Skjema/manual for Christianssands lydfabrik CL-100

MD.

Fersking
Ble medlem
30.07.2020
Antall liker
0
Sted
Sørlandet
Hei,

Jeg har dratt frem noen gamle Christianssands Lydfabrik forsterker fra skapet som det hadde vært gøy å få liv i igjen etter mange år. Men jeg kan ikke finne skjema/byggebeskrivelsene. Er det noe her som kunne hjulpet meg med skjema/byggebeskrivelse for forsterkerne CL-100 & CL-200 (skjema til 200`en er i boks)

Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.517
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kanskje du finner noe her?

MD.

Fersking
Ble medlem
30.07.2020
Antall liker
0
Sted
Sørlandet
Hei,

Takk for info.

Har vært inne på den å sett, men virker som basisforlaget ikke lenger er i drift (nettsiden virker ikke).
Men var jo en der som hadde til CL-200, så kan jo prøve en PM.

Så da er det jo event bare til CL-100 jeg mangler.

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.253
hva feiler det forsterkeren? er den ferdigbygd etter manual er den stort sett driftssikker utenom utgangstransistorene (og drivertransistorer) som kunne ryke ved uhell. husker jeg byttet de et par ganger.

HeadMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2012
Antall liker
75
Sted
På tur til Brødløst
Torget vurderinger
4
>Bare slik at det er nevnt i positiv tolking: De utgangene som er brukt i denne er svært vanskelig å holde temperatur tracking på.
Flere byggekits bruker disse utgangene siden de er veldig billige (var, de blir vel slutt å lage de som all annen analoge halvledere der prisene begynner å bli veldig høye).
Ser også at emitter-resistanser på utgangen er høye, dette er nok for å lettere holde styring på hvilestrømmen til disse utgangene.
Her er eksempel på hva denne designeren har gjort for å forbedre temperatur track, 4 ekstra halvledere for å øke termisk følsomhet. Eksempelet bruker driver, trekker man fra to halvledere for disse er det framdeles tilsammen 3 halvleder-overganger for forbedret temperatur tracking.
Det er for eksempel https://sites.google.com/site/steeve101uk/?tmpl=/system/app/templates/print/&showPrintDialog=1

Topp Bunn