Synes denne er verdt å opplyse om.
http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-video/72344-avshop-garanti.html
http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-video/72344-avshop-garanti.html
UNG MANN I MANGE SELSKAPER
# Patrick Herman Pintzow står oppført i flere selskaper i Brønnøysundregisteret: I Stepla Group ANS i Oscars gate i Oslo som ifølge opplysninger i Brønnøysundregisteret driver med impresariovirksomhet, er Pintzow administrerende direktør.
# Children of tomorrow, forening/innretning med adresse i Kirkeveien i Oslo, stiftet i 2006. Her er Pintzow oppført som kontaktperson for foreningen.
# I Strawberry AS som driver impresariovirksomhet er Pintzow administrerende direktør.
# Pintzow er innehaver av As Soon as possible Pintzow i Kirkeveien i Oslo og ifølge Brønnøysundregisteret driver han her med annonse- og reklamevirksomhet.
# Gez AS, hvor Pintzow nå har avtrådt som administrerende direktør. Selskapet driver med kongress-, messe- og utstillingsvirksomhet.
Av DinSides skattesøk for 2006 går det frem at Patrick Herman Pintzow hadde 17.718 kroner i inntekt og 3.632 kroner i formue i 2006. Et søk i Google viser at flere medier blant annet VG, Dagbladet og Asker og Bærum budstikke har omtalt selskapene hvor Pintzow har vært involvert. Av artiklene fremgår det at Pintzow var styremedlem i selskapet Russefeber som solgte billetter til en russefest som etter planen skulle arrangeres i Valhall i Oslo. Selskapet gikk imidlertid konkurs før festen og russen tapte penger. I en av artiklene kommer det frem at ett av Russefebers styremedlemmer mener at en av kreditorene har svertet selskapet, og at det er en av grunnene til konkursen.
DS: - Hva er det egentlig firmaene dine driver med?
- Det har jeg ingen kommentar til, sier Patrick Pintzow til DinSide.
Umm - Ta bilde av liket sammen med dagens avis og send til oss, så sender vi ny mann? ;DBT skrev:I livsforsikring kan jeg forstå at man må være 100 % død, men den pæregarantien virker som tvilsomme greier.
Fatter ikke at ingen sporer opp drittsekken og banker møkka ut av han.bambadoo skrev:Håper ikke det er denne karen som står bak
http://dinside.no/jobb/lonn-ferie/lonn/lurt+av+arbeidsgiver/art784192.html
UNG MANN I MANGE SELSKAPER
# Patrick Herman Pintzow står oppført i flere selskaper i Brønnøysundregisteret: I Stepla Group ANS i Oscars gate i Oslo som ifølge opplysninger i Brønnøysundregisteret driver med impresariovirksomhet, er Pintzow administrerende direktør.
# Children of tomorrow, forening/innretning med adresse i Kirkeveien i Oslo, stiftet i 2006. Her er Pintzow oppført som kontaktperson for foreningen.
# I Strawberry AS som driver impresariovirksomhet er Pintzow administrerende direktør.
# Pintzow er innehaver av As Soon as possible Pintzow i Kirkeveien i Oslo og ifølge Brønnøysundregisteret driver han her med annonse- og reklamevirksomhet.
# Gez AS, hvor Pintzow nå har avtrådt som administrerende direktør. Selskapet driver med kongress-, messe- og utstillingsvirksomhet.
Av DinSides skattesøk for 2006 går det frem at Patrick Herman Pintzow hadde 17.718 kroner i inntekt og 3.632 kroner i formue i 2006. Et søk i Google viser at flere medier blant annet VG, Dagbladet og Asker og Bærum budstikke har omtalt selskapene hvor Pintzow har vært involvert. Av artiklene fremgår det at Pintzow var styremedlem i selskapet Russefeber som solgte billetter til en russefest som etter planen skulle arrangeres i Valhall i Oslo. Selskapet gikk imidlertid konkurs før festen og russen tapte penger. I en av artiklene kommer det frem at ett av Russefebers styremedlemmer mener at en av kreditorene har svertet selskapet, og at det er en av grunnene til konkursen.
DS: - Hva er det egentlig firmaene dine driver med?
- Det har jeg ingen kommentar til, sier Patrick Pintzow til DinSide.
Siden vi først er off-topic:Tor Nado skrev:Fatter ikke at ingen sporer opp drittsekken og banker møkka ut av han.
Det er av den enkle grunn at om man finner de skyldige, så har man ikke kapasitet til etterforskning og dom, J.fr. drosjesvindlerne fra Pakistan, kun de alvorligste ble tiltalt. Nå kjører de alle igjen svart som om ingenting hadde hendt.knutinh skrev:Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å lage lover og "innsatsenheter" for å ta proffe seriesvindlere med midler som er en rettsstat verdig.
