Skjeve skiver fra elusive disc

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Hvilke erfaringer har dere med elusive disc ved levering av skeive skiver? Jeg mottok nylig en samling LP-plater derfra, hvorav en er svært bulet og i praksis uspillelig. Tok dette opp med dem og ettersom jeg har kjøpt forholdsvis mye plater i årenes løp hadde jeg håpet de ville erstatte plata, uten å kreve at jeg sender den tilbake, noe som er uaktuelt siden frakta til USA sikkert vil utgjøre minst platas verdi. I tillegg kommer nødvendig utfylling av papirer. Jeg kunne forstått det om de trengte plata for å få den erstattet fra sin leverandør, men slik er det ikke. De vil måtte stå for tapet selv, uansett. Den eneste grunnen til returkravet synes å være at de vil se plata, fordi de i utgangspunktet ikke stoler på sine kunder.

Etter alle kjøp i årenes løp oppleves dette svært skuffende. En annen ting er det jeg opplever som ganske arrogante svar på mine forsøk på argumentasjon i forhold til det urimelige i returkravet, slik jeg ser det. Jeg har derfor bedt om å bli slettet fra deres database.

Andre som har opplevd dette med elusive disc?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Jeg har opplevd å få mindreverdige plater. Slike med "skurestriper" fra ytterst og innover. Noen ganger kan det knapt høres, andre ganger svært irriterende.
Har aldri tatt meg bryet med å klage.
Det skal ikke spesielt skarpt øye til for å se slikt. Ikke skjevheter og bulker heller. Ingen kontroll tydeligvis.

Kim_Petersen

Medlem
Ble medlem
22.06.2003
Antall liker
0
Hej

Jeg har ikke handlet hos Elusive Disc, men derimod hos Acoustic Sounds, også et US-baseret firma. Købte 2 udgaver af 2 Tsuyoushi Yamamoto plader (til mig og genboen), og begge havde nogle hvide/blege striber (faded stripes) på sig. Med genboens Benz L2 var de tydeligt hørbare (omend ikke larmende), mens min Transfiguration Phoenix graver lidt dybere så der ikke rigtigt er noget at høre.

Jeg sendte billeder og beskrivelse til Acoustic Sound, men de svarede aldrig på min henvendelse - de var ligeglade. Sådan er det måske når det er en stor shop, eller når det er en US-shop overfor udenlandske kunder? Jeg har handlet med andre små shops, dog danske, og de har altid været venlige til at både svare og tage ansvar.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Dette er ikke bra kundeservice. Jeg har opplevd å få skjeve plater fra sounstagedirect.com. De tilbød halv pris på ny plate i egen forsendelse, alternativt ny plate gratis lagt ved eventuelt nytt kjøp. Jeg gikk for det siste alternativet. Anbefaler i det hele tatt soundstagedirect på det varmeste. Har bare opplevd fantastisk service derfra. Har til og med opplevd å bli oppringt med spørsmål om jeg har mottatt platene mine, etter at de har fått med seg at posten har gått tregt.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Høres ut som et bra tips til LP-leverandør, i tillegg til Platekompaniet og Soundgarden, selvfølgelig.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
169
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Har også fått en del plater med mindre og større feil på fra Elusive Disc, men heldigvis ikke ofte.
Men har ALDRI fått erstattet noe som helst, og synes de yter elendig kundeservice på dét feltet.

Mvh

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
467
Torget vurderinger
4
K.H. skrev:
Høres ut som et bra tips til LP-leverandør, i tillegg til Platekompaniet og Soundgarden, selvfølgelig.
For ikke å glemme Big Dipper. Har handlet skiver der i årevis og det har aldri vært noen diskusjon hvis det har vært noen feil på dem.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
FZ skrev:
K.H. skrev:
For ikke å glemme Big Dipper. Har handlet skiver der i årevis og det har aldri vært noen diskusjon hvis det har vært noen feil på dem.
Godt argument for å handle skiver i Norge.

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.667
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Vinylplate: Skjeve skiver fra elusive disc

Har ved et par tilfeller hatt grunn til å klage på skiver, kjøpt fra Elusive Disc.
Etter oppnådd enighet om at retur av skive ikke er noen opsjon fra Norge til Sambandsstatene,
har jeg blitt tilbudt 10% rabatt på neste bestilling, synes det er grei skuring.

