Koblet du skjermen til jord slik som jeg gjorde?Ellers så opplevde jeg en klar forbedring i lyden med kablene, men da gikk jeg fra skolisser til disse. Kan godt hende det er placebo. men til den den prisen vi snakker om her er sukkerpiller en billig og god investering![]()
Med unntak av den vinklede apparatpluggen så er alle pluggene eller svært like plugger tilgjengelige hos Clas Ohlson. Biltema har også omtrent de samme pluggene, men mangler apparatplugger i sitt sortiment. Jeg har kjøpt plugger/støpsler begge steder og husker ikke i farten hva som kom fra hvilken butikk.Har du ikke varenummeret så bestiller jeg selv, om så hundre meter.
Kan det være nummeret 55-819-54, 2 ledere + 1 jord leder + skjerm?
Roffe : hvor kjøpte du de stikkene?
Så jo heftig ut.
Jeg mekket også denne kabelen i går, og brukte Furutech i begge ender på 3 lengder a 1.5m.
Jeg hadde fra før Xindak PC-03 powerkabler(feite og stive som fy). Umiddelbare inntrykk var at dette faktisk er dårligereDet ser jo bra ut, men stramheten og kontrollen ble litt borte ved første lytt. Og jeg bruker så mye tid med det oppsettet at jeg er rimelig sikker på at det stemmer. Den er kanskje rett og slett for tynn i tverrsnittet.
Skal lytte mer og sammenligne, men første inntrykk er som sagt dårlig. Så kanskje Furutech-dingsene skal få hoppe over på Xindakene isteden...1-0 til Kina.
O.
Her begår du nok en kardinalfeil som jeg desverre ser mange gjør her på forumetJetman: Placebo? Psyko-akustikk(altså innbilt lytteforskjell) Ikke vet jeg![]()
Tja! utfra denne utalelsen kan man jo nesten få tro på Crystal.I følge Sixmoons.com, så hadde powerkablene til Crystal(som jeg er litt fan av) mer effekt på resultatet enn både høyttaler og signalkabler! ;D(er ikke riktig der ennå selv, men men...)
O.
Her begår du nok en kardinalfeil som jeg desverre ser mange gjør her på forumet
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychoacoustic
Men de SER jo så fete ut... Holder lenge for meg. Det finnes jo tilogmed de som smeller Furutech kontakter på disse. Da ser de jo sikkert sinnsykt fete ut, kan jeg tenke meg..... ;D Mye god grobunn for klassisk placebo her..... (Jeg bare kødder, jeg VET at de hadde en positiv effekt i mitt anlegg)Placebo går jeg derimot ikke med på, altfor billig til det ;D
Klart litt svette og banning hjelper på for å dra på seg et godt snev av placebo. Skulle bare mangleJetman:
Finnes placeboeffekten også på dette prisnivået? Andre tråder på forumet tilsier at dette først inntrer når prisen blir høy nok. Kanskje du mener at når innsatsen er like stor som pågangsmotet, er det veldig vanskelig å forstå at lyden ikke blir tilsvarende mye bedre.
Jepp. Koblet til jord. Men fikk ikke alt inni hullet. Tok ca. 50 % av skjerm og tvinnet sammen med jord. Det overskytende kappet jeg av. Vet ikke om det er forskriftsmessig, men det funket fint.....Koblet du skjermen til jord slik som jeg gjorde?
Fint at du hørte en hørbar forbedring (har enda ikke testet de på et skikkelig anlegg selv så gleder meg litt.
Og med placeboeffekten er viktig den. Til 100kr pr kabel så er det jo positivt.
For det første: Denne kabelen er en 3x1,5mm2 kabel. Den skiller seg ledermessig lite fra en grei apparatkabel som gjerne følger med forsterkerprodukter. Du skal ha meget spesiell strømforsyning for at denne kabelen skal gi hørbar forskjell på grunn av strømmen den leder inn til strømforsyningen i apparatet. Skjermingen er ikke der for å beskytte lederne innenfor mot støyfelter utenfra. For en nettkabel er skjermen der for å beskytte kabler og elektronikk (typisk analoge signalkabler og tilknyttet elektronikk) fra 50Hz støyen som produseres, samt evt andre variasjoner som en følge av strømmen som går i kabelen. Så hvis en slik kabel har en lydmessig forskjell, så er det andre signalkabler og komponenter som er følsomme for støyfeltene. Derfor er også en evt. lydmessig virkning av en skjermet kontra en uskjermet nettkabel vanskelig å forutsi. Har man godt skjermet elektronikk og godt skjermede (eller tvinnede) signalkabler, så er sannsynligvis forskjellen neglisjerbar.
Men de SER jo så fete ut... Holder lenge for meg. Det finnes jo tilogmed de som smeller Furutech kontakter på disse. Da ser de jo sikkert sinnsykt fete ut, kan jeg tenke meg..... ;D Mye god grobunn for klassisk placebo her..... (Jeg bare kødder, jeg VET at de hadde en positiv effekt i mitt anlegg)
Vet ikkeNoen spørsmål til dere alle:
Er det noe som tilsier at den samme nettkabelen er like bra både på sluttforsterkeren og cd-spilleren?
Vet ikkeEr det noen av dere som har hørt forskjellen mellom to helt like nettkabler, hvor den ene har fortinnede kordeler og den andre ikke?
Vet ikkeHar dere hørt forskjellen mellom kabler med likt ledermateriale, men med forskjellig kvadrat?
Vet ikke
Vet ikke
Vet ikke
...And that completes the votes from the Jetman jury...
Ingen bærtur, nei.Her er vi definitivt på bærtur!
Hvis ikke, forklar hvordan det høres ut når nettkabelen din påvirker signalkablene. Du skriver selv at forskjellene mellom skjermet og uskjermet er neglisjerbar, så hvorfor bruke skjerm i hele tatt når kapasitansøkningen dette medfører sansynligvis har en større lydmessig påvirkning. Er det sånn for sikkerhets skyld?
Selv om jeg ikke er cfd, så er de kjøpt på clas ohlson.hei cfd!!
jeg har samme kabelen ca 10m liggende,men mangler kontakter hvor er disse kontaktene kjøpt?