforske dens sexliv og bøtelegge dem som kjører en kilometer for mye i timen enn det er å etterforske svindel, bedrag og øknomonisk kriminalitet.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2

Gikk igjennom samme problematikk med HiFi-Huset ifjor høst. Pæregarantien skulle være på 2000 timer, pæra gikk på ca. 700.

Etter kontakt med André var plutselig dette ikke gjeldende lengre. :(

Blir vel ikke mye handling derfra i fremtiden heller for min del...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
0

Gjestemedlem skrev:
Deph skrev masse fornuftig her!! ;)
Men du mangler en liten presisering. Hvis det vanlige folk, mannen i gata, som er rammet av svindel blir ikke slikt prioritert av Onkel Blå, eller rettere det blir aktivt prioritert bort, men prøv å lure noen kroner fra "Pappa Stat", da kommer innsatsgruppene med blå blink og tut tut!

Til Oddgeir, fortsetter dette mye lengre uten at vanlige folks behov for samfunnets støtte (politi som værn mot kriminalitet) vil vi vel få "dødsskvadroner" ala Sør Amerikanske bananrepublikker her hos oss også! Så innsatsgrupper hos politiet for å bekjempe "småskala" økonomisk kriminalitet som rammer Jørgen Hattemaker er det et reelt behov for.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
0

LydMekk skrev:
Gikk igjennom samme problematikk med HiFi-Huset ifjor høst. Pæregarantien skulle være på 2000 timer, pæra gikk på ca. 700.

Hei MOD,

Nå pingler du ikke ut og stopper denne debatten. Slike forhold er vesentlig for oss som frekventerer dette forum.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.667
Torget vurderinger
96

LydMekk skrev:

Det hørtes ikke bra ut. Men et vesentlig poeng er både tiden garantien gjaldt og antall timer. Hvis den utvidede garantien gjaldt 2000 timer eller 2 år, altså hva som kommer først, har de sitt på det tørre hvis pæra di gikk etter det var gått 2 år. Men det skjer vel nesten aldri? Hvordan var saken her? Synes det er trist å høre at bransjen holder på slik. Selv har jeg opplevd dårlig service og forsøk på å sno seg unna garanti på Elkjøp. Jeg ga meg ikke og kranglet så busta føk inne i butikken. De ga etter til slutt. Saken med AVShop er jo ganske enestående da, å forlange dagens avis avbildet er jo stort sett noe man bare ser i krimfilmer.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5

Polkagris skrev:
Saken med AVShop er jo ganske enestående da, å forlange dagens avis avbildet er jo stort sett noe man bare ser i krimfilmer.
Jeg synes der høres ut som et Seinfeldt scenario

N

nb

Gjest
Det er ganske stiv priskonkurranse på projektorer, i alle fall i de litt lavere prisklassene, så jeg har en viss forståelse for at forhandlere ikke bare slenger ut nye pærer - de koster tross alt en god del - men har man først gitt en garanti så burde man stå for den. Jeg <i>tipper</i> mesteparten av inntjeningen på projektorer kommer nettopp fra slike "tilleggstjenester" og produkter som kabler, takfester og lignende. Pærene pleier vel ikke å gå innen to år / 1000 timer eller hva som nå er vanlig å kunne få som pæregaranti.

G

Gjestemedlem

Gjest
nb skrev:
Det er ganske stiv priskonkurranse på projektorer, i alle fall i de litt lavere prisklassene, så jeg har en viss forståelse for at forhandlere ikke bare slenger ut nye pærer - de koster tross alt en god del - men har man først gitt en garanti så burde man stå for den. Jeg <i>tipper</i> mesteparten av inntjeningen på projektorer kommer nettopp fra slike "tilleggstjenester" og produkter som kabler, takfester og lignende. Pærene pleier vel ikke å gå innen to år / 1000 timer eller hva som nå er vanlig å kunne få som pæregaranti.
Når denne pæregarantien er et ekstraprodukt som koster 500kr å kjøpe er det vel å forvente at garantien kan brukes når maskinen gir beskjed om at pæren må skiftes fordi den er oppbrukt, og dette er innenfor den rammen man har betalt for?

http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10502932

Den hele og totale beskrivelsen de gir på dette produktet er som følger:

"Vår utvidede pæregaranti selges kun med projektorer.