Ser at det også nevnes bra norske alternativer, bør vel legge www.litenytt.no til den lista,
har kun gode erfaringer med butikken i Lærdal... ;)

Vennlig hilsen

Morten

tann

Medlem
Ble medlem
11.05.2007
Antall liker
4
Har handla mye skiver hos Elusive Disc,men kutta ut for et par år siden ----- fraktratene deres er kunsig høye + varierende service.
Big Dipper - Platekompaniet - Amazon og The Garden har flott service og det er aldri problemer om det skulle være noe.
Platekomp.har foresten fått et bra utvalg i vinyl. (bare nettbutikken)
Nå skal det sies at Elusive Disc også har meget bra og bredt utvalg,men det er vel eneste fordelen der.

Finn.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.569
Torget vurderinger
1
tann skrev:
Har handla mye skiver hos Elusive Disc,men kutta ut for et par år siden ----- fraktratene deres er kunsig høye + varierende service.
Sluttet òg med Elusive og handler heller hos Acoustic Sounds da de har lavere fraktpriser.
Ellers bryr jeg meg ikke om å reklamere på vinyl. Ikke verdt bryderiet. Feilprosenten er tross alt liten; litt svinn må man regne med. Hadde stillt seg anderledes dersom det dreide seg om en boks....

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
3.988
Jeg kjøpte Zappa/Hot Rats i 200g utgave hos Elusive Disc og oppdaget at side 2 ikke er sentrert (!). Har aldri vært utsatt for noe lignende. Side 1 spiller helt fint. Tok meg ikke bryet med å klage, jeg tenkte som dere andre at det er mye fuzz og sikkert ikke lønnsomt. :mad:

Fra Soundgarden (på messe på Rockefeller) kjøpte jeg Miles/In a Silent Way hvor den ene siden er full av knitring og praktisk talt uspillelig. Da jeg ville bytte, hadde de ikke flere eksemplarer. Og de dukket ikke opp på neste messe, slik de hadde lovet. Så der ble jeg også sittende med en dårlig deal som resultat. :'(

Min konklusjon er at dagens pressinger er beheftet med flere feil enn hva som var vanlig tidligere (70- og 80-tallet). Det tekniske utstyret platene graveres og presses på er gammelt/utrangert, og fagkunnskapen er forsvunnet. Synd!!

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10

Lagga skrev:
Etter oppnådd enighet om at retur av skive ikke er noen opsjon fra Norge til Sambandsstatene,
har jeg blitt tilbudt 10% rabatt på neste bestilling, synes det er grei skuring.
Tatt i betraktning at Elusive Disc m.fl. kjører 10% til samtlige kunder regelmessig, så er jo ikke dette noen kompensasjon overhodet.

Jeg gjentar: http://www.soundstagedirect.com/

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1

Birdman skrev:
Lagga skrev:
Tatt i betraktning at Elusive Disc m.fl. kjører 10% til samtlige kunder regelmessig, så er jo ikke dette noen kompensasjon overhodet.

Jeg vil ikke anbefale sounstagedirect...

Fem ganger! har jeg (forsøkt) handlet derfra. Alle fem gangene har jeg bestilt titler som har vært "in stock". Bare én gang har dette vært tilfelle, de fire andre har det gått vinter og vår og så har ordren blitt kansellert.

Møkkasjappe spør du meg, med en logistikk fra Helvetes syvende sirkel. Handler regelmessig fra elusive, men har også der hatt et par litt kjedelige episoder. De ordner opp til slutt, men kjører en treneringstaktikk som er litt annoying. Elusive er bra, men fraktprisene kan jo skremme fanden på flat mark.

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
3.988
Jeg kan anbefale http://www.audiophileusa.com/ hvor jeg har kjøpt vinyl flere ganger de siste månedene (nytt og brukt). De leverer alltid det de lover.
En gang ble jeg oppringt(!) da jeg feilaktig hadde krysset av på et rådyrt portoalternativ og de lurte på om jeg virkelig ville ha det slik. Topp service!!

V

vredensgnag

Gjest
Porto fra USA har hoppet i pris, syns jeg. Stusser på om det ikke vil lønne seg å sende en masse plater til Jet-Carrier, og så få dem sendt som en forsendelse derfra til meg. Ofte er det gratis eller meget lav porto innenfor USA.