-k
Men du mangler en liten presisering. Hvis det vanlige folk, mannen i gata, som er rammet av svindel blir ikke slikt prioritert av Onkel Blå, eller rettere det blir aktivt prioritert bort, men prøv å lure noen kroner fra "Pappa Stat", da kommer innsatsgruppene med blå blink og tut tut!Gjestemedlem skrev:Deph skrev masse fornuftig her!!![]()
Hei MOD,LydMekk skrev:Gikk igjennom samme problematikk med HiFi-Huset ifjor høst. Pæregarantien skulle være på 2000 timer, pæra gikk på ca. 700.
Etter kontakt med André var plutselig dette ikke gjeldende lengre.
Blir vel ikke mye handling derfra i fremtiden heller for min del...
Det hørtes ikke bra ut. Men et vesentlig poeng er både tiden garantien gjaldt og antall timer. Hvis den utvidede garantien gjaldt 2000 timer eller 2 år, altså hva som kommer først, har de sitt på det tørre hvis pæra di gikk etter det var gått 2 år. Men det skjer vel nesten aldri? Hvordan var saken her? Synes det er trist å høre at bransjen holder på slik. Selv har jeg opplevd dårlig service og forsøk på å sno seg unna garanti på Elkjøp. Jeg ga meg ikke og kranglet så busta føk inne i butikken. De ga etter til slutt. Saken med AVShop er jo ganske enestående da, å forlange dagens avis avbildet er jo stort sett noe man bare ser i krimfilmer.LydMekk skrev:Gikk igjennom samme problematikk med HiFi-Huset ifjor høst. Pæregarantien skulle være på 2000 timer, pæra gikk på ca. 700.
Etter kontakt med André var plutselig dette ikke gjeldende lengre.
Blir vel ikke mye handling derfra i fremtiden heller for min del...
Jeg synes der høres ut som et Seinfeldt scenarioPolkagris skrev:Saken med AVShop er jo ganske enestående da, å forlange dagens avis avbildet er jo stort sett noe man bare ser i krimfilmer.
Når denne pæregarantien er et ekstraprodukt som koster 500kr å kjøpe er det vel å forvente at garantien kan brukes når maskinen gir beskjed om at pæren må skiftes fordi den er oppbrukt, og dette er innenfor den rammen man har betalt for?nb skrev:Det er ganske stiv priskonkurranse på projektorer, i alle fall i de litt lavere prisklassene, så jeg har en viss forståelse for at forhandlere ikke bare slenger ut nye pærer - de koster tross alt en god del - men har man først gitt en garanti så burde man stå for den. Jeg <i>tipper</i> mesteparten av inntjeningen på projektorer kommer nettopp fra slike "tilleggstjenester" og produkter som kabler, takfester og lignende. Pærene pleier vel ikke å gå innen to år / 1000 timer eller hva som nå er vanlig å kunne få som pæregaranti.
Tre viktige faktorer som er vanskelig for oss på utsiden:Gjestemedlem skrev:...
I Norge er det mye viktigere for politiet å raide et pokerlag, å straffe en beruset person, etterforske dens sexliv og bøtelegge dem som kjører en kilometer for mye i timen enn det er å etterforske svindel, bedrag og øknomonisk kriminalitet.
Garantien er nok først og fremst tiltenkt pærer som ryker før antatt levetid er over. Når de lagde vilkårene så tenkte de nok ikke på prosjektorer som kutter ut 200-300 timer før tiden for å sikre at pæren ikke "eksploderer".Når denne pæregarantien er et ekstraprodukt som koster 500kr å kjøpe er det vel å forvente at garantien kan brukes når maskinen gir beskjed om at pæren må skiftes fordi den er oppbrukt, og dette er innenfor den rammen man har betalt for?
Det er vel ikke så forunderlig at noen som har hatt bruk for en slik garanti har snakket varmt om den i ettertid. Men som en generell regel vil du tape penger på slike ordninger. Og med mindre vi snakker om ting som er så dyre at det vil ramme deg hvis du mister dem.. som hus, bil, innbo helse etc. så er det helt unødvendig og fordyrende med slike ordninger.room skrev:Kjøpte Nikon fullforsikring på mitt nye speilrefleks hos Japanfoto etter anbefaling av noen som hadde benyttet seg av dette ved uhell. Tror ikke alle forsikringordninger på elektris ol skal tas over en og samme kam. Undersøk før du tegner forsikringen.