AVshop understreker at oppgitt levetid på pæren er den maksimale, og denne kan variere etter bruksmønster og andre faktorer fra 300 timer og opp. Opp til 300 timers levetid eller 6 mnd'ers bruk (det som kommer først) garanteres fra produsent. Imidlertid er det mest normalt at dagens lamper lever godt opp mot og også over oppgitt maksimal levetid.

På eget initiativ, tilbyr AVshop en unik utvidet garanti, som for et mindre beløp gir deg 1 år/1000 timer (det som kommer først) eller 2 år/2000 timer (det som kommer først) garanti fremfor produsentens egen. Garantien er ment som et tilleggsytelse fra AVshop, og skulle produsentens egne garantiordninger forbedres i løpet av perioden og overstige denne, tilbakebetales selvsagt innskuddet."

K

knutinh

Gjest

Gjestemedlem skrev:
...
I Norge er det mye viktigere for politiet å raide et pokerlag, å straffe en beruset person, etterforske dens sexliv og bøtelegge dem som kjører en kilometer for mye i timen enn det er å etterforske svindel, bedrag og øknomonisk kriminalitet.
Tre viktige faktorer som er vanskelig for oss på utsiden:
1. Kostnaden for å bøtelegge en fartsforbryter er antagelig minimal i forhold til å etterforske en intrikat svindel. Dermed kan man ikke "veksle" 100 fartsbøter mot 100 svindlere bak lås og slå.

2. Politi og rettsvesen er satt til å håndheve ett lovverk. Dersom de blir satt til å håndheve "tullelover" så vil begrensede midler måtte strekkes tynnere utover.

3. Rapporteringsraten i media er ikke en ufarget estimator på den virkelige fordelingen av politi-innsats.

-k

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Når denne pæregarantien er et ekstraprodukt som koster 500kr å kjøpe er det vel å forvente at garantien kan brukes når maskinen gir beskjed om at pæren må skiftes fordi den er oppbrukt, og dette er innenfor den rammen man har betalt for?
Garantien er nok først og fremst tiltenkt pærer som ryker før antatt levetid er over. Når de lagde vilkårene så tenkte de nok ikke på prosjektorer som kutter ut 200-300 timer før tiden for å sikre at pæren ikke "eksploderer".

Likevel så er vikårene spesifikke med tanke på definering av tiden (1000/2000), og når prosjektoren ber deg skifte pære før 2000 timer er oppbrukt så burde muligens garantien tre inn da ordlyden er veldig klar, men strengt tatt så er jo ikke pæren i denne saken røket ennå, og da er jo ikke vilkårene i garantien oppfylt. Slik jeg ser det så er det ingen soleklar løsning i denne saken, men det er jo litt tåpelig av en forretning å selge en 2000 timers garanti på en prosjektor som kutter ut etter 1700 timer, og jeg ville sagt at forretningen burde gi ut en ny pære da det er de som har formulert vilkårene, og de burde visst bedre.

Uansett, jeg har ikke noe med denne saken å gjøre, men jeg reagerte litt på overskriften som kaller denne saken et "skrekkeksempel på dårlig kundebehandling". Det blir vel kanskje å dra ting litt ut av proposjoner.