Blir dumt når man betaler betydelig mer for portoen enn for LPen.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
Porto fra USA har hoppet i pris, syns jeg. Stusser på om det ikke vil lønne seg å sende en masse plater til Jet-Carrier, og så få dem sendt som en forsendelse derfra til meg. Ofte er det gratis eller meget lav porto innenfor USA.

Fortell mer om dette...
Ja, ofte har portoen vært dyrere enn plata, men allikevel har det blitt billigere enn å handle her.

V

vredensgnag

Gjest
Townes skrev:
vredensgnag skrev:

Fortell mer om dette...
Ja, ofte har portoen vært dyrere enn plata, men allikevel har det blitt billigere enn å handle her.
http://www.jetcarrier.com/

Du registrerer deg som medlem her, og så får du den du kjøper av i USA til å sende dit. Du kan så gi Jet Carrier instruks om å samle opp innkjøp før de sender det til Norge - har ikke gjort det med LPer, men har gjort det med andre ting.
Meget effektivt, og fornuftige priser hos Jet Carrier. Portoen fra USA hos enkelte eBay-selgere er latterlig, og jeg vil heller ha musikk enn frankering.
;D

Skal sende en e-post til Jet Carrier og høre om de er åpne for en ordning på LPer.

EDIT: Om man "taimer" litt behendig burde dette gå bra. Jet Carrier samler pakker i en forsendelse før hver cut-off for flyavgang Fredag klokken 10 EST.
Så om man begynner å kjøpe på onsdag torsdag, osv. frem til mandag - så har man en rekke pakker i New Jersey til derpå følgende fredag, og disse har man i hånden tirsdagen etter, senest.
Som Jet Carrier kunde får du egen mailbox som pakker sendes til, fra dem du kjøper av i USA.

På fly er siste frist(cut-off) hver fredag kl 10. Alle pakker som er registert fredag kl 1001 til og med neste fredag kl 10 sendes i neste sending.

På sjø er cut-off 1. og 15. i måneden(+/-5dager) . Alle pakkene som kommer mellom to cut-off'er blir sendt i neste sending.

Pakker holdes ikke igjen i påvente av andre pakker.

V

vredensgnag

Gjest
Jet Carrier og Amazon:

Når du bestiller flere varer hos Amazon vil du ofte oppleve å få tilsendt 1 gjenstand pr. pakke ettersom det er så mange underleverandører som er knyttet opp til dette nettstedet. Vi anbefaler derfor følgende bookingmodell for kjøp av flere varer på Amazon. Dette gjelder da kun hvis du har flere varer i handlekurven når du gjennomfører kjøpet på Amazon.

Lag en hovedbooking som inneholder hele summen fra bestillingen, og endre antall kolli til å minimum matche antall underleverandører det sendes fra. Har du f.eks bestilt 4 gjenstander hvorav 1 kommer fra Amazon og de 3 andre kommer fra 3 forskjellige underleverandører bør du føre opp 4 kolli. Hovedbookingen din vil ha ha verdien for alle varene og de andre 3 vil da ha verdi 0, og være delsendinger av den første.

Når du så senere får sporingsnummer og mer info om hvem pakkene blir sendt fra kan du gå inn og endre på dataene på bookingen din inntil pakkene er mottatt på terminalen i NJ.

Hvilken underleverandør som leverer de forskjellige varene står som regel med liten skrift under eller i forbindelse med tittel eller gjenstandsbeskrivelse.

V

vredensgnag

Gjest
Townes skrev:
Takker for info!

Skal studeres og vurderes.
Merk at en rekke av disse som selger online har gratis frakt over et visst beløp, innenfor USA. Shugarecords, for eksempel, sender gratis om du kjøper for mer enn USD15. Raider man dem og får seg en 10kg pakke, så koster det 510 kroner å få den til Norge (pluss mva inn i Norge, selvsagt).

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10

Townes skrev:
Birdman skrev:
Lagga skrev:

Jeg vil ikke anbefale sounstagedirect...

Fem ganger! har jeg (forsøkt) handlet derfra. Alle fem gangene har jeg bestilt titler som har vært "in stock". Bare én gang har dette vært tilfelle, de fire andre har det gått vinter og vår og så har ordren blitt kansellert.
Uff da, så forskjellig erfaring kan man altså ha. Jeg må ha bestilt plater derfra mer enn 20 ganger og har alltid fått rask levering og suveren service.

Topp Bunn