Mvh
Høvdingen

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.667
Torget vurderinger
96
Hvis man leser mail utvekslingen i AVforum tråden og samtidig ser på ordlyden i garantien det er snakk om, og i tillegg bruker egen (vil si de fleste av oss) opppfatning av hva en garanti er, er dette et skrekkeksempel vil jeg si.
Produsenten advarer sterkt om at det er fare forbundet med videre bruk. I tillegg gikk det ikke an å bruke projektoren da advarselen kom opp på skjermen, hvem vil sitte å se en film når det står med svære bokstaver over lerretet en advarsel om at pæren må byttes, og røde lamper lyser?? At AVShop ikke bare "muligens" men helt klart skulle kjørt en helt annen linje fra start her synes for meg soleklart.
Dette er svært dårlig reklame for AVShop, og fortsatt ser det ikke ut til at de forstår at det er kundene som er eksistensgrunnlaget deres. "Dagens avis" kravet topper bare det hele til den reneste parodi på begrepet kundebehandling. Dette prøver de så å få til å se ut som en beskyttelse for andre kunder. Et rent profittforetagende er det selvfølgelig. 500 kr pr garanti, tipper de svært sjelden har måttet erstatte lamper, og i de tilfellene de burde vil de ikke.

G

Gjestemedlem

Gjest
Slike ekstragarantier, utvidede garantier, uhellsforsikringer og annet slikt tøv er blitt svært vanlig ved salg av alt innen elektronikk. Alle de store kjedene driver med dette, og det er totalt unødvendig og fordyrende for kunden. Du kan knapt kjøpe en mixmaster uten at selgeren på Expert eller Elkjøp skal prakke på deg en forsikring i tillegg.

Man bør styre unna alt slikt.

Men har man først betalt for noe slikt, så kan man i det minste forvente at butikken står for sin garanti og ikke prøver å sno seg unna når det en gang i mellom dukker opp en kunde som fikk bruk for den.

Butikker som ikke står for sine garantier fortjener oppmerksomhet.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Kjøpte Nikon fullforsikring på mitt nye speilrefleks hos Japanfoto etter anbefaling av noen som hadde benyttet seg av dette ved uhell. Tror ikke alle forsikringordninger på elektris ol skal tas over en og samme kam. Undersøk før du tegner forsikringen.

G

Gjestemedlem

Gjest
room skrev:
Kjøpte Nikon fullforsikring på mitt nye speilrefleks hos Japanfoto etter anbefaling av noen som hadde benyttet seg av dette ved uhell. Tror ikke alle forsikringordninger på elektris ol skal tas over en og samme kam. Undersøk før du tegner forsikringen.
Det er vel ikke så forunderlig at noen som har hatt bruk for en slik garanti har snakket varmt om den i ettertid. Men som en generell regel vil du tape penger på slike ordninger. Og med mindre vi snakker om ting som er så dyre at det vil ramme deg hvis du mister dem.. som hus, bil, innbo helse etc. så er det helt unødvendig og fordyrende med slike ordninger.

Selgerene har også mange gode historier om folk som har mistet telefonen på sjøen, TVen i bakken eller sølt milkshake i telefonsvareren.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Vi snakker her i mitt tilfelle en forsikring på 200 kroner i året. Med tanke på hva et slikt kamera er med på av turer av varierende art så synes jeg at det er vel anvendte penger. Om jeg ikke skulle måtte benytte meg av forsikringen på de 4 årene jeg har tegnet på så synes jeg ikke jeg har kastet penger ut av vinduet. Da vil jeg ved første tanke konkludere med at jeg kjøpte et godt produkt i utgangspunktet...

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.344
Torget vurderinger
18
Min innbo forsikring dekker det samme som de fleste av disse ekstraforsikringene gjør, altså vil jeg være dobbeltforsikret og dette tror jeg gjelder mange.

Det samme er tilfellet med reiseforsikring hvor jeg alltid er dekket av kreditkortet. Likevel forsøker reisebyråene å pushe ekstra reiseforsikring på meg selvom jeg er sikker på at de vet at jeg er forsikret av kortetselskapet siden jeg betaler med kreditkort.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
KJøpte extra garanti på expert når vi kjøpte et Nikon kamera, jentungen klarte å kaste det i gulvet i et uoppmerksomt øyeblikk. Fikk nytt kamera uten spørsmål ;D
Så heldigvis er det greit av og til.

Topp Bunn